یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانک‌های استان خوزستان در حوزه سرمایه گذاری همکاری نمی‌کنند

نماینده مردم کرخه و شوش در مجلس گفت: در جلسات گذشته به وزیر اقتصاد و استاندار خوزستان یادآور شده که بانک‌های استان در حوزه سرمایه گذاری همکاری نمی‌کنند که از آنها انتظار می‌رود با هم افزایی این مشکل را برطرف کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98589
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

کرونا :

بانک‌های استان خوزستان در حوزه سرمایه گذاری همکاری نمی‌کنند

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد کعب عمیر  در جمع خبرنگاران اظهار: چرا با وجود ظرفیت‌های فراوان در خوزستان اما آمار بیکاری در این استان باید خیلی بیشتر از سایر استان‌ها باشد؟

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: در مجلس شورای اسلامی یک پنجره واحدی به نام قوانین «تسهیل کسب و کار» تعریف شده اما این امر در استان خوزستان اجرا نمی‌شود و کسی به این امر مهم اهمیت نمی‌دهد.

وی، یکی از دلایل مهم در جذب نشدن سرمایه‌گذار به خوزستان را نداشتن پنجره واحد دانست و افزود: سرمایه‌گذار پس از ورود به خوزستان بین ادارات مختلف برای صدور مجوز معطل می‌شود؛ لذا این مشکل و معضل باید برطرف بشود و کارهای اداری سریع‌تر انجام و مجوزات لازم زودتر صادر شود.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس ادامه داد: برای پروژه کلان ملی «پایانه صادراتی کشاورزی» شهرستان شوش یک سرمایه گذار جذب شده ولی یک سال و سه ماه گذشته اما هنوز مجوزهای مربوطه آن صادر نشده است.

وی بیان کرد: «پتروشیمی کرخه صنایع پایین دستی» و «پایانه صادراتی کشاورزی» دو پروژه کلان اقتصادی اشتغال‌زا هستند که تا حدودی مشکل اشتغال را در شهرستان‌های شوش و کرخه رفع می‌کنند اما در بروکراسی شدید اداری قرار گرفتند.

کعب عمیر یادآور شد: سرمایه گذار وقتی اینگونه رفتارها و شرایط را مشاهده می‌کند دیگر رغبتی برای ماندن در خوزستان ندارد و به استان‌هایی مثل اصفهان یا یزد می‌رود که در آنجا کمتر از یک ماه مجوزهای لازم را برای سرمایه گذاری دریافت می‌کند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس اظهار کرد: بیشتر مراجعان خوزستانی به مجلس شورای اسلامی از مشکل بیکاری رنج می‌برند و خواستار رفع مشکل هستند.

احداث دانشکده پرستاری در بیمارستان رازی کوهدشت/افتتاح 6 مرکز خدمات جامع سلامت و 8 واحد ساختمان پزشکان در کوهدشت و رومشکان
دنبال کنید

وی به همکاری نکردن بانک‌های خوزستان اشاره کرد و گفت: در جلسات گذشته به وزیر اقتصاد و استاندار خوزستان یادآور شده که بانک‌های استان در حوزه سرمایه گذاری همکاری نمی‌کنند که از آنها انتظار می‌رود با هم افزایی این مشکل را برطرف کنند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi