شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختصاص اعتبار برای بهسازی جاده مبارکه ـ بروجن

نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: با توجه به فرسودگی بیش از حد جاده مبارکه ـ بروجن، وزیر راه و شهرسازی ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی این جاده اختصاص داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91595
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

کرونا :

اختصاص  اعتبار برای بهسازی جاده مبارکه ـ بروجن

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، امیرقلی جعفری بروجنی با اشاره به مسائل مطروحه در جلسه با وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: یکی از محورهای مهم و حیاتی در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور، مسیر مبارکه به بروجن است که روزانه بیش از ۷۰۰۰ خودرو سبک و سنگین از آن عبور می‌کند اما متاسفانه از ابتدای حریم شهرستان مبارکه از سمت شهرستان بروجن شاهد فرسودگی بیش از حد این جاده هستیم که با پیگیری‌های صورت گرفته، وزیر راه و شهرسازی ۴۰ میلیارد تومان به این جاده اختصاص داد. 

وی با اشاره به وضع نامطلوب محله الهیه بروجن، گفت: بیش از ده سال است که مردم محله الهیه سکونت دارند اما خدمات شهروندی به صورت حداقلی و در برخی موارد صفر است‌. در  سفر ‌نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به استان قرارداد واگذاری این محله به شهرداری بروجن تنظیم شد که باید در روند واگذاری آن تسریع شود و وزیر راه و شهرسازی دستور تسریع این روند را داد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستور تسریع در تکمیل شبکه فاضلاب فاز ۲ محله الهیه و روند اجرایی زیرساخت‌های شهری در فاز سوم محله الهیه از دیگر مسائل مطروحه در این جلسه بود. برخی از مناطق فاطمیه در بروجن، دارای زمین‌های خالی است که علی‌رغم تخریب چهره محله، موجب نارضایتی مردم شده است که باید تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اینکه مسئله مجتمع خیری ۱۱۰ واحدی کارگران با همکاری رئیس بنیاد مسکن تا چندماه دیگر حل می‌شود، گفت: وزیر راه و شهرسازی دستور ویژه جهت واگذاری امتیاز برای زمین تجاری مجتمع خیرساز ۱۱۰ واحدی در بروجن داد. ابلاغ هر چه سریعتر طرح جامع تفصیلی بروجن باید صورت گیرد و تسریع در الحاق ۶۰ هکتار زمین از الهیه برای مسکن ملی در دستور کار قرار گرفت.

اعتباری بالغ 50 میلیارد تومان برای احداث و نوسازی جاده‌های روستایی
دنبال کنید

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل مردم بلداجی در خصوص مسکن ملی، مطرح کرد: دو هکتار زمین با پیگیری‌های مستمر در بلداجی برای نهضت مسکن ملی اختصاص یافت که وزیر دستور تسریع عملیات اجرایی آن را داد. مناقصه قطعه اول کمربندی شمالی بروجن صورت می‌گیرد و تا ۱۴۰۲ امید است که به پایان برسد. 

جعفری در پایان عنوان کرد: عملیات اجرایی ۶ کیلومتر از جاده سه راهی گندمان به سمت بلداجی انجام شده است و ۶ کیلومتر دیگر از آن باقی مانده است که در جلسه با وزیر راه و شهرسازی صحبت شد که ۶ کیلومتر باقی مانده انجام شود و در ۱۴۰۲ کل این مسیر زیربار ترافیکی رود. نیوجرسی در مسیر لردگان به بروجن و زیرگذر مربوط به گدار کپک نیز انجام می‌شود. امید است با پیگیری‌های انجام شده این مسائل مرتفع شوند تا دغدغه‌ مردم کمتر شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi