جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لزوم رعایت مسائل زیست محیطی در پروژه گازی بانکول ایلام

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: باید با نگاه کارشناسی شرایطی فراهم شود، که علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در میدان بانکول، حفظ و حراست از محیط زیست نیز به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91580
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

کرونا :

لزوم رعایت مسائل زیست محیطی در پروژه گازی بانکول ایلام

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علی اکبر بسطامی  در نشست هم‌اندیشی ارزیابی میدان بانکول با حضور استاندار ایلام و دیگر نمایندگان استان در محل سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام با بیان اینکه ایران در حوزه مسائل محیط زیست، سومین کشور از نظر سوزاندن گازهای مشعل‌دار است، گفت: کشورهای توسعه یافته گازهای مشعل دار خود را مدیریت می‌کنند، در حالی‌که سالیانه ۱۵ تا ۱۸ هزار مترمکعب گاز توسط مشعل‌ها در کشور سوزانده می‌شود، که این امر علاوه بر تخریب محیط زیست، بیش از ۶ هزار میلیارد تومان هدر رفت سوخت به همراه دارد که اگر این مساله مدیریت شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ایجاد پروژه‌های نفتی و گازی باید مبتنی بر آمایش سرزمین اقدام شود افزود: اگر سند آمایش به درستی جای‌گذاری صنایع نفتی و گازی در کشور را مشخص کند، تعارضات بر سر ادامه یا توقف این پروژه‌ها ایجاد نخواهد شد.

نماینده مردم ایلام با انتقاد از عدم پرداخت کامل حق آلایندگی صنایع در استان، عنوان کرد: چرا از ۱۴ شرکت نفتی و گازی موجود در استان، تنها ۴ پروژه را آلاینده اعلام می‌کنند و مسئولیت‌های اجتماعی که نقش غیرقابل انکار در توسعه استان‌های نفتی و گازی دارند، را اجرا نمی‌کنند؟

بسطامی اعضا و عاملان راه‌اندازی کمپین میدان بانکول را منادیان عدالت و دوست‌دار منابع طبیعی خواند و تصریح کرد: باید با نگاه کارشناسی شرایطی فراهم شود، که علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در میدان بانکول، حفظ و حراست از محیط زیست نیز به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

بروز مشکلاتی برای کارخانه داروسازی بایر افلاک ازنا درپی اقدام خلاف قانون بانک مرکزی
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: پیوست زیست محیطی هر پروژه‌ای در مرحله مطالعه و حتی در مرحله اجرا باید از سه بَُعد محیط زیست، سلامت و ایمنی مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و مشخص شود که اجرای آن هیچ گونه آسیبی به محیط زیست طبیعی و انسانی و سلامت شهروندان وارد نساخته یا آسیب‌های آن در حد قابل قبول برای متخصصان و کارشناسان این حوزه‌ها است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، رابطه معناداری بین پرداخت مالیات‌ها، رعایت مسائل زیست محیطی و هم‌چنین ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در تمامی پروژه‌ها شکل گیرد و بدین ترتیب حداکثر بهره‌مندی و رضایت در اجرای پروژه‌ها حاصل شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi