پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

یک دلیل افزایش شیر سنگی بر قبرها در کهگیلویه و بویراحمد/ وقتی هزینه‌های تشییع سر از جای دیگری در می‌آورد

به گزارش کرونا از یاسوج؛ شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با یک موضوع خاص و با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار برگزار شد. در این نشست حجت‌الاسلام حمزه پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از نقیصه ها در این استان و عدم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91483
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹

کرونا :

یک دلیل افزایش شیر سنگی بر قبرها در کهگیلویه و بویراحمد/ وقتی هزینه‌های تشییع سر از جای دیگری در می‌آورد

به گزارش کرونا از یاسوج؛ شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با یک موضوع خاص و با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام حمزه پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از نقیصه ها در این استان و عدم اجرای کامل مصوبات اشاره کرد و گفت: برای مثال در حوزه حجاب و عفاف قرار بود از تریبون های مختلف به خصوص در نماز جمعه به تعداد مشخص شده در مورد حجاب و عفاف و تبیین آن و همچنین مشکلات و آسیبهای موجود اشاره شود که این گونه نشد.

وی در ادامه در خصوص اینکه می‌بایست نشست‌ها خروجی داشته باشند و مصوبات روی کاغذ نمانند گفت: باید ریشه‌یابی کنیم که چرا برای مثال در برنامه‌های تشییع و تدفین از اسلحه استفاده می شود و یا اینکه به تازگی ها در قبرستان ها شیر سنگی با هزینه های گزاف روی مقبره‌ها نصب می‌شود.

وقتی هزینه های اموات سر از جای دیگری در می‌آورد 

این مسئول با بیان اینکه بدون کار کارشناسی و ریشه‌یابی و آینده نگری برخی از برنامه‌ها مانند مراسم‌های چهلم و سالگرد و یا اطعام دادن در مراسمات تشییع و تدفین را کنار گذاشتیم اما جایگزینی برای آن‌ها داشتیم گفت: این گونه می‌شود که هزینه‌های سالگرد و چهلم و همچنین اطعام دادن برای اموات سر از جای دیگری در می‌آورد و بر روی مقبره ها شیرهای سنگی می‌گذارند.

پیشقدم گفت: باید توضیح دهیم که برای این معضل چه کردیم همچنین برای اینکه تیراندازی در مراسمات نداشته باشد چه برنامه‌ای داریم؟ تا چه اندازه برای جوانان در این زمینه برنامه داشته‌ایم.

رمضان احیاگر سنت «کاسه بهره»/ نوای استغفار در سیاه چادرها می‌پیچد
دنبال کنید

پایان پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi