جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخن پراکنی‌های غیر واقعی در خصوص شیرهای سنگی/ تفاوت تجمل‌گرایی با بردشیرهای زاگرس

به گزارش کرونا از یاسوج؛ سید عیسی حسنی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بیش از ۴۰ آسیب اجتماعی از اداری گرفته تا صنفی و همچنین در حوزه زنان و اطفال در استان کهگیلویه و بویراحمد احصا شده و از مهمترین آسیب‌های اجتماعی که از حدود ۱۲ سال پیش در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91414
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

کرونا :

سخن پراکنی‌های غیر واقعی در خصوص شیرهای سنگی/ تفاوت تجمل‌گرایی با بردشیرهای زاگرس

به گزارش کرونا از یاسوج؛ سید عیسی حسنی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بیش از ۴۰ آسیب اجتماعی از اداری گرفته تا صنفی و همچنین در حوزه زنان و اطفال در استان کهگیلویه و بویراحمد احصا شده و از مهمترین آسیب‌های اجتماعی که از حدود ۱۲ سال پیش در استان رایج شد، می توان به تیراندازی در مراسمات عزا و تشییع  اموات، اشاره کرد که منشا آن در یکی از شهرستان های استان بود که این پدیده را وارد استان نمودند. 

وی گفت: با این پدیده در استان ما مبارزه فرهنگی یا اجتماعی بهتر بگوییم ساماندهی فرهنگی و اجتماعی نشد. حتی رجال سیاسی و اجتماعی و متنفذین ما هم حاضر نشدند خسارت بار بودن و قبح  این موضوع را فریاد بزنند تا به وضعیت کنونی رسیدیم که بعضی ها در مراسمات عزا مانند صحنه جنگ رفتار می کنند. و دست به این کار می‌زنند که خسارات جبران ناپذیری اعم از قتل و ضرب و جرح گروهی را در طول این مدت شاهد بوده ایم. به نظر می رسد بسیاری از مردم نه با نیت بد بلکه به عنوان قهرمان سازی یا احترام فرد فوت شده یا نیات دیگری مبادرت به این کاها می کنند که به راحتی با مدیریت اجتماعی و فرهنگی و مردمی در استان کهگیلویه و بویراحمد که  مردمی اصیل و دیندار دارد به راحتی قابل حل است. 

این مسئول در ادامه اظهارات خود در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: موضوع شیرهای سنگی را با تحریف واقعیت و با هدف ناراحت کردن ذهن زاگرس نشینان به وسیله افراد ذینفع و با هدف مشخص، به  رسانه‌های بیگانه دادند و برایشان خوراک تهیه کردند و آنها هم که حیات و مماتشان در ایجاد تفرقه و جدایی بین اقوام است به سخن پراکنی های غیر واقعی پرداختند و ذهن مردم عزیزمان در حوزه زاگرس را آزردند. در حالی که اساسا بسیاری از این مطالب و حتی تحلیلها بر پایه خبر ناقص و خبر دروغ کار شده بود. برخی‌ها با این کارها به دنبال مطامع و منافع شخصی و مادی فراوان و سود سرشاری که برایشان دارد، هستند. همچنین برخی از صحنه گردانان این موضوع فروشندگان و تهیه کنندگان این شیر های سنگی تحریف شده چند تنی  بودند. این افراد با این کار مبادرت به ایجاد مسابقه تجمل گرایی و آرامگاه سازی در استان ما نموده اند و ماهیتا با بردشیرهای زاگرس که دارای پیشینه بوده و ریشه در تاریخ ایران دارند، متفاوتند. 

تعطیلی پمپ بنزین سی‌سخت/ اعلام راه چاره از زبان فرماندار
دنبال کنید

این عضو شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: می بایست از توان متنفذین و ریش سفیدان برای تنویر افکار جوانان استفاده کرد و اگر این کار را انجام ندهیم نه تنها فلسفه تاریخی بردشیر های زاگرس که کاملا ماهیتی غیر از این تولیدات صنعتی و تجملی دارند، از بین خواهد رفت، چند سال دیگر به دلیل چشم و هم چشمی و رقابت های ایلی و طایفه ای، به جای قبرستان، شیرستان خواهیم داشت. چون همه مردم تمایل پیدا می کنند که روی قبور پیر و جوان و زن و مرد شیر های چند تنی میلیاردی بگذارند. 

وی همچنین به موضوع رواج مشروبات الکلی در استان اشاره کرد که زنگ خطر آن بیش از گذشته به صدا درآمده است و باید به عنوان یک آسیب اجتماعی مورد توجه نهادهای متولی قرار گیرد. چرا که در بسیاری از مناطق قبح این کار میان نسل جوان یا حتی نوجوان را با کار در فضای مجازی و شبهه سازی از بین برده اند. متولیان فرهنگی در مدارس و دانشگاهها و علما و روحانیون در عموم مردم وظیفه جهاد تبیین در این زمینه را دارند. 

حسنی در ادامه ضمن تایید پیشنهاد امام جمعه محترم در موضوع ساماندهی آرامستانها گفت باید از تجربه استانهای بزرگی مانند اصفهان و قم در ساماندهی و همسان سازی استفاده کنیم و متولی این امور شهرداری ها هستند که بر حسب ماده ۵۵ قانون شهرداری ها ملزم به این کار هستند. قطعا اگر این کار انجام شود بسیاری از خانواده ها که هزینه های حداقلی برای مراسم ترحیم را هم ندارند از هزینه های گزاف بارگاه سازی و غیره نجات پیدا می کنند. 

اختصاص ۷ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات مورد نیاز مدارس حاشیه‌نشین کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

پایان پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi