یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک قول ویژه از استاندار به طایفه «جلیل»

به گزارش کرونا از یاسوج؛ طایفه جلیل یکی از طوایف بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد و در حوزه شهرستان بویراحمد است که مردمان با ویژگی‌های منحصر به فردی در استان و شاید در کل کشور دارد. از جمله ویژگی ها حضور گسترده این طایفه در هشت سال دفاع مقدس است که بیشترین تعداد شهید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90776
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

کرونا :

یک قول ویژه از استاندار به طایفه «جلیل»

به گزارش کرونا از یاسوج؛ طایفه جلیل یکی از طوایف بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد و در حوزه شهرستان بویراحمد است که مردمان با ویژگی‌های منحصر به فردی در استان و شاید در کل کشور دارد.

از جمله ویژگی ها حضور گسترده این طایفه در هشت سال دفاع مقدس است که بیشترین تعداد شهید را تقدیم کرده و از این حیث در کل کشور سرآمد هستند در سوی دیگر این طایفه و مردمان آن در دوران نهضت پیش از انقلاب حضور فعال داشتند و با حکومت پهلوی جنگیدند که مقام معظم رهبری در سفر سال ۷۳ به استان کهگیلویه و بویراحمد به پاس این خدمات به منطقه جلیل سفر کرد و به میان مردم این طایفه بزرگ رفت.

با همه این تفاسیر مردم منطقه جلیل محروم از بسیاری امکانات هستند اما حجب و حیای آنها مانع از بروز و بیان این مشکلات در طول سال های اخیر شده است.

در سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منطقه سفیدار، جلیل و بابکان؛ دکتر سید علی احمدزاده قول پیگیری یک مشکل را به مردم منطقه جلیل داد.

وی با بیان اینکه طایفه بزرگ جلیل در استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس پراکنده بوده و همین موجب بروز مشکلات زیادی برای آنها شده است و خدمات به مردم از جمله روستاییان و عشایر را با مشکل مواجه کرده لذا برای یکپارچه کردن منطقه جلیل در دو استان کهگیلویه و فارس تلاش خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد این پیگیری را منوط به درخواست مردم خود منطقه جلیل دانست و گفت: در صورتی که چنین درخواستی از سوی مردم منطقه جلیل که در دو استان پراکنده شدند به دست ما برسد موضوع را با جدیت هرچه تمام و از طریق همفکری و پیگیری با استاندار استان فارس و وزارت کشور در دستور کار قرار خواهیم داد تا اینکه مردم منطقه جلیل در دو استان برای خدمات دهی بهتر و بیشتر به صورت واحد شوند.

محنایی : معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نوزدهم اردیبهشت به استان سفر می کند
دنبال کنید

به گزارش فارس؛ مردم طایفه بزرگ جلیل در دو استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس در مناطقی همچون سیوکی، باغچه جلیل، قاسم آباد، پشت کوه جلیل، گل بابکان و چند منطقه دیگر پراکنده بوده و خدمات دهی به مردم و عشایر این منطقه به دلیل همین پراکندگی دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi