یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم توجه جدی به بخش اقتصاد و کشاورزی در استان مرکزی

به گزارش کرونا از اراک عباس علی آبادی امروز در دیدار با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی دارد، اظهار کرد:  استان مرکزی با کمبود آب مواجه است و باید تحولی از اقتصاد مبتنی بر کشاورزی به سمت اقتصاد با محوریت صنعت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98759
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

کرونا :

لزوم توجه جدی به بخش اقتصاد و کشاورزی در استان مرکزی

به گزارش کرونا از اراک عباس علی آبادی امروز در دیدار با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی دارد، اظهار کرد:  استان مرکزی با کمبود آب مواجه است و باید تحولی از اقتصاد مبتنی بر کشاورزی به سمت اقتصاد با محوریت صنعت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در تامین آب اراک در آینده ممکن است با چالش جدی روبرو باشیم، افزود: در حال حاضر استفاده بهینه و بازچرخانی آب صورت می گیرد، اما برای جمعیت کنونی کفایت نمی کند، سیاست های توسعه جمعیت مدنظر است و باید برای آب و بهره وری بیشتر در آب و انرژی تدبیری جدی داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید توسعه صنایع با نیاز کمتر به انرژی، صنایع کم آب بر و کشاورزی کم آب بر در کشور برنامه ریزی شود و اگر بتوانیم شرکت های بزرگ استان را فعال کرد، دیگر صنایع را نیز می توان فعال کرد. 
علی آبادی بیان کرد : باید برای تولید در صنعت کشاورزی با توجه به مشکل کم آبی در سطح کشور از محصولات کم آب‌بر استفاده شود که استان مرکزی در این زمینه ظرفیت خوبی دارد.

وی با اشاره به جمعیت ساکن در شهرستان اراک اظهار کرد: روزی که صنایع در استان شکل گرفته، جمعیت اراک حدود ۲۵۰ هزار نفر بوده است و با توجه به افزایش جمعیت حدود ۶۰۰ هزار تعداد شاغلین در صنایع کمتر شده که باید برای آن فکری کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تجارت باید پشتوانه صادرات و تولید باشد گفت: سیاست های کشور در بعد صادرات باید منطبق با سیاست های خارجی باشد، دیپلماسی اقتصادی بحث بسیار مهمی است. 

مسئول هستیم ما وکیل الدوله نیستیم
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi