شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ملاک حل مشکل مردم است، به دنبال نام و آوازه نیستیم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه اولویت ما حل مشکل مردم است و به دنبال آوازه نیستیم، گفت: متاسفانه از سوی مسئولین ذیربط اهتمامی برای تکمیل پروژه معطل با این قیمت‌های روزافزون دیده نمی‌شود و بسیاری از طرح‌ها به دلایل سیاسی‌کاری ناقص مانده‌اند، در حالیکه حل مشکلات همین مردم اولویت اول است و ما خادم مردم هستیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98825
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

کرونا :

ملاک حل مشکل مردم است، به دنبال نام و آوازه نیستیم

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت تکمیل پروژه کنارگذر غربی همدان عنوان کرد: متاسفانه پروژه «کنارگذر غربی همدان» یک مثنوی هفتاد من کاغذ شده و سالیان طولانی این پروژه معطل مانده بود و با تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیار در سازمان برنامه‌و بودجه و مساعدت دوستان، دوسال پیش ردیف بودجه و نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار توازن منظور شد و شروع تکمیل این مهم با ۴۲ میلیارد تومان کار کلید خورد.

وی به چالش‌های موجود اشاره کرد و گفت: تملک زمین‌های مسیر پروژه گران شده و به علت تورم و افزایش هزینه‌ها نیاز به اعتبار بیشتری بود که با تلاش و پیگیری، نهایتاَ در سفر ریاست محترم جمهوری اعتباری در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب و تخصیص یافت.

فلاحی با اشاره به اهمیت خاص پروژه کنارگذر غربی که چهار استان را پوشش می‌دهد، افزود: این پروژه یک مسیر مواصلاتی بین‌المللی تحت عنوان «آزادراه کربلا» را در برمی‌گیرد و به‌ویژه در ایام «اربعین» و سایر مواقع سبب ترافیک روان در غرب کشور خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم نیاز مبرم بسیاری از زائران و مسافران عزیز را به این مسیر جهت تردد به عتبات عالیات و استان‌های غربی ضروری خواند و اذعان کرد: متاسفانه به دلیل عدم تکمیل پروژه مردم مجبور به عبور از داخل شهر همدان با صرف وقت بیشتر می‌شوند که علاوه بر ازبین رفتن زیرساخت‌ها، تبعاتی همچون ایجاد گره ترافیکی، ازدحام، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، هدررفت زمان و… دارد و با توجه به رشد صعودی و لجام گسیخته تورم، هزینه‌کرد تکمیل آن چندین برابر بودجه مصوب خواهد شد.

قطار پروژه های شهرستان باشت در ایستگاه نبود بودجه ملی!/اداره راه و شهرسازی باشت با هزینه های شخصی اداره می شود
دنبال کنید

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه اولویت ما حل مشکل مردم است و به دنبال آوازه نیستیم، تصریح کرد: متاسفانه از سوی مسئولین ذیربط اهتمامی برای تکمیل پروژه معطل با این قیمت‌های روزافزون دیده نمی‌شود و بسیاری از طرح‌ها به دلایل سیاسی‌کاری ناقص مانده‌اند، در حالیکه حل مشکلات همین مردم اولویت اول است و ما خادم مردم هستیم. 

فلاحی اضافه کرد: براساس ارزیابی مهندسان بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است تا این پروژه با احتساب تقاطع  کامل شود و در حال حاضر کیلومتر ۱۹ پروژه در حال اجراست و پیمانکاران نیاز به انگیزه جهت ادامه کار دارند که صرفاً با تزریق اعتبار فراهم می‌شود.

این مدرس حوزه با بیان اینکه متاسفانه از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر ریاست محترم جمهوری فقط حدود ۳۶میلیارد تومان تزریق شده در حالیکه باید ۱۳۰ میلیارد تومان داده می‌شد، اظهار کرد: مقرر شده این اعتبار در سه مرحله طی سه سال جذب شود تا شاهد پیشرفت فیزیکی و تکمیل آن باشیم و ۳۰ میلیارد تومان نیز در جهت تسریع انجام کار تخصیص بیابد ولی انجام نشده است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه ما به‌عنوان مسئولین جامعه وظیفه داریم برای وقت، جان، مال، امنیت، رفاه و عمر مردم و بیت‌المال ارزش قائل شویم و اهمیت بدهیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه براساس گزارشات واصله از همین تقاطع زنجان حاکی از این است که در هفته چندین واقعه تصادف رخ می‌دهد که تلفات جانی در پی دارد، باید جان انسانها برای مسئولین امر مهم باشد تا با همراهی، تدبیر و تسریع در تکمیل پروژه کنارگذر غربی همین میزان از مشکلات را در ترددهای بین جاده‌ای به حداقل برسانند.

مستمر پیگیر شهرستان شدن کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت هستم
دنبال کنید

وی با اشاره به پل‌های ساخته شده که به دلیل ناکافی بودن حلّال مشکلات ترافیکی نیست، گفت: وقت و عمر مردم غرب کشور، عزیزان زائر و مسافران گرامی بسیار ارزشمند بوده و امیدواریم آنچه که قانون و مصوبه پروژه از محل اعتبارات سفر است، ۱۳۰ میلیارد تومان به پیمانکار داده شود تا کار سریعتر پیش برود.

فلاحی با اشاره به طول کل خط پروژه ۲۷ کیلومتر است و از پلیس‌راه همدان تا پلیس‌راه صالح‌آباد را دربرمی‌گیرد، عنوان کرد: تاکنون ۱۸ کیلومتر آن زیرسازی، بهسازی و آسفالت‌ریزی شده و ۶۰۰ متر از ابتدای تقاطع و پروژه باقی مانده و نیز ادامه مسیر تا ۳ کیلومتر زیرسازی و پل‌های آن نصب شده که آماده بهسازی و آسفالت‌ریزی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به زمین‌های مردم که در ادامه مسیر واقع شده، یادآوری کرد: بخشی از این زمین‌ها تملک شده و بخش دیگر پس از موسم کشاورزی تملیک خواهد شد و طبق نظر کارشناسان ارزیاب، اگر سهم سه استان همجوار را لحاظ کنیم باید به طور جدی تامین اعتبار بشود؛ چرا که با همین شرایط ۲۴ ماه دیگر تا افتتاح و بهره‌برداری پروژه کنار گذر غربی زمان لازم است تا آزادراه همدان_ساوه به بزرگراه کرمانشاه متصل شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi