یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه در هفته گرامیداشت دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، سلمان خواست خدایی در نشست خبری هفته دفاع مقدس از اجرای یک هزار و ۷۲ برنامه در هفته گرامیداشت دفاع مقدس خبر داد و گفت: این برنامه‌ها به همت بسیجیان و پاسداران، نیروهای نظامی و انتظامی، مسوولان و مردم در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود. مدیرکل بنیاد حفظ آثار و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99370
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۴

کرونا :

اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه در هفته گرامیداشت دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، سلمان خواست خدایی در نشست خبری هفته دفاع مقدس از اجرای یک هزار و ۷۲ برنامه در هفته گرامیداشت دفاع مقدس خبر داد و گفت: این برنامه‌ها به همت بسیجیان و پاسداران، نیروهای نظامی و انتظامی، مسوولان و مردم در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به اهم برنامه‌های این هفته اشاره کرد و افزود: این هفته از ۲۹ شهریور با ویژه برنامه “از دیروز تا امروز” و با سخنرانی مقام معظم رهبری که به صورت ویدئوکنفرانسی در سراسر استان‌ها  پخش می‌شود آغاز و از یک میلیون پیشکسوت و فعال دفاع مقدس در سراسر کشور و چهار هزار نفر که ۵۰ درصد زن و ۵۰ درصد مرد هستند در استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می‌شود.

وی عنوان کرد: برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس در موضوعات مختلف فرهنگی، ورزشی نمایشگاه و سایر حوزه‌ها با “شعار ما متحدیم” که یکی از مولفه های اصلی ما در انقلاب و دفاع مقدس بود برگزار می‌شود که رژه سراسری ۳۱ شهریور، یادواره شهدای تیپ افتخار آفرین ۴۸ فتح، بازسازی عملیات کربلای پنج، برگزاری برنامه شب‌های شیدایی از جمله این برنامه‌ها است که یکی از برنامه‌های شب‌های شیدایی با حضور سردار حاج محمدنبی رودکی فرمانده لشکر ۱۹ فجر برگزار می‌شود.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ عاشورا است، گفت: آنچه همه ملت ایران را بسیج کرد و دست به دست هم  مقاومت جانانه‌ای در جنگ هشت سال دفاع مقدس را داشتند برگرفته از مکتب امام حسین و نهضت عاشورا بود که در مقابل هجوم دشمن و توطئه‌هایی که قبل از انقلاب طراحی  شده به ما کمک کرد.

طعم شیرین اقتصاد مقاومتی با صنایع تبدیلی کوچک
دنبال کنید

خواست خدایی عنوان کرد: مکتب امام حسین(ع) سردار پرور،شهید پرور و آزادی‌خواه است و همانطور که خون پاک سیدالشهدا اسلام و مذهب تشییع را بیمه کند، دفاع مقدس هم انقلاب اسلامی نوپا ما را بیمه کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه انقلاب جوان اسلامی در آغاز راه با کشورهای بلوک شرق و غرب مقابله کرد، گفت: مظلومیت همراه با اقتدار رزمندگان توسط رسانه‌ها بیان شود، علی‌رغم اینکه صدام تا دندان مسلح بود اما یک وجب از خاک ایران اسلامی را به دشمنان ندادیم.

وی با بیان اینکه در جنگ هشت ساله دفاع مقدس جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن را حفظ کردیم و به آنچه اهدافمان بود رسیدیم و جنگ را پیروز شدیم، عنوان کرد: مردمی کردن یکی دیگر از اهداف جنگ بود، که با این هنر حضرت امام(ره)  به همه اهدافمان رسیدیم و در حال حاضر هم با همان تفکر در حال پیشروی هستیم.

این مسوول عنوان کرد: یکی از ظلم‌هایی که در جنگ هشت سال دفاع مقدس شد اینکه عده‌ای جنگ را  سیاسی کردند در حالی که جنگ را یک قشر خاصی به پیش نبرد بلکه همه اقلیت‌ها، گروه‌ها و جناح‌ها در جنگ حضور داشتند.

خواست خدایی بیان کرد: هنوز هم تفکر دفاع مقدس در خانه‌های این ملت وجود دارد، مادر شهید مدافع امنیت که چهل روز از شهادت فرزندش می‌گذرد می‌گوید هر چه دارم فدای انقلاب و امنیت کشور، بعد عده‌ای می‌گویند تفکر دفاع مقدس وجود ندارد در حالی که این‌گونه نیست جوان‌های ما تشنه  تفکر دفاع مقدس هستند.

وی با بیان اینکه جوان‌های ما دارای فطرت پاک هستند و نباید آنها را تفکیک کنیم، گفت: اگر آنچه در دفاع مقدس گذشت به خوبی تبیین شود بسیاری از مشکلات ما از جمله در حوزه اقتصادی حل و فصل می‌شود، لذا امروزه تنها راه برون رفت از مشکلات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

یک بازدید مهم انتخاباتی در بهمئی
دنبال کنید

این مسوول در پایان به مولفه‌های جنگ تحمیلی اشاره و خاطرنشان کرد: اعتماد و توکل به خدا، انجام تکلیف، وحدت و یکپارچگی که رمز پیروزی ما بود و  اطاعت از ولی فقیه مولفه‌های جنگ هشت ساله بود و با گذشت چند سال از دفاع مقدس به همان مولفه‌ها نیاز داریم که در همین خصوص شورای هماهنگی حفظ آثار و دفاع مقدس تشکیل و فعال شده است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi