سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس/ افزایش قیمت خودرو بر سایر کالاها تاثیرگذار است

به گزارش خبرنگار سیاسی کرونا ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه در تذکرات شفاهی خود به قیمت خودرو، لزوم تحقق شعار سال، شفافیت و… اشاره کردند. افزایش قیمت خودرو بر سایر کالاها نیز تاثیرگذار است محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس در تذکر شفاهی ضمن گرامیداشت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90387
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

کرونا :

تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس/ افزایش قیمت خودرو بر سایر کالاها تاثیرگذار است

به گزارش خبرنگار سیاسی کرونا ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه در تذکرات شفاهی خود به قیمت خودرو، لزوم تحقق شعار سال، شفافیت و… اشاره کردند.

افزایش قیمت خودرو بر سایر کالاها نیز تاثیرگذار است

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس در تذکر شفاهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی و شهید آوینی گفت: از میان ۳۸۰ شرکت دولتی، ۸۲ ابر شرکت دولتی صورتحساب مالی خود را ارائه نمی کنند و متاسفانه این موضوع در بودجه نیز مورد رسیدگی قرار نمی گیرد.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد شفافیت باید صورت های مالی خود را به مجلس و دستگاه های دیگر ارائه کنند، به عنوان مثال شرکت نفت ۱۴٫۵ درصد از فروش درآمدهای نفتی را در اختیار می گیرد، اما یک برگ سند ارائه نمی شود که این عدد چطور هزینه می شود.

نماینده مردم اراک در مجلس با انتقاد از افزایش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت افزود: این شورا چه وظیفه ای دارد که هر سه ماه یکبار اجازه می دهد خودروسازان مانند سایپا و ایرانخودرو تولیدات خود را افزایش قیمت دهند؟ چرا مجمع تشخیص جلوی مصوبه مجلس برای واردات خودروهای کارکرده را گرفت که اکنون شاهد چنین وضعی باشیم؟ در سال مهار تورم و رشد تولید، چطور می خواهیم با افزایش قیمت خودرو که بر سایر کالاها نیز تاثیرگذار است، به تحقق این محورها کمک کنیم؟

قیمت خودروها به افزایش تورم دامن زده است

لطف اله سیاه کلی نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس در تذکر شفاهی، گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند و نکته تخصصی مطرح کردند که چرا شرکت های بزرگ دولتی که وابستگی دلاری ندارند تولیدات خود را براساس نرخ ارز ارائه می کنند، چرا فولاد که وابستگی ارزی ندارد محصولاتش را متناسب با نرخ ارز به مردم مظلوم می فروشد.

وی بیان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با موافقت افزایش تا ۴۲ درصد خودروها به افزایش تورم دامن زده است این وزیر باید استیضاح شود تا به شعار سال پاسخ دهیم و داستان خودساخته خودرو را تمام کنیم. امروز پراید برای مردم آرزو شده است و قیمت خودروهای داخلی به یک میلیارد تومان رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: باید از حق مردم دفاع کرد و با استیضاح وزیر به ناکارآمدی ها پایان دهیم.

وزرای دولت به شعار سال لبیک بدی گفتند

مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود گفت: ملت شریف انقلابی ایران در روز قدس جنازه متعفن صهیونیست ها را زیر پا می گذارد و یکبار دیگر با آرمان های اسلام تجدید پیمان کرده و از هویت و مظلومیت خودشان با حضور در خیابان ها دفاع خواهند کرد.

 وی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: تقریباً نیمی از عمر خدمتی دولت شما سپری شده و وعده هایتان باید اجرایی شود؛ رهبر انقلاب بر موضوع کنترل تورم و رشد تولید تاکید کردند، اما وزرای شما لبیک بدی گفتند!

وی افزود: امروزه قیمت خودرو سرسام آور و رو به افزایش است، بازار ارز نیز قابل کنترل بوده و راه حل دارد، لذا باید تیم اقتصادی دولت را سروسامان دهید و قدری هماهنگی ایجاد کنید؛ همچنین باید با کارشناسان اقتصادی هم افزایی و نظرخواهی صورت بگیرد.

این  نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: مجلس و دولت مشارکت ندارند و حضور رئیس مجلس در جلسه سران به معنی تعامل دو قوه نیست؛ امروز هیچ برنامه مشترکی بین مجلس و دولت مطرح نشده است.

وزارت کشاورزی و نیرو باید از کشاورزان حمایت کنند

 ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس هم در تذکر شفاهی، گفت: وزارت کشاورزی و نیرو باید با همکاری و هماهنگی منسجم از کشاورزان حمایت کنند. کشور از نظر تولید محصول استراتژیک گندم نیازمند هم افزایی است و باید کار کارشناسی و اقدامات به موقع صورت گیرد.

وی ادامه داد: در وقت باقیمانده لازم است موارد مورد نیاز کشاورزان مورد تائید و تاکید قرار گیرد و آن ها از نظر آب، کود و سموم حمایت شوند.

خودروهای پیش فروش شده در سال گذشته با نرخ همان سال به مردم تحویل داده شود

مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود گفت: آقای رئیس جمهور می‌دانید که بازنشستگان لشکری و کشوری در رده شغلی خود از حقوق کمتری برخوردارند، آنها نگران و روزهای سختی را طی می‌کنند که راهی جز همسان‌سازی حقوق‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی قیمت خودورها افزایش غیرقابل قبولی داشته است که با شعار سال در مغایرت است، با اعمال مالیات و عوارض خودروسازان ۵۷ درصد قیمت‌ها را افزایش داده‌اند و تا هفته‌های آینده شاهد قیمت کهکشانی خودرو خواهیم بود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس  تأکید کرد: خودروسازان در سال ۱۴۰۱ تعهداتی در زمینه پیش‌فروش داشتند و رقم قابل توجهی از مردم دریافت کرده‌اند. انتظار می‌رود خودروهای پیش فروش شده در سال گذشته با نرخ همان سال به مردم تحویل داده شود تا جبارن مافات شود.

خرید پراید برای برخی خانواده‌ها به آرزو تبدیل شده است

سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در تذکری شفاهی گفت: ما نیز به برخی از رفتارها معترض هستیم، قیمت خودرو به صورت فزاینده صعودی و تساعدی افزایش می یابد و آرزوی خانواده ها برای خرید خودرو از بین می رود.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از شرکت تولید گوشت زردانه فدک گچساران
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه برخی در آرزوی خرید یک خودروی پراید که قابل اطمینان نیز نیست، باقی ماندند، ادامه داد: وزارت صمت باید به بازار خودرو توجه ویژه ای داشته باشد. مگر مقام معظم رهبری نسبت به مهار تورم و رونق تولید در شعار سال تاکید نکرده اند؟

افزایش قیمت نهاده‌ها و کود برای کشاورزان دردسرساز شده است

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس  در تذکر شفاهی خود به وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش قیمت نهاده ها و کود برای کشاورزان طی یک الی دو سال گذشته بی سابقه بوده و موجب بروز مشکلاتی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین نرخ خرید تضمینی گندم باید مورد تجدیدنظر قرار بگیرد، زیرا اگر نرخ را ۲۵ هزار تومان در نظر بگیریم، هزینه ها سر به سر شده و برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد.

وی اظهار کرد: هم اکنون شاهد کمبود مرغ و گوشت در کشور خصوصاً در استان های جنوبی مانند خوزستان هستیم و مردم باید در صف های طولانی برای تامین این محصولات قرار گیرند.

یوسفی خاطرنشان کرد: در حوزه استخدام های آموزش و پرورش نیز باید برای معلمان مدارس غیرانتفاعی و سرباز معلمان همچون معلمان حق التدریسی، قرآنی و… امتیاز پیش بینی شود.

مردم اصفهان از دائمی شدن آب زاینده‌رود کوتاه نمی‌آیند

 عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: وزیر نیرو قرار بود برای زاینده رود برنامه جامع ارائه کنید، از من درخواست کردید در جلسه کمیسیون سوال خود را به تعویق بیندازم اما به تعهداتتان عمل نکرده‌اید. ما با خون دل خوردن ، تلاش طاقت فرسا، دوندگی و جر و بحث‌های متعدد آب را در رودخانه زاینده رود جاری کردیم آن هم در سالی که سال پرآبی بود.

وی ادامه داد: شما آب را گرفته‌اید و الان برای ادامه کشت، کشاورازن در اضطراب و بیم و امید هستند، خواهش می‌کنم دستور دهید معاون وزیر به همراه رئیس حوزه آبریز زاینده‌رود در اولین فرصت در چند روز آینده به اصفهان بیایند و به حرف کشاورزان و این صنف گوش دهند و تدبیر کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تأکید کرد: ما از پیوستگی و دائمی شدن آب زاینده رود کوتاه نمی‌آییم، این حق مردم اصفهان است و مُصر هستیم و تدبیر همه جانبه شما را مطالبه می‌کنیم.

مقتدایی بیان کرد: نمی‌دانم آقای استاندار اصفهان کجاست و چه کاری می‌کند، اما آقای وزیر زاینده‌رود نیازمند تدبیر ویژه و موثر شما است، چرا فرصت‌ها را از دست می‌دهید.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر کشاورزی، کمیسیون کشاورزی مجلس، نهادها و شوراهای مرتبط گفت: بدانید که قیمت گندم، جو و محصولات کشاورزی متناسب با افزایش قیمت‌ها در سم، کود و ماشین آلات، افزایش پیدا نکرده از این رو تدبیر جدی و عامدانه را می‌طلبد. ما اگر در مجلس حرف دلسوزانه‌ای می‌زنیم و به وزیر تذکر می‌دهیم توقع می‌رود وزیر این حرف دلسوزانه را در اولین فرصت عملیاتی کند، امروز آقای وزیر کشاورزی و نیرو مخاطب حرف ما هستند و از آنها توقع داریم با جدیت موضوعات را دنبال کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: چندی قبل وزیر ارتباطات از تریبون مجلس گفت برای تبدیل وضعیت‌ها برنامه دارد اما زمان و فرصت از برنامه ۲ تا ۳ مرحله‌ای وزیر گذشته است و کار و قولی که داده است عملیاتی نشده، چرا به مجلس قولی داده می‌شود که عمل نکنند. از آنجایی که وزیر برای تبدیل وضعیت‌ها از مجلس کارت زرد گرفته است، معاون پارلمانی رئیس جمهور پیگیر قول‌ها باشد.

مصوبه مجمع تشخیص در موضوع واردات خودرو دست دوم دل همه را به درد آورد

محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در تذکری به رئیس جمهور، گفت: درباره نیروهای خدماتی آموزش و پرورش که از نظر دریافتی ضعیف ترین قشر هستند عنایت ویژه ای کنیم.

وی با اشاره به اجرای نادرست قانون رتبه بندی معلمان، گفت: اجرای رتبه بندی می توانست یک نقطه افتخار باشد، با اجرای غلط این قانون دل معلمان را خون کردیم. همکاران یک تدبیری کنند و اجرای آن اصلاح شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی، مطرح کرد: تذکر من به وزیر جهاد در موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی است، این قانون انعطاف ناپذیر است، آقای وزیر شما قول دادید در موضوع اصلاح این قانون تدبیر کنید. امروز یک باغدار که باغی را از قدیم داشته است را به دلیل نقض قانون به دادگستری معرفی می کنند و این مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند. در موضوع انتقال آب همراهی نمی شود لطفا این قانون را سریعا اصلاح کنید.

نقدعلی با اشاره به دور زدن قانون تسهیل صدور مجوزها از سوی کانون وکلا، تاکید کرد: همکاران؛ ما قانون تسهیل صدور مجوزها را برای کانون وکلا و سردفتران تصویب کردیم، استفساریه هم دادیم، متاسفانه هنوز این قانون دور می خورد و قانون وکلا آئین نامه را مقابل قانون قرار داده است و این قانون را بی خاصیت کرده اند.

مطالبه گری دانشجویان بسیجی از مسئولان شهرستان لنده
دنبال کنید

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در ادامه افزود: از رئیس قوه می خواهم اگر لایحه ای لازم است در این موضوع بفرستند، از سردار رادان نیروی انتظامی و بسیج تشکر می کنم، از آنجا که مقام معظم رهبری موضوع کشف حجاب را حرام شرعی و حرام سیاسی خواندند سردار رادان امر رهبری را اجرایی کردند و تذکر پیامکی ارسال می کنند، این کار شایسته ای است.

وی در تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح  کرد: یارانه بسیاری از هیات امناهای مساجد و کسانی که جمع آوری ائانات را برعهده دارند به دلیل گردش مالی، قطع شده است. هنوز تدبیر لازم در این موضوع صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه تبدیل وضعیت ایثارگران مخابرات و فولاد و … بر زمین مانده است، بیان کرد: وضعیت بازنشستگان مخابرات هنوز تعیین نشده است. وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت مخابرات چرا اقدامی نمی کند؟

نقدعلی با بیان اینکه مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص حذف مصوبه مجلس در موضوع واردات خودروی دست دوم دل همه را به درد آورد، تصریح کرد: اوضاع خودرو نابسامان است، چرا برای یکه تازی خودروسازها کاری نمی کنید تا حساب کار دستشان بیاید، با توجه به تورم و مشکلات معیشتی مردم نگران هستند.

معلولان نیازمند جدی حمایت هستند

غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه در مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: در سال گذشته با توجه به حذف نرخ ارز ترجیحی شاهد افزایش قیمت کالاها به ویژه در حوزه غذا و دارو بودیم و این امر بر زندگی تمامی اقشار به ویژه بازنشستگان تأثیر منفی گذاشته است به نحوی که این قشر زحمتکش برای تأمین مایحتاج اساسی زندگی خود دچار مشکل جدی شده‌اند.

نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازنشستگان سرمایه‌های اساسی نیروی انسانی کشور و آیینه تمام نمای شاغلین هستند لذا از شما انتظار داریم در خصوص همسان‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان دستورات عاجل صادر فرمایید.

وی خطاب به وزیر کار عنوان کرد: جامعه معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی به ویژه مراکز نگهداری این افراد نیازمند حمایت جدی آن وزارتخانه هستند.

شریعتی اندراتی در پایان از وزیر ارتباطات برای اقدامات موثر در حوزه انتخابیه خود تشکر و قدردانی کرد.

 احمد محرم زاده یخفروزان دنماینده مردم هر و هریس در مجلس  در تذکر شفاهی خود گفت: متأسفانه صندوق بیمه کشاورزان خسارات سال گذشته کشاورزان و باغداران را تاکنون پرداخت نکرده است.

وی در تذکری خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: عدم اجرای صحیح قانون رتبه‌بندی معلمان موجب دل آزردگی معلمان گردیده است لذا انتظار داریم در اجرای آن تجدیدنظر کرده و ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه فرهنگیان نیز در پرداخت آن ادغام شود.

محرم زاده خاطر نشان کرد: بیمه تکمیلی دانا همکاری خوبی با معلمان ندارد، لطفاً نسبت به تعویض این بیمه اقدامات لازم را انجام دهید.

شرکت ملی مس مخل ارزی و آسیب زننده به بازار ارز و اقتصاد است

سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان در زمینه فساد، انضباط مالی و عدم ایفای تعهد شرکت های بزرگ، دلارهای تلگرامی، احیا و توسعه معادن و جلوگیری از خام فروشی و کریدور شمال به جنوب اشاره فرمودند.

وی افزود: اما شرکت ملی مس یکی از مصادیق بیانات مقام معظم رهبری است، شرکت ملی مس با ارائه محصولات خود در بازار به عنوان مخل ارزی و آسیب زننده به بازار ارز و اقتصاد باید توسط قوه قضائیه مورد پیگرد قرار گیرد و به پرونده این شرکت رسیدگی شود. به جای اینکه کالای تولید داخل را با ارز نیمایی به داخل کشور و در بازار ارز ارائه دهد به قیمت ارز کف بازار ارائه داده است و فشار تورمی و گرانی را به مردم وارد کرده است.

در موضوع اجرای قانون حجاب و عفاف توصیه مقام معظم رهبری مد نظر قرار گیرد

 مهدی سعادتی بیشه سری نماینده مردم بابل در مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: موضوع واردات خودرو دست دوم در تذکرها و نطق‌ها به وزرا ابلاغ شده اما مورد توجه قرار نگرفته است.

 وی با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف طرح واردات خودرو مجلس ادامه داد: خطر و تناقص در تحقق شعار سال به دلیل اقدام عجیب شورای رقابت و موضوع اعلام قیمت‌‌های آنچنانی که گویا صاحبی بالای سر آنها نیست، صورت گرفته است و باید به شدت با این موضوع برخورد شود.

نماینده مردم بابل در مجلس با تذکر به سران قوا مطرح کرد: برای اجرای قانون و تصمیماتی که در موضوعات طرح عفاف و حجاب گرفته شده است، توصیه مقام معظم رهبری در این موضوع مد نظر قرار می‌گیرد و باید مسئولان با برنامه پیش روند، عدم اقدام، قطعاً حرام شرعی است و از وزیر کشور و فرمانده انتظامی در این موضوع تشکر می‌کنم و بدانند که مردم بزرگترین پشتیبان آنها هستند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi