جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بارش‌های مثبت سال زراعی و ادامه بحران تنش آبی در کهگیلویه و بویراحمد/ مشکل کجاست؟

به گزارش کرونا از یاسوج، میزان بارش‌های سال زراعی ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲، ۶۸۶ میلی‌متر بوده این در حالی است که بارش‌های زراعی سال ۱۴۰۰_۱۴۰۱ کمتر از این میزان بوده و آمار ۵۹۴.۶ میلی‌متری به ثبت رسیده است. بر اساس اطلاعات پهنه‌ای بارشی سازمان هواشناسی، کهگیلویه و بویراحمد در میان ۸ استان اصفهان، بوشهر، چهار و محال

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90466
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

کرونا :

بارش‌های مثبت سال زراعی و ادامه بحران تنش آبی در کهگیلویه و بویراحمد/ مشکل کجاست؟

به گزارش کرونا از یاسوج، میزان بارش‌های سال زراعی ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲، ۶۸۶ میلی‌متر بوده این در حالی است که بارش‌های زراعی سال ۱۴۰۰_۱۴۰۱ کمتر از این میزان بوده و آمار ۵۹۴.۶ میلی‌متری به ثبت رسیده است.

بر اساس اطلاعات پهنه‌ای بارشی سازمان هواشناسی، کهگیلویه و بویراحمد در میان ۸ استان اصفهان، بوشهر، چهار و محال و بختیاری، خوزستان، کرمانشاه و یزد قرار دارد که بارش‌های آنها مثبت بوده است.

علی‌رغم بارش‌های خوب سال گذشته اما به دلیل اینکه کهگیلویه و بویراحمد فاقد زیرساخت‌ها برای ذخیره‌سازی این بارش‌ها است استان در تابستان پیش‌رو هم با تنش آبی مواجه خواهد بود.

آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای از بارش‌های خوب در سطح استان خبر داد و گفت: حتی بارش‌های ۷۳۰ میلی متری در سطح استان به ثبت رسیده است اما نبود سد برای ذخیره سازی آب موجب شده آب ها از استان خارج شود و استان به دلیل نبود منابع ذخیره آب همچنان با تنش آبی مواجه باشد.

کلنگ‌زنی سد سقاوه و یکی دو سد دیگر مانند پراشکفت با وجود تاکیدات فراوان مسئولان استان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و سد آبریز همچنان در حال طی کردن مجوزات است. سد تنگ سرخ هم تنها سد در حال احداث در استان است که روند احداث آن به خوبی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری آبگیری شود و باید ببینیم مسئولان برای این بحران استان چه نسخی تجویز می‌کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴



منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi