سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت جهانی گردوی تویسرکان به رونق و پویایی بیشتر اقتصادی منجر می شود

نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: ثبت جهانی گردوی تویسرکان به رونق و پویایی بیشتر اقتصادی حاصل از این بخش کمک شایانی می کند و توانمندی های دیگر شهرستان تویسرکان را نیز به عموم مردم معرفی می کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99244
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

کرونا :

ثبت جهانی گردوی تویسرکان به رونق و پویایی بیشتر اقتصادی منجر می شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت،  محمد مهدی مفتح شهرستان تویسرکان با برخورداری از بیش از شش هزار هکتار باغ های گردو و تولید این محصول با کیفیت و مرغوبیتی فرا ملی، پایتخت گردوی ایران زمین نام گرفته است.

وی افزود: ثبت جهانی محصولات مختلف کشاورزی در سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد(فائو) در واقع آن محصول و منطقه مورد پرورش محصول را در سطح بین‌المللی به صورت رسمی اعلام می کند.

مفتح با اشاره به اینکه فائو به سادگی به هر محصولی نشان ویژه تجاری جهانی واگذار نکرده و آن را ثبت نمی‌کند خاطر‌نشان کرد: سال ها است که برای ثبت جهانی گردوی تویسرکان تلاش می شود و امیدواریم با سفر ارزیابان سازمان کشاورزی و غذای ملل متحد به تویسرکان در اواخر شهریورماه امسال، شاهد ثبت نهایی و جهانی گردوی تویسرکان باشیم.

وی تاکید کرد: ثبت جهانی گردوی تویسرکان به رونق و پویایی بیشتر اقتصادی حاصل از این بخش کمک شایانی می کند و توانمندی های دیگر شهرستان تویسرکان را نیز به عموم مردم معرفی می کند.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت سفر چند روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی به تویسرکان را مفید و سازنده ارزیابی کرد و گفت: درختان گردویی که در نقاط مختلف شهرستان تویسرکان دچار آفت‌زدگی و خشکی شده بودند را به وزیر جهاد کشاورزی نشان دادیم و قرار شد یک تیم کارشناسی و تخصصی برای بررسی علت این پدیده و راهکارهای مبارزه با آن از سوی وزارت جهاد کشاورزی به تویسرکان بیایند.

وی با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌های کارشناسان، ظاهراً پاییز امسال شاهد بارندگی های زیادی خواهیم بود متذکر شد: آب بند “بریوه” سرکان که نقش بی بدیلی در تامین آب مورد نیاز باغ های شهر سرکان دارد به دلیل کمبود اعتبار مراحل اجرایی خود را نیمه کاره رها کرده بود که با مساعدت وزیر جهاد کشاورزی، دو میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن در نظر گرفته شد.

ضرورت توجه وزیر نیرو به پرداخت حقوق معوقه و حق بیمه آبداران برونسپار سیستان و بلوچستان
دنبال کنید

مفتح خاطر نشان کرد: گردو با زندگی مردم شهرستان تویسرکان در نقاط مختلف پیوند و در هم آمیختگی عمیقی دارد و همین موضوع در کنار مولفه های مرغوبیت محصول مانند برخورداری از روغن و چربی و مواد مغذی عالی یکی از دلایل توجه ویژه سازمان کشاورزی و غذای جهانی(فائو) به ثبت جهانی گردوی تویسرکان است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi