چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیگیری جهت اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۲، ردیف بودجه اتصال استان به راه ریلی پیش بینی شده و تلاش خواهیم کرد در جریان دور دوم سفر هیأت محترم دولت به استان نیز اتصال ایلام به راه ریلی به عنوان اولویت پروژه‌های استان مطرح و پیگیری شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90620
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

کرونا :

پیگیری جهت اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علی اکبر بسطامی اظهار کرد:  با توجه به مرز بین‌المللی مهران و صادرات و واردات کالا و اینکه سالانه بیش از میلیون‌ها نفر از این مرز برای سفر به عراق تردد می‌کنند و به واسطه اهمیت رویداد بزرگ کنگره اربعین، چهره استان ایلام در زمینه زیرساخت‌ها بویژه راه‌های مواصلاتی تاحدودی متحول شده اما دسترسی به شبکه راه‌آهن برای استان ایلام بسیار ضروری می‌باشد.

وی افزود: اکنون که ایلام با داشتن این مرز مشترک و به واسطه همجواری و نزدیکی با کشور عراق در کانون توجه مسئولان و مردم قرار دارد، بهترین فرصت است که با اجرایی کردن راه‌آهن چهره این استان و به تبع آن سایر نقاط منتهی به مرز مهران متحول شود چرا که بهره‌مندی از این مهم یکی از فاکتورهای اصلی توسعه است و نباید ساده از آن گذشت.

بسطامی وجود منابع عظیم نفتی و گازی در استان را با عقب ماندگی ایلام در تناقض خواند و تصریح کرد: استان‌های همجوار و همسایه ایلام همگی به شبکه ریلی کشور متصل شده‌اند، بیشتر کارشناسان حوزه اقتصادی، نبود راه ارتباطی مناسب و دسترسی نداشتن به شبکه ریلی را از مهم‌ترین دلایل توسعه نیافتگی استان ایلام برشمرده‌اند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن استان مرزی ایلام در شریان ارتباطی با کشور عراق این استان نیازمند ایجاد یک منطقه اقتصادی پویا و بهره‌مندی از خط ریلی است، اجرایی شدن راه‌آهن ایلام و بخصوص در مرز مهران برای عراق توسعه می‌آورد و برای ایران مساوی با افزایش ارزآوری و قدرت ترانزیتی و صادرات است.

طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس هرچه زودتر عملیاتی شود
دنبال کنید

وی افزود: ایلام تنها استان فاقد شبکه ریلی در کشور است در حالی که طبق دستور مقام معظم رهبری باید تمامی استان‌های دارای منابع نفت و گاز به شبکه ریلی متصل باشند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۲، ردیف بودجه اتصال استان به راه ریلی پیش بینی شده و تلاش خواهیم کرد در جریان دور دوم سفر هیأت محترم دولت به استان نیز اتصال ایلام به راه ریلی به عنوان اولویت پروژه‌های استان مطرح و پیگیری شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi