جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۵۰ درصد شهرهای خراسان شمالی شبکه جمع‌آوری فاضلاب ندارد

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: در خراسان شمالی بیش از ۵۰ درصد از شهرها شبکه جمع‌آوری فاضلاب ندارند و پساب برای صنایع استفاده نمی‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90614
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

کرونا :

۵۰ درصد شهرهای خراسان شمالی شبکه جمع‌آوری فاضلاب ندارد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد پاکمهر اظهار کرد: ۸ دشت استان خراسان شمالی دارای محدودیت برداشت منابع آبی است و چاره‌ای جز استفاده بهینه از پساب برای استفاده در مصارف صنعتی باقی نمانده است.

وی افزود: در استان خراسان شمالی در زمینه استفاده از پساب از میانگین کشوری بسیار عقب‌تر هستیم. پساب تولیدی مرکز استان خراسان شمالی ۶ میلیون مترمکعب است، اما یک متر مکعب هم در صنایع استفاده نمی‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از استان‌ها پساب با قیمت لیتری ۳۹ تا ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود، اما در استان خبری از این موضوع نیست و این موضوع تبعات زیست محیطی زیادی را هم ایجاد خواهد کرد.

پاکمهر تصریح کرد: در خراسان شمالی بیش از ۵۰ درصد از شهرها شبکه جمع‌آوری فاضلاب ندارند و پساب برای صنایع استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده صنایع استان از آب شرب مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، گفت: به عنوان مثال در کویر جاجرم کارخانه آلومینا مانند یک افعی آب منابع زیرزمنی را می‌بلعد و هنوز از بهینه‌سازی پساب برای مصارف صنعتی بهره‌مند نشده است. در بجنورد نیز علی‌رغم تشنگی بسیاری از روستاها، پتروشیمی ۵ میلیون مترمکعب آب منابع زیرزمینی را استفاده می‌کند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید استفاده از پساب در همه صنایع استان با برنامه‌ای مدون شکل بگیرد تا منابع آبی بسیار محدود خراسان شمالی برای استفاده شرب شهروندان باقی بماند./

پایان پیام

ظرفیت بالای حوزه سلامت گنبد می تواند فرصت خوبی برای توریست درمانی باشد
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi