پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رکوردزنی یک پروژه به روایت معاون رئیس‌جمهوری/منصوری: ایرانی‌ترین پتروشیمی کشور در گچساران است

به گزارش کرونا از یاسوج؛ معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از پروژه پتروشیمی گچساران اظهار کرد: لازم می‌دانم از زحمات و مجاهدات همه کسانی که در این پروژه کار تمام عیار کردند قدردانی کنم از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز باید قدردانی کرد. منصوری گفت: این پروژه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91193
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

کرونا :

رکوردزنی یک پروژه به روایت معاون رئیس‌جمهوری/منصوری: ایرانی‌ترین پتروشیمی کشور در گچساران است

به گزارش کرونا از یاسوج؛ معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از پروژه پتروشیمی گچساران اظهار کرد: لازم می‌دانم از زحمات و مجاهدات همه کسانی که در این پروژه کار تمام عیار کردند قدردانی کنم از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز باید قدردانی کرد.

منصوری گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۱٫۳ میلیارد دلار از لحاظ اعتبار پروژه ای است که ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: به لحاظ طول زمان پروژه از سال ۸۳ کلنگ‌زنی شد که اکنون وارد ۲۰ سالگی می شود اما نکته مهم در پتروشیمی گچساران اینکه در طول یک و نیم سال گذشته کار بزرگی در این پروژه انجام شد.

وی ادامه داد: تا قبل از روی کار آمدن دولت کنونی پروژه بین ۳۵ تا ۴۰  درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در کمتر از یک و نیم سال اخیر به ۹۷ درصد رسید یعنی کار جهادی و انقلابی و عزم جدی که از چنین کارهایی در کشور که به چنین کارهایی در کشور احتیاج داریم.

منصوری در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص پتروشیمی گچساران گفت: در پروژه روزانه بین ۲ تا ۳ هزار نفر فعالیت می کنند و کارگاه آن کاملا زنده و پویا است که جا دارد از همه آنها قدردانی کنم.

وی افزود: این پروژه ظرفیت ۱٫۱ میلیون تن محصول را دارد یعنی پروژه‌‌ای مهم و طرحی ملی است و از این پروژه دو تا سه درصد مانده که در کمتر از ۲ تا ۳ ماه آینده هم به اتمام می‌رسد و البته در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

متکدیان شهر یاسوج ساماندهی شدند
دنبال کنید

منصوری با بیان اینکه در کشور به پروژه‌های پیشران نیاز داریم گفت: این طرح ها هم مستقیم تحول در حوزه اقتصاد ایجاد می کنند هم با توجه به اثر گذاری که در طرحهای اقتصادی جانبی دارند منشأ تحول خواهند شد و استان کهگیلویه و بویراحمد از این نعمت در کمتر از سه ماه آینده استفاده خواهد کرد و امیدواریم که نزد مردم مقبول شود.

این معاون رئیس جمهور گفت: پروژه پتروشیمی گچساران منحصر به فرد است هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ منابع اقتصادی پروژه قابل احترام است مهمتر از همه اینها این که این پروژه با ظرفیت های داخلی ساخته شده و بیش از ۸۳ درصد اتفاقاتی که در اینجا رخ داده توسط فرزندان خودمان صورت گرفته که می توان آن را ایرانی ترین طرح پتروشیمی در کشور نام گذاری کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: خدا را شاکریم که مهندسین ما به این سطح از دانش و بینش علمی رسیدند و باید تشکر از مدیرانی کرد که موجب شدند تا این پروژه به خوبی به پایان برسد پروژه طراحی به نوعی رکورددار است و حدود ۵۰ درصد کار در کمتر از یک سال و نیم پیش برده شده که باید از استاندار و نماینده این شهرستان تقدیر کرد.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi