جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سد چناره با ایجاد چشم‌اندازی مناسب، پتانسیل توسعه گردشگری و توریسم را در منطقه ایجاد می کند

ماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس گفت: سد چناره با ایجاد چشم‌اندازی مناسب، پتانسیل توسعه گردشگری و توریسم را در منطقه ایجاد خواهد نمود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90719
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

کرونا :

سد چناره با ایجاد چشم‌اندازی مناسب، پتانسیل توسعه گردشگری و توریسم را در منطقه ایجاد می کند

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، علی اکبر بسطامی، نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان و رییس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از مطالبه و درخواست‌های مردمی، با دیدارهای متعدد با وزیر نیرو با احداث سد مخزنی چناره و پروژه احداث سدمخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی گدارخوش با ردیف اعتباری به بودجه ۱۴۰۲ موافقت شد.

وی افزود: سد چناره با ایجاد چشم‌اندازی مناسب، پتانسیل توسعه گردشگری و توریسم را در منطقه ایجاد خواهد نمود و ساخت این سد به عنوان یک پروژه ملی و تاثیرگذار در تامین آب شرب شهرستان‌های ایلام، سیروان و چرداول و همچنین تامین آب صنعت و آبیاری اراضی شهرستان چرداول است که پس از اجرا و بهره‌برداری از این طرح بزرگ و موثر، تحولی اساسی در بخش صنعت و کشاورزی شهرستان چرداول و به تبع آن، رونق تولید، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه ایجاد در خواهد شد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با بیان اینکه احداث سد گدارخوش به عنوان دومین سد بزرگ مخزنی در استان بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: پس از رایزنی‌ها و پیگیری مداوم از طریق وزارت نیرو و دیگر مبادی ذیربط و در دیدار با معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، طرح احداث سد گدارخوش از میان بیش از ۲۰ سد در کشور نهایی شد و مشکل موافقت‌نامه طرح سد مخزنی گدارخوش نیز مرتفع شد.

وی ادامه داد: پروژه احداث سدمخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی گدارخوش، آب کشاورزی ۶۸۰۰ هکتار از اراضی دشت مهران و صالح آباد و آب صنعت منطقه را تأمین و نقش کم‌نظیری در توسعه شهرستان مهران و بخش صالح آباد خواهد داشت.

شورای نگهبان صحت انتخابات مجلس در کل کشور را تایید کرد
دنبال کنید

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از احداث این سد، مهار و استحصال آب‌های سطحی و اختصاص آن به امر کشاورزی، افزایش کمی تولیدات و توسعه کشاورزی منطقه در قالب استفاده بهینه از منابع آب و خاک، افزایش درآمد مردم منطقه و افزایش ارزش افزوده است و با ظرفیت ۱۵۰ میلیون مترمکعب در بخش صالح آباد شهرستان مهران ایجاد خواهد شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi