جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب رتبه دوم نرخ بیکاری برای خوزستان در کشور ماحصل غفلت وزارت کار از این استان است

نماینده مردم شوش در مجلس یازدهم، کسب رتبه دوم نرخ بیکاری برای خوزستان در کشور را محصول بی‌توجهی مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به فرصت‌های مناسب برای اشتغالزایی و ظرفیت‌های بالقوه موجود در این استان دانست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98910
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

کرونا :

کسب رتبه دوم نرخ بیکاری برای خوزستان در کشور ماحصل غفلت وزارت کار از این استان است

محمد کعب عمیر در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با انتقاد از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به افزایش نرخ بیکاری در خوزستان دامن زده و این استان را در رتبه دوم بالاترین آمار افراد فاقد شغل قرار داده است، گفت: در گذشته سوالی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اخراج ۲۵ نفر از کارگران روزمزد شرکت حریر خوزستان مطرح کردم، آن هم در شرایطی که این استان به دلیل چالش‌هایی که دارد در رتبه دوم بالاترین نرخ بیکاری در کشور قرار گرفته است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون ظرفیت‌های بالقوه‌ای در خوزستان در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی وجود دارد، همچنین این استان قطب کشاورزی است اما متاسفانه سوءمدیریت‌های موجود در کشور باعث افزایش نرخ بیکاری در استان خوزستان شده است.

وی تصریح کرد: ما ناچار هستیم بجای افراد بازنشسته، نیرو جایگزین کنیم تا چرخه تولید تداوم یابد، اما مسئولان مربوطه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این اجازه را نمی‌دهند که حتی فردی که روزمزد بوده و تنها ۴ میلیون تومان در این وضعیت اقتصادی نامناسب دریافت می‌کند، استخدام شود کمااینکه در شرکت حریر خوزستان ۲۵ نفر بکار گرفته شدند و به دنبال آن سوددهی افزایش یافت به طوری که هلدینگ نیز این مهم را اعلام کرد اما مسئولان مربوطه با وجود چنین شرایطی تصمیم به اخراج این ۲۵ نفر گرفتند بنابراین بنده در این زمینه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوال کردم و وی نیز دستور داد که این افراد به فعالیت خود در این مجموعه ادامه دهند و تبدیل وضعیت شوند اما تاکنون این امر محقق نشده است.

حضور تیم ارزیابی وزارت بهداشت جهت بررسی نهایی شرایط بیمارستان امام خمینی (ره) به منظور بهره برداری
دنبال کنید

نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: این هفته نیز پیرامون توسعه شرکت حریر خوزستان واقع در شهر شوش برای تکمیل زنجیره ارزش تولید، سوالی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کمیسیون اجتماعی مطرح خواهم کرد چرا که مواد اولیه مورد نیاز این مجموعه از پاریس تامین می‌شود و این در حالی است که می‌توانیم خمیر کاغذ مورد نیاز آن را از باگاس شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان را تامین کنیم و در این خصوص به خودکفایی برسیم. همچنین از این طریق فرصتی برای اشتغالزایی در این منطقه فراهم کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون مسئولان مربوطه اجازه نمی‌دهند شرکت حریر خوزستان که خودگردان است در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و خودشان هم در این حوزه سرمایه‌گذاری نمی‌کنند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi