جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پاک شدن زمین نبازمند همت همگانی و فرهنگ سازی عمومی است/حال زمین خوب نیست

به گزارش کرونا از گچساران اسلام جاودان خرد اظهار کرد: دوم اردیبهشت ماه روز زمین پاک و آغاز هفته زمین پاک نامگذاری شده تا همگان به این مسئله توجه کنیم ، ما برای بقائ خود یک زمین بیشتر نداریم و باید از آن مراقبت شود. وی بیان کرد: ناآگاهی و غفلت ما باعث شده حال

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90863
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸

کرونا :

پاک شدن زمین نبازمند همت همگانی و فرهنگ سازی عمومی است/حال زمین خوب نیست

به گزارش کرونا از گچساران اسلام جاودان خرد اظهار کرد: دوم اردیبهشت ماه روز زمین پاک و آغاز هفته زمین پاک نامگذاری شده تا همگان به این مسئله توجه کنیم ، ما برای بقائ خود یک زمین بیشتر نداریم و باید از آن مراقبت شود.

وی بیان کرد: ناآگاهی و غفلت ما باعث شده حال زمین خوب نباشد و امروزه بیش از هر زمان دیگری به مراقبت نیاز دارد . 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر عدم مدیریت صحیح پسماند و تولید پلاستیک که سمی برای زمین و زندگی ما انسان ها محسوب می شود باعث گردیده حال زمین خوب نباشد . 

جاودان خرد عنوان کرد: ناآگاهی و غفلت بزرگ‌ترین مانع بر سر راه بهره‌مندی صحیح از منابع طبیعی موجود در این کره خاکی شده و عده‌ای از انسان‌ها با ناسپاسی و جسارت، زمین را زباله‌دان فرض کرده و با ناآگاهی محیط زیست خود را آلوده می‌ کنند.

وی گفت: در راستای تکریم زمین روز ۲ اردیبهشت به عنوان یکی از بزرگترین رویداد های اجتماعی و مدنی جهان به نام «روز جهانی زمین پاک » نام‌گذاری گردیده تا همه ما دست در دست هم با انجام فعالیت های مختلفی یادآوری نمائیم که سلامتی زمین ضامن زندگی ماست.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هرساله دوم اردیبهشت بعنوان روز جهانی زمین پاک با شعاری خاص بمدت یک هفته گرامی داشته می شود.

جاودان خرد بیان کرد: معضلات پسماند و مدیریت صحیح آن باعث شده در چند سال گذشته ، این روز و هفته زمین پاک متمرکز بر موضوع پسماند و معضلات ناشی از عدم مدیریت آن متمرکز گردد.

شور 12 بهمن در قلعه‌رئیسی از رژه خودروها تا حضور کشاورزان با تراکتورها+فیلم و تصویر
دنبال کنید

وی افزود: امسال هم با شعار ” سرمایه گذاری درزمین ،توسعه بازیافت و بهره وری سبز ” از دوم تا هشتم اردیبهشت جاری با اجرای برنامه های متنوعی در سطح ۷ شهرستان گرامی داشته می شود . 

 جاودان خرد با اشاره به اینکه اجرای این برنامه ها بیشتر به مسکن برای درد شباهت دارد ، اظهلر کرد:برای آنکه زمین پاک شود و درد را ریشه کن نمایم به همت همگانی و فرهنگ سازی عمومی نیازمندیم .

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مدیریت پسماند شهری شامل تفکیک زباله از مبداء و کاهش تولید و دفع مناسب آن، کاهش  استفاده از ظروف و کیسه‌های پلاستیکی و انتخاب جایگزین مناسب آن را بازنگری کنیم تا شاید این دهکده جهانی به جای بهتری برای زیست شهری تبدیل شود. 

جاودان خرد با اشاره به وظایف دستگاه های متولی در مدیریت پسماند گفت: دستگاه های متولی در قانون مدیریت پسماند از جمله ، شهرداری ها در حوزه شهری ، فرمانداران در حوزه شهرستانی ، بخشداران و اداره راهداری حمل و نقل جاده ای در حوزه راهها و حد فاصل شهرها و روستاها ، دهیاری ها در روستاها ، با مدیریت وزارت کشور متولیان اصلی مدیریت پسماند هستند .

دی افزود: محیط ریست بعنوان یک دستگاه حاکمیتی با اهرم نطارت وظیفه مدیریت پسماند را برعهده دارد ،امیدواریم شاهد روزی باشیم که زباله ای در زمین دیده نشود .

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi