یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تمام گزینه‌ها باید برای باز پس‌گیری حقابه هیرمند روی میز باشد/ مهاجرت مردم سیستان و بلوچستان تهدیدی برای کل کشور

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس با بیان اینکه مردم سرزمین سیستان و بلوچستان به دلیل تشنگی و بسیاری از کمبودها خانه، کاشانه، ملک آبا و اجدادی خود را رها کرده به حاشیه سایر استان‌ها می‌روند، گفت: خالی شدن این منطقه ایران یعنی تهدیدی برای کل کشور؛ این مسئله باید به صورت جدی پیگیری شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99169
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

کرونا :

تمام گزینه‌ها باید برای باز پس‌گیری حقابه هیرمند روی میز باشد/ مهاجرت مردم سیستان و بلوچستان تهدیدی برای کل کشور

حبیب اله دهمرده در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت  استان سیستان و بلوچستان، گفت: دولت افغانستان با بستن بند کمال خان منجر شد، ذره ای آب به خاک سیستان و بلوچستان وارد نشود و امروز این استان به کانون ریزگردها تبدیل شود، همه خلاء ها دست به دست هم داده تا فرصت‌های حاکم بر استان مرزی تبدیل به تهدید شود.

نماینده مردم زابل، زهک و‌نیمروز در مجلس شورای اسلامی با تاکید به جزئیات دیدار اخیر معظم له، یادآور شد: هوا، نان و آب سه عنصر اساسی برای ادامه حیات هر سرزمینی است که متاسفانه نبود آب، دو عنصر دیگر را برای ادامه زندگی مردم را در این استان مرزی تحت تاثیر قرار داده است، زنان سیستان بلوچستانی در این دیدار از رهبر انقلاب به هر نوعی از زبان تا نوشتار خواستار حلال تشنگی این استان شدند.

طالبان به تشنگی سیستان و بلوچستان دامن زده است

دهمرده با تاکید بر مرگ تدریجی هامون ادامه داد: تمام راهکارهای مطرح شده از انتقال آب تا بهره برداری از آب‌های ژرف حلال تشنگی این استان مرزی نبوده و امروز دولت طالبان با بستن بند کمال خان به تشنگی بیشتر مردم این منطقه دامن زد تا جایی که شاهد خالی شدن برخی مناطق این استان هستیم و این شروعی برای تهدید ملی محسوب می‌شود.

مدیران استانی فرصت سوزی می‌کنند

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مدیران استانی فرصت سوزی می‌کنند، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان پیشانی ایران است و نباید به تبع بی توجهی ها از کمبودها رنج ببرد و در سر لیست استان‌های محروم قرار بگیرد.

ترخیص همه مصدومان کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد فارس
دنبال کنید

دهمرده با انتقاد از هزینه‌های میلیاردی برای از بین بردن حاشیه نشینی در بسیاری از استان‌های کشور، یادآور شد: امروز میلیاردها تومان هزینه می‌شود تا معضلاتی را که در استان هایی چون خراسان، اصفهان و تهران ایجاد شده از بین برود اما متاسفانه در استانی نظیر سیستان و بلوچستان به دلیل بی توجهی شاهد مهاجرت مردم هستیم.

خالی شدن سیستان و بلوچستان تهدیدی برای کل کشور 

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مگر فرقی میان استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و آبادان وجود دارد، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس آبادان و اهواز درگیر جنگ بودند و تمام مردم ایران برای آزادی این استان‌ها به میدان آمدند و اجازه ندادند که وجبی از خاک این کشور به دست دشمنان بیفتد اما امروز شاهد هستیم که مردم سرزمین سیستان و بلوچستان به دلیل تشنگی و بسیاری از کمبودها خانه، کاشانه، ملک آبا و اجدادی خود را رها کرده به حاشیه سایر استان‌ها می‌روند، خالی شدن پیشانی ایران یعنی تهدیدی برای کل کشور؛ این مسئله باید به صورت جدی پیگیری شود.

طالبان و داعش دست پرورده آمریکا هستند

وی در ادامه با بیان اینکه طالبان و داعش دست پرورده آمریکا هستند، اظهار کرد: دشمنان ایران از آمریکا و اسرائیل گرفته تا انگلستان، طالبان و داعش را پرورش داده‌اند؛ امروز ایران به لحاظ قدرت نظامی زبانزد جهان شده و این مسئله موجب نگرانی دشمنان است و به هر طریق ممکن تصمیم گرفته‌اند، در نظر داشته باشیم سختی دوران جنگ موجب شده ایران به لحاظ قدرت در منطقه حرف نخست را بزند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد راه اندازی محور چابهار، یادآور شد: معظم له بارها تاکید داشتند که اگر محور چابهار به زاهدان راه اندازی شود؛ شاهد تحول در شرق کشور خواهیم بود که متاسفانه این مهم مورد بی مهری قرار گرفت، امروز هندوستان به کمک آمریکا توانسته محصولات خود را به بسیاری از کشورها صادر کند، اما ما نتوانستیم مسیرهای مرزی را توسعه دهیم تا بتوانیم به راحتی صادرات را رونق دهیم.

در سال‌های اخیر شاهد رشد جهشی در تولید و فرآوری محصول پنبه هستیم/پیگیری پایین بودن قیمت خرید پنبه
دنبال کنید

سیستان و بلوچستان، استانی که قربانی بی مهری شد

وی با بیان اینکه در تمام حوزه‌ها دولت‌های مختلف فرصت سوزی هایی داشتند، تاکید کرد:امروز سیستان و بلوچستان قربانی اقدامات نسنجیده دولت‌ها است، از ضعف دیپلماسی دولت سیزدهم گرفته تا بی توجهی دولت‌های پیشین همگی خبر از بی مهری به استان مرزی را می‌دهد.

دهمرده با تاکید بر اینکه غیر از گزینه دیپلماسی باید تمام گزینه‌ها برای بازپس گیری حقابه هیرمند روی میز باشد، گفت: امروز باید دولت با تمام قوا اقدام به باز پس گرفتن حقابه هیرمند کند؛ بسیاری از مشکلات کشور از عملکرد ضعیف وزار شروع شده است به فرض مثال وزیر کشور با انتخاب استانداران ناکارآمد منجر شد تا شاهد بهبود و توسعه استان‌ها به ویژه استان‌های مرزی و محروم نباشیم.

نماینده مردم مجلس یازدهم در پایان تصریح کرد: دیدار مقام معظم رهبری با مردم استان‌های مرزی باید تلنگری به مسئولان دولتی باشد تا استان‌های محروم به ویژه سیستان و بلوچستان را به عنوان پیشانی ایران دریابند، معظم له در این دیدار به فرصت‌های بی بدیل این استان مرزی اشاره کرده و به نادیده گرفتن این فرصت‌ها مسئولان را هشدار دادند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi