جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زنجان پیشتاز ساخت مسکن ملی در کشور است/ دوبانده شدن راه آهن زنجان به قزوین پیگیری شد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسکن ملی استان زنجان رتبه یک  در کشور را دارد، گفت: در حال حاضر زنجان آمادگی افتتاح حدود ۲۵۰۰ واحد مسکونی را دارد و تا آخر امسال نیز در حدود ۶ الی ۷۰۰۰ واحد مسکونی افتتاح خواهد شد، سال آینده ۱۷ هزار واحد مسکونی افتتاح می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98640
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

کرونا :

زنجان پیشتاز ساخت مسکن ملی در کشور است/ دوبانده شدن راه آهن زنجان به قزوین پیگیری شد

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار  کرونا به نقل از خانه ملت، گفت: متاسفانه استان زنجان در حوزه آب با مشکلات عدیده‌ای روبرو است اما برای این مشکلات راهکارهای مناسب نیز وجود دارد .
نماینده مردم زنجان و طارم در ادامه با اشاره به پیگیری در خصوص مشکلات آب در استان زنجان تاکید کرد: با وجود ذخایر آبی متعدد در زنجان اما به دلیل عدم سرمایه گذاری دولت این استان با مشکلات جدی مواجه شده است که با پیگیری‌های صورت گرفته و طی جلسات متعدد بخشی از کار را پیش بردیم و بخش‌های دیگر نیز در دست اقدام است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: در بخش صنعت و تولید برای ایجاد صنایع و تولیدات جدید اقدامات خوبی صورت گرفته است که خوشبختانه نرخ بیکاری در استان بسیار کاهش یافته و توانستیم بخشی که فعال بوده را با بهره‌وری بالا و تولیدات کامل‌تر پیش ببریم.

وی یادآور شد: بخش بعدی منافع ناشی از تولیدات است که به استان بازمی گردد و شاخص‌ترین آن مالیات بر ارزش افزوده این تولیدات است که شرکت‌های بزرگ در تهران حسابرسی می‌شدند ، مالیات دریافت می کردند و استان منتفع نمی‌شد که در حال حاضر این مشکل نیز برطرف شده و عملاً مالیات بر ارزش افزوده در اختیار استان قرار گرفته است .

طاهری با اشاره به راه‌ها و زیرساخت‌ها اضافه کرد: در حوزه مربوط به راه‌ها و زیرساخت‌ها پیگیری‌های زیادی برای دو بانده کردن راه آهن زنجان به قزوین داشتیم که امیدواریم در هفته دولت تا سال آینده تکمیل و افتتاح شود.

قول مساعد وزیر بهداشت برای تکمیل یک ماهه بیمارستان شهدای ملارد
دنبال کنید

وی با اشاره به افزایش بودجه‌های عمومی و دولتی برای استان زنجان، اظهار داشت: استان زنجان در بودجه‌های عمومی و دولتی طی سالیان زیادی در رتبه ۳۰ قرار داشت اما در حال حاضر این رتبه به ۲۳ رسیده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مورد مسکن ملی گفت: در مورد مسکن ملی استان زنجان رتبه یک را دارد،در حدود ۱۷ هزار مسکن ملی در دست ساخت داریم و به دلیل اینکه در اقدام ملی پیشرو هستیم معایب و مشکلات آن گریبانگیر ما شده است که این مشکلات باید برطرف شود.

طاهری در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما آمادگی افتتاح حدود ۲۵۰۰ واحد مسکونی را داریم و تا آخر امسال نیز در حدود ۶ الی ۷۰۰۰ واحد مسکونی افتتاح خواهد شد، سال آینده نیز ۱۷ هزار واحد مسکونی افتتاح می شود و ثبت نام و زمین‌های ۱۷ هزار واحد مسکونی بعدی نیز آماده شده است، یک زمین به مساحت هزار هکتار نیز به صورت ویلایی در حال آماده سازی است،خوشبختانه در حوزه مسکن شهرستان زنجان از میانگین کشوری در رتبه بالاتری قرار دارد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi