جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

از سوی محیط زیست مازندران اعلام شد؛ اصابت فشنگ ساچمه‌زنی علت تلف شدن یک قلاده پلنگ

به گزارش کرونا از مازندران، روز گذشته یک قلاده پلنگ بی‌جان در منطقه سه هزار تنکابن یافت شد که بعد از مشاهده و حضور کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست برای بررسی‌های بیشتر لاشه این قلاده پلنگ به کلینیک محیط زیست در سمسکنده منتقل شد. کوروس ربیعی مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران در گفت‌وگو

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90978
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

کرونا :

از سوی محیط زیست مازندران اعلام شد؛ اصابت فشنگ ساچمه‌زنی  علت تلف شدن یک قلاده پلنگ

به گزارش کرونا از مازندران، روز گذشته یک قلاده پلنگ بی‌جان در منطقه سه هزار تنکابن یافت شد که بعد از مشاهده و حضور کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست برای بررسی‌های بیشتر لاشه این قلاده پلنگ به کلینیک محیط زیست در سمسکنده منتقل شد.

از سوی محیط زیست مازندران اعلام شد؛ اصابت فشنگ ساچمه‌زنی علت تلف شدن یک قلاده پلنگ 5

کوروس ربیعی مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این‌باره نتایج بررسی از لاشه این پلنگ اظهار کرد: یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شده و شکار ممنوع سه‌هزار تنکابن پیدا شده بود که لاشه این پلنگ برای بررسی دقیق کلینیک محیط زیست استان در پناهگاه حیات وحش سمسکنده منتقل کالبدشکافی روی لاشه انجام شده است.

از سوی محیط زیست مازندران اعلام شد؛ اصابت فشنگ ساچمه‌زنی علت تلف شدن یک قلاده پلنگ 6

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران بیان کرد: بعد از بررسی انجام شده روی لاشه پلنگ مشخص شد که این حیوان وحشی در اثر اصابت «چهارپاره» نوعی فشنگ ساچمه‌زنی در دو یا سه ناحیه از بدن تلف شده است.

ربیعی تصریح کرد: طی کالبدشکافی انجام شده از دو سه ناحیه فشنگ ساچمه‌زنی لاشه پلنگ خارج کردیم.

وی با بیان اینکه این پلنگ طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت گذشته تلف شده است، اضافه کرد: زمان اصابت گلوله نیز مربوط به چند روز گذشته بوده است.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اعلام اینکه این حیوان نر و حدود ۶ یا ۷ ساله و دارای قلمرو بوده است، هشدار داد: معمولا فصل بهار زمان جابه‌جایی دام به مراتع جنگلی است، پلنگ در زیستگاه خودش است چنانچه براساس رفتاری طبیعی به دام حمله می‌کند ولی اینکه دامداران درصدد انتقام برآیند تا دام در امان باشد و یا اینکه پیش دستانه به قصد آسیب‌رسانی به پلنگ حمله کنند، رفتار نادرستی است.

زائران اربعین حتما گذرنامه یا برگ ویژه تردد را برای عبور از مرز همراه داشته باشند
دنبال کنید

وی با اعلام پلنگ از گونه‌های حمایت‌شده که نقش بسیار مهمی در طبیعت دارد، اظهار کرد: هیچ خوشایند نیست که رفتار دامداران و یا انسان‌ها در تعارض با این حیوان باشد.

از سوی محیط زیست مازندران اعلام شد؛ اصابت فشنگ ساچمه‌زنی علت تلف شدن یک قلاده پلنگ 7

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران خاطرنشان کرد: دام و دامدار در تعامل با طبیعت و محیط زیست باید نیازها، معیشت و بهره‌برداری خودشان را داشته باشند و منافع خود را در حذف طبیعت نبینند و در این مسیر راه پیشینیان را پیش بگیرند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi