جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روایتی بی‌رودربایستی از آنچه در ادارات می‌گذرد/ همراه با معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید سرزده+فیلم

کرونا یاسوج-داریوش بهنیا یکی از معضلات استان کهگیلویه و بویراحمد که موجب شده همواره در محرومیت‌ها دست و پا بزند بی‌نظمی اداری است که خواسته و ناخواسته در بسیاری از ادارات و دستگاه‌های این استان وجود دارد و آن هم به فرهنگ ضعیف کار در کهگیلویه و بویراحمد برمی‌گردد استانی که با داشتن ظرفیت های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91101
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

کرونا :

روایتی بی‌رودربایستی از آنچه در ادارات می‌گذرد/ همراه با معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید سرزده+فیلم

کرونا یاسوج-داریوش بهنیا یکی از معضلات استان کهگیلویه و بویراحمد که موجب شده همواره در محرومیت‌ها دست و پا بزند بی‌نظمی اداری است که خواسته و ناخواسته در بسیاری از ادارات و دستگاه‌های این استان وجود دارد و آن هم به فرهنگ ضعیف کار در کهگیلویه و بویراحمد برمی‌گردد استانی که با داشتن ظرفیت های بسیار زیاد از آب و نفت و گاز گرفته تا جنگل و مرتع و دشت و ظرفیت ها و بسترهای بی نظیر و کم نظیر گردشگری اما همچنان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بی نظمی‌ها و کم کاری‌ها و فرهنگ ضعیف کار در محرومیت غوطه ور است.

هر چند کم کاری را نمی توان به همه دستگاه‌های اداری نسبت داد و بسیاری از دستگاه ها مدیران، کارکنان و کارشناسان با جان و دل در مجموعه کاری خود مشغول به فعالیت هستند اما در بسیاری از ادارات و دستگاه های دیگر نیز به صورت نصفه و نیمه بر سر کار حاضر می شوند و همین موجب شده تا کهگیلویه و بویراحمد با داشتن این همه بستر و ظرفیت نتواند در میان استان های توسعه یافته سری بین سرها داشته باشد.

به فضاهای اداری که نگاه کنیم بسیاری از حقایق برای ما روشن خواهد شد فضاهای اداری بی‌نشاط که امیدی برای کار و تلاش در آنها وجود ندارد.

مسئولان دستگاه‌ها به دلیل اینکه به خوبی چینش و گزینش نشده‌اند توان ایجاد یک فضای اداری با نشاط در زیر مجموعه خود را نداشته و همین موجب شده تا کارکنان نیز به تبع مدیران خود دلخوشی برای کار کردن نداشته باشند.

برای مثال به برخی از ادارات و فضای فیزیکی آنها که نگاه کنیم به این موضوع پی خواهیم برد و اصولاً مسئولان مربوطه به جزئیات هیچ‌گونه توجهی ندارند، در و دیوار، نمازخانه، آبدارخانه و حیاط و حتی محل نشستن ارباب رجوع و سایر فضاهای دیگر در بسیاری از ادارات ما هیچگونه تطابقی با اداره‌ای با پارامترهای دولتی را ندارد.

روایتی بی‌رودربایستی از آنچه در ادارات می‌گذرد/ همراه با معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید سرزده+فیلم 9

در سفری که معاون پشتیبانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برخی از شهرستان‌های استان به خصوص شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه داشت به وضوح مشاهده شد که بسیاری از ادارات برای ارائه خدمت به مردم یا وقت نمی‌گذارند و یا اینکه محیط و فضای فیزیکی آنها به هیچ وجه در شان مردم آگاه و فهیم و فرهنگی این شهرستان‌ها نیست.

برای مثال در بازدید مرادعلی پیوند از بیمارستان امام خمینی شهر دهدشت با بیمارانی مواجه شده بودیم که از یک روز قبل در راهروهای بیمارستان بر روی تخت های سیار از بی‌توجهی مسئولان بیمارستانی در این شهر گلایه‌مند بودند.

روایتی بی‌رودربایستی از آنچه در ادارات می‌گذرد/ همراه با معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید سرزده+فیلم 10

همراهان بیمار که در بدترین وضعیت ممکن مجبور به حفاظت و حراست از بیماران خود بودن نیز شرایط و حال و روز خوبی نداشتند.

واگذاری ۹۰۰ پنل خورشیدی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

وضعیت بیمارستان امام خمینی شهر دهدشت به مانند وضعیت بیمارستانهای شهرهای جنگ زده بود که لازم است مسئولان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد توجه بیشتری داشته باشند چرا که بیماران علاوه بر بیماری خود نمی بایست با مشکلات این چنینی مثل در در راهرو ماندن دست و پنجه نرم کنند.

در این بازدید دکتر پیوند معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز ناخشنودی از چنین وضعیتی در بیمارستان تذکرات لازم را به کادر داد که البته در این بین رئیس بیمارستان امام خمینی حضور نداشت.

در ادامه معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهر دهدشت رفت جایی که در یک فضای محدود ۴۸ متری بیش از ۶۰ مراجعه‌کننده در فضای محدود ایستاده منتظر کار خود بودند و امکان هرگونه بروز بیماری در آن وجود داشت.

روایتی بی‌رودربایستی از آنچه در ادارات می‌گذرد/ همراه با معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید سرزده+فیلم 11

مردمی که بدون هیچ گونه توقعی و بدون هیچ گونه اعتراضی در صف های فشرده منتظر راه افتادن کار خود بودند که البته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه اذعان کرد که تنها همین روز چنین وضعیتی پیش آمده و در روزهای گذشته چنین نبوده است و البته قول داد که در آینده چنین وضعیتی دیگر به وجود نمی‌آید.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد که از دیدن چنین صحنه‌ای به شدت گلایه‌مند بود خطاب به مدیر بنیاد مسکن شهرستان گفت شما می توانید یک یا دو نفر دیگر به تعداد نیروهای خود برای راه افتادن کار مردم استفاده کنید.

وی گفت: چنین وضعیتی تنها موجب نگرانی و اعتراض و حتی شاید بیماری مردم شود در روزگاری که کرونا دوباره سر بر آورده نباید چنین وضعیتی را در ادارات مشاهده کنیم.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این سفر به فضای فیزیکی ادارات بی‌توجه نبود جایی که در و دیوار ادارات تشابهی با یک اداره نداشت وضعیت آبدارخانه ها که هر بیینده‌ای را به یاد قهوه‌خانه های قدیم می‌انداخت.

روایتی بی‌رودربایستی از آنچه در ادارات می‌گذرد/ همراه با معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید سرزده+فیلم 12

زباله هایی که در گوشه ای از اداره خودنمایی می کرد و موجب شد پیوند این نکات را به مسئولان ادارات تذکر دهد و از آنها بخواهد هر چه سریع تر فکری به حال سر و شکل ادارات کنند.

اقدام ماندگار دیگر از ستاد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد/خبر خوش نادری به سیل‌زدگان عشایری
دنبال کنید

روایتی بی‌رودربایستی از آنچه در ادارات می‌گذرد/ همراه با معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید سرزده+فیلم 13

اما مشکل بزرگ وقتی است که معاون استاندار به یکی از شهرستانهای تابعه می‌رود و به فرمانداری مراجعه می‌کند هیچکدام از مسئولان از فرماندار گرفته تا معاون فرماندار و بخشدار به جز یک نیروی دبیرخانه و مسئول دفتر فرماندار آنجا حضور ندارند.

پیوند معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رئیس دفتر آقای فرماندار می گوید اگر کسی امروز به دنبال یک امضای مهم و فوری باشد و به غیر از امروز دیگر وقتی برای او باقی نمانده باشد چه باید کرد؟.

وی که به شدت از این وضعیت عصبانی به نظر می‌رسید در تماس تلفنی با فرماندار گفت: آقای فرماندار؛ هر چند امروز در مرکز استان کار مهمی داشتی اما آیا مگر می‌شود وقتی فرماندار در شهرستان خود حضور نداشته باشد معاون فرماندار و بخشدار و سایرین هم در نباشند؟.

روایتی بی‌رودربایستی از آنچه در ادارات می‌گذرد/ همراه با معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید سرزده+فیلم 14

پیوند با بیان اینکه چنین رفتار و عملکردی غیر قابل توجیه است خطاب به آقای فرماندار گفت: باید برای لحظه به لحظه کار خود برنامه داشته باشید، باید این احتمال داده شود که مردم کار مهمی دارند و لذا در مواقع ضروری می‌بایست جانشین برای خودتان تعیین کنید تا مبادا مردم پشت در بمانند و ناراضی شوند و یا احیانا به دلیل چنین مشکلاتی لب به ناسزا بگشایند.

معاون استاندار در بازدیدی که داشت بیشتر با درهای بسته مواجه می‌شد و اتاق‌هایی که گویی به هیچ وجه آمادگی برای خدمات‌دهی به مردم را ندارند.

اما معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر اینکه توصیه‌هایی به مسئولان داشت حرف‌های کارمندان و کادر اداری را هم ایستاده و صبورانه شنید آنجا که در یکی از فرمانداری ها با رایانه‌های قدیمی و تاریخ مصرف گذشته روبرو شد.

روایتی بی‌رودربایستی از آنچه در ادارات می‌گذرد/ همراه با معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید سرزده+فیلم 15

رایانه‌هایی که برای روشن کردن آنها می بایست ساعتی منتظر ماند و معلوم است که با چنین ادوات و امکاناتی نمی توان به مردم خدمات خوب و سریع ارائه کرد.

آن‌ها می‌گفتند کامپیوتر های موجود در فرمانداری مربوط به انتخابات ۴ سال پیش است که هر یک از آنها را به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان خریداری کردند و اکنون به هیچ وجه جوابگویی کار در ادارات نیست و می بایست مسئولان در مرکز استان فکری به حال این معضل بزرگ کنند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi