جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معاون وزیر جهاد کشاورزی درکهگیلویه و بویراحمد سه قول مهم داد

سفر معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به این استان تحرک و انگیزه قابل اشاره‌ای را در میان تولیدکنندگان بخش کشاورزی  به وجود آورد؛  این سفر متفاوت و مهم، هم در سطح سفرهای اداری مقامات کشوری دستاوردهای مهمی داشت و هم در سطح سفر یک کارشناس بخش کشاورزی برکات ارزشمندی را برای جامعه کشاورزی کهگیلویه و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 9574
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

کرونا :

معاون وزیر جهاد کشاورزی درکهگیلویه و بویراحمد سه قول مهم داد

سفر معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به این استان تحرک و انگیزه قابل اشاره‌ای را در میان تولیدکنندگان بخش کشاورزی  به وجود آورد؛  این سفر متفاوت و مهم، هم در سطح سفرهای اداری مقامات کشوری دستاوردهای مهمی داشت و هم در سطح سفر یک کارشناس بخش کشاورزی برکات ارزشمندی را برای جامعه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به همراه داشت.

اگر سفر محمدعلی طهماسبی را به عنوان یک سفر علمی قلمداد کنیم، وی در این سفر یک روز و نیمه به استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در محل باغات و گلخانه‌های این استان، توصیه‌های علمی و کارشناسانه‌ای ارزشمندی را به کارشناسان حوزه باغبانی سازمان جهاد کشاورزی این استان داشت.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی درکهگیلویه و بویراحمد سه قول مهم داد 4

وی همچنین در محل احداث نخستین باغ پسته استان کهگیلویه و بویراحمد که تجربه جدیدی در دوران مدیریت جعفر گوهرگانی در جهاد کشاورزی این استان محسوب می‌شود، شیوه‌های علمی جدیدی را به کارشناسان و پسته‌کاران آموزش داد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی همچنین در جمع تعدادی از باغداران مناطق دم‌چنار، سرچنار، موگر، گچساران، دهدشت، بهمئی، باشت، چرام و لنده حضور یافت و به سؤالات علمی آن‌ها پاسخ داد.

طهماسبی تجارب ارزشمند خود را در حوزه مبارزه با سرمازدگی باغات مرکبات، شیوه‌های اصلاح باغات مشکل‌دار، عملیات پیوند و نحوه تهیه نهال‌های شناسنامه‌دار و مطمئن با کشاورزان و باغداران این استان درمیان گذاشت.

خرید دستگاه‌های روغن‌کشی زیتون برای باغداران کهگیلویه و بویراحمدی

اما اگر سفر معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی را به استان کهگیلویه و بویراحمد، یک سفر اداری تلقی کنیم، وی قول‌های ارزشمندی را به جامعه کشاورزی این استان دادند که در صورت تحقق شاهد اثرگذاری مثبت این استان در تولید و صادرات محصولات کشاورزی خواهیم بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درکهگیلویه و بویراحمد سه قول مهم داد 5
باغات زیتون باشت- عکس از کریم بنام

طهماسبی به زیتون‌کاران استان کهگیلویه و بویراحمد قول داد تا اعتباراتی را برای خرید چندین دستگاه روغن‌کشی زیتون اختصاص دهد.

مساعدت وزارت جهاد کشاورزی برای احداث ۷۵ هزار هکتار باغ در کهگیلویه و بویراحمد

وی همچنین به سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد قول داد تا برای توسعه باغات دیم که از سیاست‌های اصلی این سازمان است، از محل اعتبارات توسعه باغات، شبکه آبیاری تحت فشار و سایر اعتبارات ملی، مبالغی را اختصاص دهد تا سیاست احداث ۷۵ هزار هکتار باغ در کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی شود.

موضوعی که جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در همین‌باره گفت: در این استان مقدمات احداث ۲ هزار هکتار باغ دیم شروع شده و ما از اسفندماه احداث این باغات را شروع خواهیم کرد؛ ولی برای موفقیت در اجرای این طرح مهم روی کمک معاونت باغبانی حساب وی‍ه‌ای باز کردیم.

طرح کهگیلویه و بویراحمد، اطلس باغبانی ایران، به مجلس می‌رود

قول سوم معاونت باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، حمایت قاطع این وزارت از اجرای طرح اطلس باغبانی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد بود به طوری که این طرح بعد از تهیه با پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی برای اخذ اعتبارات ملی به مجلس برود و با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان این استان و کمیسیون برنامه و بودجه، اعتباراتی را برای عملی شدن آن بگیرد.

طرحی که در صورت اختصاص اعتباراتی در بودجه به آن با توجه به اقلیم‌های متنوع آب و هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد، می‌تواند چراغ راه باغبانی در ایران شود.

وی همچنین در خصوص اعزام رایگان کارشناسان متخصص وزارت برای ارائه آموزش‌های مختلف به وی‍ژه در زمینه اصلاح باغات زیتون و انار، پیوند زدن و مقابله با سرمازدگی در باغات این استان اعلام آمادگی کرد.

به طور کلی می‌توان گفت: سفر معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به استان کهگیلویه و بویراحمد از ۲ جنبه علمی و اداری، برکات قابل قبولی برای جامعه کشاورزی این استان داشت.

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi