یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بچه‌های اربعینی حرف اول را در موکب‌های کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد می‌زنند

به گزارش کرونا از یاسوج اربعین بزرگترین حرکت فرهنگی دنیا در روزگار کنونی محسوب می‌شود که به تنهایی توانسته خلاء بسیاری از کارهای انجام نشده را پر کند. علاوه بر حرکت خودجوش مردمی؛ دستگاه‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به فراخور وظیفه‌ای که دارند در ایام اربعین برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98634
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

کرونا :

بچه‌های اربعینی حرف اول را در موکب‌های کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد می‌زنند

به گزارش کرونا از یاسوج اربعین بزرگترین حرکت فرهنگی دنیا در روزگار کنونی محسوب می‌شود که به تنهایی توانسته خلاء بسیاری از کارهای انجام نشده را پر کند.

علاوه بر حرکت خودجوش مردمی؛ دستگاه‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به فراخور وظیفه‌ای که دارند در ایام اربعین برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار داده اند.

به یقین یکی از دستگاه‌های مهم فرهنگی و اثرگذار، کانون فرهنگی هنری مساجد است که در استان کهگیلویه و بویراحمد در تمامی ایام سال برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

کانون فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر برنامه‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در دستور کار قرار داده که یکی از اقدامات ویژه این کانون را می‌توان در بحبوحه همه گیر شدن بیماری کرونا و همچنین زلزله سی سخت یادآور شد.

بچه‌های اربعینی حرف اول را در موکب‌های کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد می‌زنند 5

در دوره کنونی نیز کانون فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت کریم لایقی اصل برنامه‌های متعدد فرهنگی را در دستور کار قرار داده که از جمله آنها می‌توان به برنامه‌های مربوط به اربعین اشاره کرد.

این دستگاه فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد که شاید بتوان آن را گسترده‌ترین دستگاه فرهنگی از نظر ارتباط با صدها مسجد در دورترین روستاها نام گذاشت در ایام اربعین برنامه‌های ویژه خود را دارد و امسال نیز با راه‌اندازی موکب‌ها به زوار امام حسین علیه السلام از یاسوج تا شلمچه خدممات دهی می‌کند.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در یکی از این اقدامات به صورت سرزده  تمامی موکب‌های مربوط به کانون مساجد را از شهر یاسوج تا منتها الیه استان کهکیلویه و بویراحمد یعنی در منطقه لیشتر مورد بازدید قرار داد.

اجرای طرح ضیافت در امامزادگان شهرستان کهگیلویه
دنبال کنید

بچه‌های اربعینی حرف اول را در موکب‌های کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد می‌زنند 6

لایقی اصل با حضور در مواکب مربوط به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیش از هر چیز ارتباط با نوجوانان و جوانان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به کرات بیان فرموده‌اند که می‌بایست بیش از هر قشر و گروهی کار فرهنگی را برای جوانان و نوجوانان انجام داد.

وی با بیان اینکه جای بسی خوشحالی است که در موکب‌ها جوانان و نوجوانان محوریت کارها را بر عهده دارند گفت: به همکاران خود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سپرده‌ایم که استفاده از نوجوانان و جوانان را محور کارهای خود قرار داده و و از هم اکنون کادرسازی لازم را  انجام دهند.

بچه‌های اربعینی حرف اول را در موکب‌های کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد می‌زنند 7

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از موکب‌های مناطق شوش و بوستان و امام‌زاده جعفر و همچنین چندین موکب شهرستان گچساران و لیشتر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشخصات مواکب عدم استفاده از امکانات و هزینه‌های دولتی است گفت: تا آنجا که می‌توان باید سعی شود محوریت مردم در موکب‌ها حفظ شده و از دولتی شدن آنها به هر نحو ممکن جلوگیری کنیم.

وی همچنین در این بازدیدها کمبودها و مشکلات مربوط به کانون‌های فرهنگی مساجد را با مسئولان آن‌ها مورد بررسی قرار داد و دستور برخی کمک‌های موردی مورد نیاز کانون‌ها داده شد.

این مسئول افزود: امسال تعداد ۱۴ موکب در مسیرهای استان به سمت کربلا داریم دو موکب هم در نجف و کربلا داریم که مورد حمایت ما هستند و همچنین درصدد فرهنگ‌سازی به طرق مختلف جهت افزایش مشارکت مردم هستیم.

پایان پیام/  


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi