چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ماجرای شکارچیان سنگ‌دل در دهدشت/ بی‌رحمی نسبت به 3 حیوان 14 روزه+ عکس

به گزارش کرونا از یاسوج محیط بانان شهر دهدشت واقع در منطقه حفاظت شده خائیز، دیروز جمعه پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۲ با صحنه ای روبه رو شدند که آه از نهاد آنان بلند کرد. صحنه ای که متخلفین، کهره شکار تازه متولد شده و زنده در گونی را به بیرون از ماشین پرت می کند و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91534
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

کرونا :

ماجرای شکارچیان سنگ‌دل در دهدشت/ بی‌رحمی نسبت به 3 حیوان 14 روزه+ عکس

به گزارش کرونا از یاسوج محیط بانان شهر دهدشت واقع در منطقه حفاظت شده خائیز، دیروز جمعه پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۲ با صحنه ای روبه رو شدند که آه از نهاد آنان بلند کرد.

صحنه ای که متخلفین، کهره شکار تازه متولد شده و زنده در گونی را به بیرون از ماشین پرت می کند و حیوان شیرخوار در دم تلف می شود.   

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در این خصوص گفت: محیط بانان منطقه حفاظت شده خائیز در محدوده تنگ تکاب، حین گشت و کنترل منطقه به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که در جاده سد مارون پارک کرده بود مشکوک می شوند.

اسلام جاودان خرد گفت: مامورین با اقدامات حفاظتی پژو را تحت نظر قرار می‌دهند اما متخلفین به محض اینکه متوجه می شوند در رصد محیط بانان قرار دارند در کسری از زمان از منطقه متواری می شوند.

ماجرای شکارچیان سنگ‌دل در دهدشت/ بی‌رحمی نسبت به 3 حیوان 14 روزه+ عکس 4

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه متواری شدن متخلفین  باعث شد شک مامورین به یقین تبدیل شود اقدامات لازم برای  توقف خودرو  را  انجام دادند.

جاودان خرد گفت: متخلفین حین فرار و در سرعت بالا ۳ گونی به بیرون از ماشین پرتاب کردند و محیط بانان هر بار متوقف و گونی ها را جمع آوری کردند.
وی افزود: در کمال ناباوری مامورین با باز کردن درب گونی با صحنه ای رو به رو شدند که آه از نهاد آنان بلند کرد.

جاودان خرد گفت: محتویات گونی کهره شکارهایی با سن کمتر از ۲ هفته بودند که هنوز شیرخوار بوده و توسط متخلفین قسی القلب و سنگدل از مادر جدا شده بودند.

آتش سوزی کوه نارک گچساران مهار شد
دنبال کنید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: متاسفانه دو راس از این  کهره ها حین پرتاب به بیرون دچار آسیب شده و تلف شدند و حال سومی نیز مساعد نیست.

ماجرای شکارچیان سنگ‌دل در دهدشت/ بی‌رحمی نسبت به 3 حیوان 14 روزه+ عکس 5

جاودان خرد با اشاره به ماده قانونی صید و شکار نیز بیان کرد: بر اساس ماده ۲ آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید، شکار عبارت است از تیراندازی به پستانداران، خزندگان و پروندگان وحشی یا کشتن یا گرفتن یا تعقیب کردن آنها به هر کیفیت و وسیله و طریق است که منظور از گرفتن همان زنده گیری است.

وی گفت: هویت هر دو نفر متخلف شناسایی شده و با تشکیل پرونده و ارسال به مراجع قضایی خواهان اشد مجازات برای آنها شدیم .

گفتنی است جنسیت کهره شکار ها ۲ راس ماده و یک راس نر بوده است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi