دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز عملیات پروژه راکد محور هنگام – احمدآباد پس از 13 سال/ مناطق شرق فارس به جاده استراتژیک عسلویه متصل می‌شوند

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از ۱۳ سال پروژه راکد محور دهستان هِنگام – جاده عسلویه فعال و ۶ کیلومتر ابتدایی این محور در مرحله قیرپاشی و آسفالت قرار دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98901
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

کرونا :

آغاز عملیات پروژه راکد محور هنگام – احمدآباد پس از 13 سال/ مناطق شرق فارس به جاده استراتژیک عسلویه متصل می‌شوند

محمد‌مهدی فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت  با اشاره به پیگیری‌های مستمر صورت گرفته عنوان کرد: پس از بازدید میدانی بهمن‌ماه سال گذشته به همراه فرماندار و امام جمعه قیر و کارزین و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان، در هفته گذشته کلنگ آغاز به کار اتصال جاده دهستان هنگام قیر و کارزین به جاده عسلویه پس از ۱۳ سال مجددا به زمین زده شد.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جاده هنگام – احمدآباد در قطعه اول به طول ۱۰ کیلومتر و عرض ۱۱ متر با اعتبار افزون بر ۲۵ میلیارد تومان در دهستان هنگام قیر و کارزین با پیگیری های انجام شده مجددا فعال شد.

وی اضافه کرد: این پروژه شامل عملیات زیرسازی، آسفالت و احداث پل بوده که از کیلومتر ۲۳ تا ۳۳ جاده شرق به غرب دهستان هنگام در شهرستان قیروکارزین اجرا می‌شود و قرار است از زمان کلنگ زنی به مدت یک سال ساخته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در همین رابطه قطعه دوم مسیر آغار – هنگام – احمدآباد با پیگیری و رایزنی های صورت گرفته و بازدید‌های میدانی مدیرعامل شرکت ملی نفت و مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به طول ۲۱ کیلومتر با مشارکت شرکت ملی نفت مناقصات آن انجام شده و عملیات بهسازی و تعریض آن نیز به زودی تحت مشارکت شرکت ملی نفت آغاز خواهد شد.

فروردین یادآور شد: عملیات احداث این راه استراتژیک بیش از ۱۳ سال متوقف شده بود که مجددا با پیگیری های صورت گرفته آغاز به کار کرده است و با اتمام آن مناطق شرق استان فارس به جاده استراتژیک عسلویه متصل خواهند شد.

شاهین دژ و تکاب ظرفیت های بالایی در حوزه صنایع، کشاورزی و دامداری دارد
دنبال کنید

عضو مجمع نمایندگان استان فارس اضافه کرد: دسترسی و اتصال مناطق گازی آغار، دی و سفیدزاخور و دالان به یکدیگر که در حوزه شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین قرار دارند از این مسیر تسهیل خواهد شد که با هدف فعال سازی مجدد میدان گازی دی و ساخت فاز دوم پالایشگاه گاز فراشبند و خروج دهستان هنگام از بن‌بست صورت گرفته اهمیت این جاده استراتژیک را دوچندان کرده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi