پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستاورد سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد/ اختصاص هزار میلیارد تومان به استان

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست با اساتید دانشگاه‌ها با تبریک هفته معلم و گرامیداشت روز کارگر گفت: یکی از راه‌های ترویج تعلیم و تربیت استفاده از سرچشمه زلال آثار و اندیشه‌های شهید مطهری است. استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان به لحاظ وسعت یک

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91477
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

کرونا :

دستاورد سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد/ اختصاص هزار میلیارد تومان به استان

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست با اساتید دانشگاه‌ها با تبریک هفته معلم و گرامیداشت روز کارگر گفت: یکی از راه‌های ترویج تعلیم و تربیت استفاده از سرچشمه زلال آثار و اندیشه‌های شهید مطهری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان به لحاظ وسعت یک درصد خاک کشور را دارد، به ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: استان به دنبال آن است تا از صنایع پیشرو و آنچه کشور از آن بهره‌ می برد ، بهره مند شود.

دکتر احمدزاده عنوان کرد: سد سقاوه و سد تنگ سرخ برای تامین آب مورد نیاز شهرهای مارگون و یاسوج احداث می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای کاهش آمار بیکاری باید صنایع بزرگ در استان احداث شود، گفت: قبل از شروع به کار دولت سیزدهم آمار بیکاری استان ۱۱ درصد بود که سال گذشته به ۷.۶ درصد کاهش یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: طبق جدیدترین آمار نرخ بیکاری استان به ۷.۳ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه احداث پتروشیمی در ایجاد اشتغال موثر است،گفت: پتروشیمی گچساران در سفر دولت به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن اینکه کلنگ احداث گاز مختار و پتروشیمی اوره و آمونیاک چرام و پترو پالایشگاه گچساران به زمین زده می‌شود.

 احمدزاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری پتروپالایشگاه گچساران ۷ هزار میلیارد تومان است که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و بزرگترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طی ۶ سال اجازه احداث واحد مرغداری به استان داده نمی‌شد، گفت: در حال حاضر زنجیره مرغداری در شهرستان گچساران با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیاردی در حال احداث بوده و نظیر این پروژه‌ در بهمئی در حال احداث است.

کاظم‌تبار: هدف بین‌المللی شدن جشنواره سردار آسمانی است/ محمدی: ذات هنرمند تئاتر با مقاومت همراه است+ فیلم
دنبال کنید

وی بیان کرد: با احداث این واحدهای مرغداری کهگیلویه و بویراحمد ظرف یکسال آینده صادرکننده مرغ حتی به خارج از کشور خواهد بود.

احمدزاده با اشاره به افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان از ۱۶ هزار تن به ۳۲ هزار تن گفت: اقدامات بی‌نظیری در زمینه اینترنت پرسرعت در روستاها، حوزه آب و راه روستایی انجام شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات حوزه راه اشاره و عنوان کرد: تلاش می‌شود مسیر بابامیدان_ یاسوج_ سمیرم و یاسوج به شیراز به عنوان بزرگراه مصوب شود.

 احمدزاده از اقدامات برای اتصال استان به راه‌آهن از طریق گچساران و با مشارکت چینی‌ها خبر داد و گفت: تلاش و خدمت در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد و از اساتید دانشگاه انتظار داریم ایده‌های تحول‌زا ارائه دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه ارائه شده دستگاه‌ها است، گفت: اختصاص هزار میلیارد تومان به استان دستاورد سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi