یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

استان فارس در توسعه جنوب ایران نقش محوری دارد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در دیدار اخیر استاندار و مسئولان ارشد دولتی فارس با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار افزایش ضریب اعتبارات ملی و تسریع در فرآیند اجرایی پروژه‌های نیمه‌کاره این استان شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99247
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

کرونا :

استان فارس در توسعه جنوب ایران نقش محوری دارد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در دیدار اخیر استاندار و مسئولان ارشد دولتی فارس با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار افزایش ضریب اعتبارات ملی و تسریع در فرآیند اجرایی پروژه‌های نیمه‌کاره این استان شد.

وی در این نشست با تاکید بر اینکه توسعه جنوب کشور یکی از برنامه‌های جدی ما قرار دارد، مطرح کرد: استان فارس از دیرباز نقش مهمی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور داشته و به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و قرارگیری در یک موقعیت جغرافیایی ویژه با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان می‌تواند در توسعه جنوب ایران نقش محوری داشته باشد‌.

عسکری در رابطه با اهمیت ایجاد شرایط توسعه به وضعیت جاده‌ای فارس اشاره کرد و گفت: حمل و نقل جاده‌ای این استان به دلیل گستردگی و تعدد زیاد شهرستان‌ها هر چند دارای بزرگراه‌های مختلفی است اما با بهسازی، تکمیل و توسعه این محورها و همچنین توسعه آزادراه‌ها می‌توان علاوه بر ایجاد ایمنی و رفاه اجتماعی در حوزه راه نیز شرایط مناسب و لازم را برای تحول اقتصادی مناطق جنوبی کشور فراهم کرد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس، در همین راستا ادامه داد: تکمیل آزادراه شیراز اصفهان و تعریف آزادراه شیراز بوشهر در ادامه آن و همچنین کلید خوردن پروژه آزادراهی لامرد پارسیان و همچنین بزرگراه‌های شاخص در محورهای داراب به بندرعباس، جهرم به لار، خنج به لامرد و دیگر پروژه‌های عمرانی شاخص باید مورد توجه مسئولان ملی قرار داشته باشد تا فارس بتواند در ترانزیت‌ کالا و مسافر در اقتصاد ملی تأثیرگذار باشد.

اختصاص اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان برای بازسازی راه های روستایی شهرکرد
دنبال کنید

این نماینده مردم نزدیکی فارس به دریا را یک فرصت مناسب دانست و افزود: ایران می‌تواند با کشورهای همسایه خلیج فارس و سایر مجامع بین‌المللی در زمینه‌های مختلف مراودات و تعاملات هدفمند داشته باشد که این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد قطعا در این ارتباطات جهانی به ویژه در حوزه اقتصاد دریا می‌تواند موثر عمل کند.

عسکری توسعه خطوط ریلی کشور در این استان را یک ضرورت برشمرد و گفت: هرگونه هزینه‌کرد در این زمینه یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و از مقامات ملی انتظار می‌رود در تخصیص بودجه و اعتبارات این موضوع تلاش بشود تا خطوط ریلی فارس به هرمزگان و بوشهر هر چه سریع‌تر نیز متصل و بهره‌برداری برسد.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های استان فارس در صنعت گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: اقلیم متنوع و جاذبه‌های متعدد و همچنین ظرفیت کم‌نظیر پزشکی فارس می‌تواند در زمینه گردشگری باعث شکوفایی اقتصادی و توسعه بخش اشتغال خواهد شد؛ بنابراین در این زمینه نیاز داریم تا با تخصیص منابع مالی قابل توجه از این فرصت بالقوه در راستای منافع ملی بهره بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فارس در زمینه پروژه‌های عمرانی در حال انجام رتبه نخست کشور را دارد، تصریح کرد: متأسفانه در فارس پروژه‌های متعدد نیمه‌کاره زیادی وجود دارد که این مسئله موجب اتلاف سرمایه و استهلاک سرمایه‌گذاری شده است و در این راستا از دولت و سازمان برنامه و بودجه خواستار تخصیص خط اعتباری ویژه به منظور تسریع در فرآیند اجرایی این پروژه‌های زیرساختی هستیم.

عسکری به تاکید بر اهمیت تکمیل و توسعه برخی از پروژه‌های ورزشی استان اشاره کرد و افزود: ورزشگاه پارس و مجموعه ورزشی ۶هزارنفره شهید سپهد سلیمانی در مرکز استان و پروژه‌های متعدد دیگر در مراکز شهرستان‌ها و روستاهای فارس مصداق بارزی از پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش محسوب می‌شود که بهره‌برداری از آن باعث افزایش سرمایه اجتماعی دولت خواهد شد.

تحلیلی بر انتشار ایمیل های منتسب به غلام رضا تاجگردون!عمدی یا غیرعمدی/آیا حمله سایبری رخ داده است؟
دنبال کنید

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اجرای پروژه‌های آبخیزداری و تاسیسات آبی را یکی دیگر از محورهای توسعه استان معرفی کرد و گفت: با همکاری مناسب و اثربخش وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی خوشبختانه پروژه‌های آبرسانی استان به طور مستمر فعال و در فرآیند اجرایی قابل قبولی قرار دارد اما در این حوزه به جهت بحران کمبود منابع آبی و خشکسالی‌ها باید تلاش کنیم سیاست‌ها و اقدامات اشتباه پیشین را با تکمیل و توسعه پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، سدسازی، انتقال آب دریا، ایجاد تصفیه‌خانه‌ها، ایجاد خطوط انتقال و دیگر فعالیت‌های عمرانی در این زمینه را با سرعت بیشتری جبران کنیم.

توسعه راه‌آهن شیراز به استان‌های یزد، بوشهر و هرمزگان، تکمیل، بهره‌برداری و توسعه فازهای متعدد فرودگاه‌های فارس، پیاده‌سازی برنامه‌های توسعه‌ای در زمینه گردشگری سلامت، توسعه تجارت خارجی ایران در سطح بین‌الملل با بکارگیری سیاست‌های تشویقی در زمینه صادرات و توجه ویژه به فرهنگیان و توسعه همه‌جانبه آموزش و پرورش فارس از جمله موارد کلیدی دیگر بود که توسط محمدجواد عسکری به عنوان نماینده داراب و زرین‌دشت در این نشست بیان شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi