شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلاش برای گازرسانی به بیش از ۷۰ روستای فاقد نعمت گاز کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج ریحان بهادر در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت گفت: سیاست دولت سیزدهم خدمات‌رسانی به مناطق محروم است و امیدواریم در دولت ایران قوی شاهد گازرسانی به جای جای مناطق استان باشیم که این مهم با کمک رسانه‌ها محقق شود. مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98839
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

کرونا :

تلاش برای گازرسانی به بیش از ۷۰ روستای فاقد نعمت گاز کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج ریحان بهادر در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت گفت: سیاست دولت سیزدهم خدمات‌رسانی به مناطق محروم است و امیدواریم در دولت ایران قوی شاهد گازرسانی به جای جای مناطق استان باشیم که این مهم با کمک رسانه‌ها محقق شود.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه گازرسانی در این استان از ابتدای سال ۱۳۶۱ آغاز شد، افزود: پروژه‌‌های گازرسانی سال ۱۳۶۳ به بهره‌برداری رسید.

بهره‌مندی ۹۰ درصد مناطق روستایی از نعمت گاز

وی با بیان اینکه مدیریت شرکت گاز استان در سال ۱۳۷۹ از استان اصفهان مستقل شد، افزود: از دیگر سیاست شرکت گاز توسعه گازرسانی به مناطق مختلف است که در ۹ شهرستان خدمات گازرسانی ادامه دارد.

این مسوول بیان کرد: ۲۱ شهر و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان گازرسانی شدند ۹۰ درصد جمعیت روستایی هم گازدار شدند که از یک هزار و ۲۲۱ روستا یک هزار و ۵۸ روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند و عملیات گازرسانی به بیش از ۱۰۰ روستا ادامه دارد و تنها حدود روستا مانده که تلاش می‌شود این تعداد هم گازرسانی شود.

این مسوول عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز برای روستاهای فاقد گاز ۳۰۰ میلیارد تومان است که در سفر دور دوم دولت به استان اعتبار خوبی برای گازرسانی به روستاها اختصاص یافت که از برکات سفر دوم دولت رئیس جمهور و وزیر نفت به استان بود.

بهادر با اشاره به جمعیت ۲۲۴ هزار مشترکی گاز در استان گفت: پنج هزار و ۶۰۸ کیلومتر شبکه توزیع شرکت گاز است و از جمعیت ۸۰۰ هزار نفری استان ۲۲۷ هزار خانوار از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

گاز رسانی به روستای بی‌بی‌حکیمه

وی با بیان اینکه گچساران شهرستان سبز استان است، گفت: گازرسانی به روستا بی بی حکیمه در دستور کار قرار گرفته است، ضمن اینکه تلاش‌ها برای گازرسانی به سایر روستاهای و سبز شدن استان ادامه دارد.

بهادر با بیان اینکه وظیفه مراقب از منابع طبیعی و محیط زیست را بر عهده داریم، گفت:  در مناطق سردسیر و گرمسیر استان وجود مناطق صعب‌العبور عملیات گازرسانی را با مشکل مواجه کرده است که شرکت گاز در کنار گازرسانی جاده‌سازی را در دستور کار قرار داده تا بتوانیم گاز را به این مناطق دورافتاده و محروم برسانیم، علاوه بر این کم جمعیت بودن روستاها گازرسانی را با مشکل مواجه کرده است.

۲۰۰ هکتار گیاه دارویی در کهگیلویه کشت شد
دنبال کنید

وی با بیان اینکه در هفته دولت ۲۱ پروژه گازرسانی به بهره‌برداری رسید ۲۰ پروژه‌ صنعتی با اعتبار ۷۸ میلیارد افتتاح و یا کلنگ زنی شد گفت: قبل از دولت سیزدهم روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز ۹۰۷ روستا بود که در دولت سیزدهم ۱۵۱ روستای جدید اضافه و به یک هزار و ۵۸ روستای دارای نعمت گاز افزایش یافت.

گازرسانی به زیلایی از طرف چهارمحال و بختیاری در حال انجام است

این مسوول با اشاره به پروژه گازرسانی به زیلایی گفت: کار گازرسانی به ۲۷ روستا و ۴۱ پاره روستایی زیلایی در حال انجام است که عملیات گازرسانی به طول  ۳۰ کیلومتر از مسیر چهارمحال و بختیاری به طرف زیلایی در حال انجام است که شرکت گاز پروژه عظیمی را در این نقطه آغاز کرده است.

بهادر با اشاره به اینکه در بحث تولید و مصرف گاز ناترازی وجود دارد و تولید کمتر از مصرف است، عنوان کرد:  سیاست شرکت گاز مبنی بر بهینه‌سازی و فرهنگ صحیح مصرف گاز است که از رسانه‌ها درخواست داریم در این خصوص به شرکت گاز کمک کنند.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد مصرف کنندگان  گاز در بخش خانگی است، گفت: در زمستان گذشته جزء چهار استان پرمصرف گاز در کشور بودیم البته صرفه‌جویی هشت درصدی در مصرف گاز صورت گرفت.

این مسوول به مطالبات شرکت گاز اشاره و عنوان کرد: طلب شرکت گاز از مشترکین ۱۴۷ میلیارد تومان است که ۷۹ میلیارد آن در بخش خانگی است به همین دلیل انتظار می‌رود مردم مصرف بهینه را در دستور کار قرار دهند و اجازه ندهند این رقم‌ها انباشته شود.

مانور قطع برق در چناران
دنبال کنید

بهادر با بیان اینکه تامین گاز خانگی اولویت شرکت گاز است، گفت: مجبوریم گاز کارخانه سیمان را قطع کنیم تا گاز خانه‌ها تامین شود اما اگر بهینه مصرف کنیم این موارد را شاهد نخواهیم بود.

وی در خصوص پیش‌بینی زمستان امسال مبنی بر جلوگیری از قطع گاز خانگی افزود: تعمیرات گازرسانی از اردبیهشت شروع و ادامه دارد، ضمن اینکه برای تمامی مشترکین صنعتی نامه زدیم که سوخت دوم و ذخیره داشته باشند.

این مسوول با اشاره به اینکه مارگون با ۳۴ درصد کمترین میزان بهرهمندی از گاز را دارد، افزود: گاهی معارضات مانع کار شده است، ۱۷۰ روستا در مارگون است که در صورتی که پروژه بزرگ گازرسانی به زیلایی به اتمام برسد درصد برخورداری از گاز به ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

هیچ نیرویی در شرکت گاز جذب نشده است

بهادر عنوان کرد: اولین استانی بودیم که قرائت آنی کنتور گاز انجام گرفت و سیستم پیامکی راه‌اندازی شد تا خدمات بهتر ارایه شود که سال گذشته ۲۸۱ هزار پیامک گازرسانی برای مشترکین ارسال شد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر جذب غیرقانونی نیرو در شرکت گاز گفت: جذب نیرو در شرکت گاز تنها از طریق آزمون است و من و معاون وزیر و حتی وزیر نمی‌توانیم کسی را به عنوان نیروی شرکتی یا قراردادی یا تحت هر عنوان دیگری در شرکت گاز جذب کنیم. 

وی بیان کرد: جایی در وضعیت بحرانی قرار می‌گیریم و مجبوریم برای مدت ۵۰ یا ۸۰ روز نیرو بیاوریم و بعد از این مدت هم نیروها می‌روند اما چیزی تحت عنوان جذب نیرو در شرکت گاز وجود ندارد.

بهادر در خصوص سیاسی کاری در شرکت گاز گفت: گروهی که در شرکت گاز هستند سیاسی نیستند بلکه یک گروه عملیاتی هستند و اگر سیاستی باشند با آنها کار نمی‌کنیم ما تنها وظیفه خدمت به مردم و گازرسانی به مناطق استان را داریم.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi