پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد شدید بسیج دانشجویی به شورای شهر یاسوج از رکورد شکنی در حواشی تا ضعیف‌ترین در تصمیم‌گیری

به گزارش کرونا از یاسوج، در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکلات شهر یاسوج و حاشیه‌های شورا و شهرداری آمده است:  با بررسی قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، در می یابیم؛ که اصلی ترین رسالت شورای های اسلامی ، پیشبرد سریع برنامه‌های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98529
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۴:۰۸

کرونا :

انتقاد شدید بسیج دانشجویی به شورای شهر یاسوج از رکورد شکنی در حواشی تا ضعیف‌ترین در تصمیم‌گیری

به گزارش کرونا از یاسوج، در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکلات شهر یاسوج و حاشیه‌های شورا و شهرداری آمده است: 

با بررسی قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، در می یابیم؛ که اصلی ترین رسالت شورای های اسلامی ، پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی،فرهنگی، آموزشی، پرورشی و سایر امور رفاهی از طریق‌ همکاری مردم و نظارت بر امور روستا، بخش و شهر می باشد و هم چنین متوجه گستردگی دامنه فعالیتی و حیطه وظایفی و اختیاراتی این شوراها میشویم.

لکن پس از دقت نظر در عملکرد شورای شهر یاسوج ، خلاف رسالت فوق متصور میشود به گونه ای که با مداقه در عملکرد شورای کنونی شهر یاسوج، با صراحت تمام میتوان عدم شایستگی لازم، سوء مدیریت و نیز کمبود خدمت صادقانه و پیگیرانه را عنوان کرد.

طبق تبصره اول ماده ۷۱ قانون تشکیلات و وظایف شوراها یکی از اصلی ترین وظایف شورای شهر انتخاب شهردار بلافاصله پس از رسمیت یافتن است؛ انتخاب شهرداری که در ایام زیست فعالیتی ششمین شورای شهر یاسوج ، از عامیانه ترین حواشی بوده است و از ابتدا تا به حال ، کانون توجه بوده و کماکان نیز بلاتکلیف است و با سرپرست اداره می شود و همین مسئله ابتدایی ترین مصداق سوء مدیریت و سوء مسئولیت و هم چنین محرزترین ترک فعل شورا می باشد.

در ادامه آمده است: آنچه درباره ششمین شورای شهر یاسوج حائز اهمیت است حواشی بی پایان و وضع آشفته مداوم آن است. شورایی که وقت خود را مصروف حواشی‌ کرده و بیشتر محلی برای قهر و آشتی، تصمیمات سلیقه ای ، جدال های شخصی و بهانه تراشی برای فرار از مسئولیت بوده است ، تا محلی برای تشکیل شورا جهت خدمت رسانی و انجام وظایف قانونی؛
درست است که اختلاف سلایق خود از دلایل پیشرفت است اما وقتی اعضای شورا تفاهم و همدلی که منشأ خیر و صلاح است را نداشته باشند ، تعادلی برای گفت و گوی کارساز ‌و شور کردن نیز نخواهند داشت؛ لذا نامیدن این نهاد به شورا صحیح نیست.

در این بیانیه آمده است: نکته ای که از دیرباز تا کنون مورد غفلت بوده است و ضرورت دارد به آن پرداخته شود، توجه شورای شهر در فعالیت های خود به مختصات شهر اسلامی و آبادانی شهری از منظر تمام شاخصه هایی است که در ماده اول قانون تشکیلات و وظایف شوراها به آن اشاره شده است و مصداق هایی چون استقرار بخشیدن به جو اسلامی و فرهنگی سالم،حفظ اصالت اسلامی و ملی در امورات،پرداختن به نیازهای فوری در عین اهتمام به کارهای زیربنایی، اولویت دادن به مناطق مستضعف نشین،تاثیر ناپذیری از نفوذ ثروتمندان و جاذبه ثروت، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت المال با تجملات زائد، سالم سازی محیط زیست و تسهیل زندگی مردم از ملزومات آن است؛ اما به آنها توجهی نمیشود! به طوریکه اکثر افراد  شوراهای شهر را شورایی صرف برای انجام امورات بنایی و زیربنایی به معنای حوزه عمرانی میدانند و از شاخصه های فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی، ورزشی آنها آگاهی ندارند.

تحول در حوزه عمرانی علوم پزشکی در دولت سیزدهم/ از فعال شدن پروژه چرام تا پیشرفت ۹۸ درصدی بیمارستان بهمئی
دنبال کنید

بر همین اساس متذکر میشویم که با بررسی بافت فرهنگی شهر یاسوج به ضدفرهنگ هایی برمیخوریم که بسیار لازم است در برنامه جدی و مستمر شورای شهر قرار گیرد که به همین منظور پیشنهاد میشود شورای شهر هیئتی اندیشه ورز یا گروه مرجع علمی-تجربی با حضور نخبگان،دانشگاهیان و دانشجویان جهت آمایش و احصاء مسائل استان و یافتن راهکارهای مناسب برای آنها تشکیل دهد. چرا که بنیاد این نهادِ اجتماعی ، حل عملگرایانه مشکلات عینی مردم و از اهدافش راحت تر و اخلاقی تر کردن زندگی شهروندی است.

در این بیانیه مصرح شده است: معتقدیم شورای کنونی شهر یاسوج تقریبا به حال خود رها شده و مبتلا به حالت خلأ و کمای اجرایی می باشد. بر همین اساس ضرورت داشت و دارد که فرمانداری بویراحمد، استانداری و سازمان بازرسی با ورود جدی، بدون تعارف و سازنده ، ضمن نظارت و حسابرسی موثر ، وضعیت بهتری را بر شورای شهر یاسوج حاکم کنند و به جلسات مختصر فاقد خروجی بسنده ننمایند تا شورای شهر براساس وظایف خود خدماتی هر چه بهتر و در شأن مردم در دوسال پیش رو ارائه دهد. اما متأسفانه بعد از گذشت دو سال شاهد اهمال و ترک فعل نهادهای نظارتی در این زمینه بوده ایم.

فقدان نظارتی که مبتلابه همیشگی استان بوده و عنصر مفقودی بر تمام مراجع در استان می باشد؛ به گونه ای که شاهد تصمیماتی کاملا سلیقه ای،قانون گریزی و عمل کردن مطابق امیال شخصی هستیم و نمود واقعی و واضح آن را در وضعیت اجاره بهاها و آشفتگی در حوزه مسکن استان مشاهده می کنیم که بالتبع این مهم خود جای شرح مفصل دیگر دارد.

اکنون برای یافتن پرسش هایی که ما را در پاسخ به چرایی ناکارآمدی ششمین شورای شهر یاسوج می رساند، کافی است نگاهی واقع بینانه داشته باشیم. نگاهی که بر اساس آن با جرأت تمام میتوان عنوان کرد ، عملکرد طایفه ای و قومیتی دلیل اصلی این ناکارآمدی است.

موضوعی که اهم مسئله استان و علت اصلی و مبرهن عقب افتادگی استان از توسعه بوده و کماکان نیز می باشد؛ اما متأسفانه نه خود ما مردم استان و نه مسئولان به آن توجه وافر نداریم! هم‌ چنین میتوان از رویه ناصحیح رأی جمع کردن کاندیدای شوراهای شهر ، دست یابی به کرسی شورا به هر قیمت ، وعده دادن های پوشالی و شعارهای فانتزی و رویایی ، فقدان نظارت کارساز و‌ مطلوب نهادهای نظارتی و فقدان توانمندی و‌ شایستگی و دانش لازم اعضاهای شوراهای شهر نیز نام برد.

ضعف مدیریت حاکم بر جامعه بسیار بدتر از تحریم هاست
دنبال کنید

در بیانبه تاکید شده است: اینک ضمن دعوت از اعضای شورای شهر یاسوج ، جهت حضور در دانشگاه ها و پرسش و پاسخ با دانشجویان پیرامون ایرادات عملکردی، مواردی را مطرح می کنیم که ضرورت می دانیم از طرف مسئولان به صورت شفاف پاسخ داده شوند :

۱- شفاف سازی پیرامون امتیازاتی که در شهر یاسوج وجود دارد و ویژه اعضای شورای شهر هستند.اینکه این امتیازات چه میزان و چه اساس قانونی دارند؟

۲- شهرداری و شورای شهر یاسوج ناظر به رشوه خواری و مبارزه ی با آن و هم چنین برخورد با افراد فرصت طلب و‌ سودجو کاملا شفاف پاسخ دهند.

۳- نگاه جامع اعضای شورای شهر و شهرداری یاسوج با توجه به حیات طیبه اسلامی و عنوان پایتخت طبیعت کشور بودن شهر یاسوج چگونه است؟

۴- چرا وضعیت نابسامان شهرداری و شورای شهر یاسوج تعیین تکلیف نمیشود؟ (چه توسط مسئولین این دو نهاد و چه توسط مراجع بالادستی و نظارتی)

۵- چرا طرح تفضیلی که سال ۱۳۹۵ بازنگری شده و در سال ۱۳۸۵ برای آخرین بار توسط اداره راه و شهرسازی تحویل شهرداری شده بود ( و این در حالیست که می بایست هر ده سال این طرح بازنگری شده و تحویل شهرداری شود ) بعد از گذشت ۱۷ سال هنوز از طرف اداره راه و شهرسازی به شهرداری یاسوج تحویل داده نشده است؟

۶- چرا معوقات و بدهی های میلیاردی پسماند ادارات حتی خود استانداری سر موعد برای شهرداری یاسوج پرداخت نشده است؟

آنچه مشخص است کارنامه نامطلوب شهرداری و شورای شهر یاسوج در سایه فقدان نظارت جدی و نیز همکاری موثر ادارات،نهادها و سازمان های استان است که با این منوال ، دیوارشان همچنان کج خواهد رفت و مطابق معمول مردم باید هزینه آن را بپردازند و ارائه خدمات رفاهی به آنان به صورت نسبی میگردد تا جاییکه در فقدان شهردار داشتن شهر یاسوج ، دانشگاه های این شهر امکان انعقاد قرارداد برای سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان در ترم تحصیلی آتی را نداشته باشند!

کلام آخر؛
با بررسی دقیق وضعیت فعلی شهر یاسوج که مصداق بارز رنگ رخساره نشان میدهد از سر درون است ؛ به وضوح در می یابیم که گزافه نیست اگر می‌گویند ششمین شورای شهر یاسوج، مفتضح‌ترین در عملکرد، رکورد دارترین در حواشی، بی نظم ترین در برنامه ریزی، ضعیف ترین در تصمیم گیری و کم اهمیت ترین به اعتماد مردم می باشد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi