چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین جزئیات طرح‌های امور آب در گچساران/خبر خوب از دشت امام‌زاده جعفر و خان‌احمد

سید معصوم افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح های متعددی در حوزه امور آب گچساران در دست اجراست. وی بیان کرد: بهسازی و توسعه بند انحرافی کانال آبرسانی رودبال، طرح آبرسانی به زمین های دشت لیشتر، طرح آبرسانی به دشت مور، تامین آب زمین های دشت خان احمد، طرح آبرسانی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91104
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸

کرونا :

آخرین جزئیات  طرح‌های امور آب در گچساران/خبر خوب از دشت امام‌زاده جعفر و خان‌احمد

سید معصوم افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح های متعددی در حوزه امور آب گچساران در دست اجراست.

وی بیان کرد: بهسازی و توسعه بند انحرافی کانال آبرسانی رودبال، طرح آبرسانی به زمین های دشت لیشتر، طرح آبرسانی به دشت مور، تامین آب زمین های دشت خان احمد، طرح آبرسانی باشت، تعمیرات فاز یک تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفر و ط‌رح تامین آب اراضی تنگ انگشترک وآبرزی از مهم‌ترین طرح های در دست اجرا در این شهرستان است.

مدیر امور آب گچساران تصریح کرد: طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک وآبرزی هم اکنون در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۱۳۰ هکتار و پیشرفت ۳۸درصد در دست اجراست.

افضلی عنوان کرد: اراضی تنگ انگشترک بیش از ۳۰۰ هکتار است که تمام عملیات اجرایی مربوطه شامل خطوط اصلی یک و دو تکمیل شده است.

وی گفت: عملیات طرح تامین آب اراضی آبرزی و تنگ انگشترک در سال ۹۷ با قراداداولیه ۱۹۰ میلیارد ریال اغاز شد و با بهره برداری از این طرح ۵۰۰ نفر به اشتغال مشغول خواهند شد.

مدیر امور آب گچساران خاطرنشان کرد: برای تکمیل این طرح بیش ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

افضلی بیان کرد: ساخت شبکه های آبیاری و زهکشی از دیگر اقدامات انجام گرفته در این شهرستان است.

وی افزود: شبکه آبیاری مناطق لیشتر و خیرآباد به مساحت هشت هزار و ۷۵۰ هکتار، شبکه دشت امامزاده جعفر و ماهور باشت در سطح سه هزارو ۵۰۰ هکتار و شبکه منطقه رودبال به مساحت ۵۵۰ هکتار در شهرستان گچساران اجرا شد.

مدیر امور آب گچساران ادامه داد: هم اکنون آبیاری به سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت امامزاده جعفر و منطقه خان احمد در قالب فاز ۲ در دست اجراست.

برای کنگره بین المللی بی‌بی حکیمه(س) نباید به مقاله‌نویسی اکتفا کنیم
دنبال کنید

افضلی اضافه کرد: این طرح هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح آبی مورد نیاز است و با بهره برداری از این طرح بیش از یکهزارو ۵۵۰ نفر به اشتغال مشغول خواهند شد.

وی ادامه داد: برای طرح آبرسانی به دشت خان احمد تاکنون بیش از یکهزارو ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر امور آب گچساران گفت: طرح آبرسانی به دشت لیشتر هم ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

افضلی ابراز کرد: برای تکمیل این طرح آبی بیش از ۶۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در صورت تکمیل ۲هزارو ۴۰۰نفراشتغالزایی مسقیم ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: پروژه دشت مور هم اکنون راکد است و برای تکمیل ان بیش از یکهزارو ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

مدیر امور آب گچساران اظهار کرد: این طرح آبی هم اکنون بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت بیش از ۶۵۰نفر به اشتغال مشغول خواهند شد.

وی تصریح کرد: امور آب تاکنون توانسته با تخصیص آب اراضی کشاورزی مناطق دست لیشتر، امامزاده جعفر، خیرآباد، دیل، آررو و چهاربیشه را تحت پوشش قرار دهد.

افضلی اظهار کرد: سالانه به طور میانگین ۲۵میلیون مترمکعب آب از دشت های این شهرستان برداشت و در بخش های کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات مصرف می شود.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi