چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

طرح جامع گردشگری تالاب‌ها هر چه زودتر ابلاغ شود

نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: لازم است طرح جامع گردشگری تالاب‌ها ظرف مدت زمان خاصی ابلاغ شود تا بتوان به درستی برنامه‌ریزی کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98505
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

کرونا :

طرح جامع گردشگری تالاب‌ها هر چه زودتر ابلاغ شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، امیرقلی جعفری  در آیین افتتاح و بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی شهرستان بروجن، اظهار داشت: داشتن تالاب در ارتفاع بالای دو هزار و ۵۰۰ متر و نگهداری آن کار بسیار سنگینی است، در واقع باهمکاری‌های صورت گرفته اجازه خشک شدن تالاب‌ها داده نشده است بلکه وضعیت تالاب های شهرستان بروجن روز به روز در حال بهبود است.

وی گفت: برفراز کوه کلار و در بین بلداجی و گندمان تالاب چال‌تر و چال خشک وجود دارد، تالاب دهنو پس از ۱۵ سال احیاء شده است که امسال با یک کار ساده و کم هزینه این زیست بوم نجات پیدا کرد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تالاب‌ها برندهای ملی کشور هستند که ۵ تالاب آن در شهرستان بروجن است‌ و باید از آنها نگهداری کرد. یگان موتوری حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن بسیار ضعیف است که باید تقویت شود.

وی گفت: یک دستگاه برای از بین بردن لجن و پاکسازی تالاب‌ها حتما در شهرستان بروجن استقرار یابد. طرح جامع تالاب‌ها در چغاخور و گندمان صحبت می‌شود اما این طرح وجود ندارد.

جعفری با بیان اینکه بهترین کسانی که می‌توانند تالاب‌ها را حفظ کنند جوامع محلی هستند، افزود: مردم و بومیان اطراف این تالاب‌ها، هیچ استفاده‌ای از آنها نمی‌کنند که حقیقتا این تالاب‌ها هر کجا بود بهترین مسیر معیشت مردم بود. 

وی مطرح کرد: برای پایداری و حفظ تالاب‌ها بیشترین کمک را مردم کردند اما برای معیشت آنها هیچ اقدامی نشده است. طرح جامع گردشگری تالاب‌ها ظرف مدت زمان خاصی ابلاغ شود تا بدانیم قرار است چکار کنیم.

چندین زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی در شهرستان بختگان کلنگ زنی شده اند
دنبال کنید

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: می‌توان با رعایت الگوی کشت، کنترل سموم و دفع آفات کست‌های اطراف تالاب‌ها را کنترل کرد. اطراف تالاب چغاخور بخش خصوصی در حال ایجاد هتل و ویلا است. 

وی عنوان داشت:  به فدراسیون فوتبال در این بخش زمینی داده شده است که بتوانند برای مسابقات اینجا باشند و یک اردوگاه کشوری برای بهزیستی در جنوب کشور در این قسمت ایجاد شود.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری به شدت تحت فشار است و نقش آفرینی مسئولان برای حمایت و حفاظت از این زیست بوم‌ مثال‌زدنی است که جای تشکر دارد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi