جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سیره به معنای یک شناخت شناسنامه ای نیست

فرماندار گچساران ، رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام، حضرت ختمی مرتبت ، سید المرسلین محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع)  و سالروز شهادت افتخار ایرانیان،حج الفقرا شاه خراسان علی ابن موسی الرضا (ع)  بر همه شیعیان و دوستداران  آن  حضرت  تسلیت تسلیت گفت و اظهار داشت : فراهم سازی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 9858
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴

کرونا :

سیره به معنای یک شناخت شناسنامه ای نیست

فرماندار گچساران ، رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام، حضرت ختمی مرتبت ، سید المرسلین محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع)  و سالروز شهادت افتخار ایرانیان،حج الفقرا شاه خراسان علی ابن موسی الرضا (ع)  بر همه شیعیان و دوستداران  آن  حضرت  تسلیت تسلیت گفت و اظهار داشت : فراهم سازی حرکت مردم در مسیر ولایت و اهل بیت را عاملی مهم در ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی و کاهش آسیب های اجتماعی خانواده ها دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) اسوه رحمت و وحدت در جهان اسلام است.

DSC_0129

عبدالرحیم رحیمی بیان داشت: قرائت زیارت از بعید از حرکتهای ارزشمندی است که در چند سال اخیر در کشور آغاز شده و تداوم اجرای این زیارت به همراه اجرای برنامه های مفید فرهنگی و دینی در ترویج سیره نبوی موثر است.

رحیمی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری مردم ولایتمدار شهرستان گچساران و قرائت زیارت پیامبر اعظم (ص) در ۲۸ صفر در مسجد صاحب الزمان تصریح کرد: این آیین نقش موثری در تقویت وحدت و یکپارچگی در جامعه دارد.

حجت‌الاسلام امین اله حجازی (امام جمعه شهرستان) ضمن عرض تسلیت این ایام به مسلمین ، با اشاره به مراسم ۲۸ صفر اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) به‌عنوان خاتم انبیا با کشیدن خط بطلان بر جاهلیت، مسیر و ادامه راه حقانیت را برای ما بسیار سهل و آسان کرد.

وی افزود: :  آن بزرگوار با زندگی پربار خود در طول ۲۳ سال مأموریت الهی به خوبی توانست پایه‌های حکومتی دینی و اسلامی را بنا کند که تا به امروز هیچ‌ قدرتی نتوانسته کوچک‌ترین خدشه‌ای بر آن وارد نماید.

 وی در پایان گفتگوی خود گفت : در سال های اخیر هجمه های سنگین و کوری از سوی برخی شخصیت های معلوم الحال غربی نسبت به شخصیت عظیم پیامبر اعظم(ص) صورت گرفته که لزوم تبیین و تشریح این شخصیت بزرگ الهی در جوامع بشری را گوشزد می کند.

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران افزود : گام گذاشتن در مسیر معرفت و حقانیت ائمه و بزرگانی چون آنها می‌تواند انسان‌ها و جهان بشریت را به سوی سعادت دنیوی و اخروی نزدیک کرده و مسیر توحید و تقوی را به ما نشان دهد.

حجت‌الاسلام ملکوتی افزود : آیین های سوگواری برای یادروز شهادت پیامبر اعظم(ص) باید همراه با تبیین معارف نبوی و الهی باشد تا شاهد اثر گذاری دایره اثر گذاری این گونه مراسم باشیم.

وی با تاکید بر استفاده از ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام برای گسترش وحدت اسلامی و جلوگیری از انحراف های اعتقادی اضافه کرد: برگزاری آیین های سوگواری و معرفت افزایی در ایام شهادت پیامبر اعظم(ص) مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است.

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد : یقینا اگر شناخت مناسبی نسبت سیره پیامبر اکرم صورت گیرد بسیاری از مسائل و مشکلات مسلمانان حل خواهد شد.

نوروزی با اشاره به سیره پیامبر و امام حسن (ع) گفت: سیره به معنای یک شناخت شناسنامه ای نیست بلکه سیره یعنی شناخت مجتهدانه و اینکه هزاران سوال زندگی خود را در رفتار پیامبر اکرم کشف کنیم.

متولیان این برنامه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون فرهنگی شکوفه های قرآن شهرستان گچساران با همکاری سایر ادارات ، در راس آن فرمانداری گچساران ، شهرداری ، شورای شهر ، آموزش و پرورش ، اداره تبلیغات اسلامی ، اوقاف بودند.

مداحی و مرثیه خوانی ستوسط مداحان اهل بیت ، سینه زنی  و سخنرانی امام جمعه شهرستان و قرائت دعای ازبعید از  برنامه های این مراسم بود.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi