پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نصف آمار کشته شدگان در تصادفات جاده‌ای به سیستان و بلوچستان باز می گردد

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس گفت: نصف آمار کشته شدگان در تصادفات جاده‌ای به سیستان و بلوچستان باز می گردد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90369
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

کرونا :

نصف آمار کشته شدگان در تصادفات جاده‌ای به سیستان و بلوچستان باز می گردد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت؛ اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین و عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر سال این آمار ارائه می شود اما وزارت راه شهرسازی هیچ گونه توجهی به وضعیت جاده ها ندارد. باید یکبار برای همیشه بودجه ای تخصیص داده شده و کریدور شمال به جنوب که از اهمیت بالایی برخوردار است تکمیل شود. کیفیت خودروها نیز عامل اساسی در بالا بودن آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای است.

وی ادامه داد: وضعیت نامناسب جاده ها و کیفیت پایین خودروهای داخلی که در فضای غیر رقابتی تولید می شوند از عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر تصادفات جاده ای به شمار می رود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با اشاره به عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر براثر تصادفات جاده ای به ویژه در ایام نوروز، بیان کرد: حجم تصادفات و آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای بیشتر به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد. استان سیستان و بلوچستان در صدر لیست آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای قرار دارد. متاسفانه تمام جاده های استان دوطرفه است. ما در برخی استان ها بزرگراه و در برخی استان های دیگر آزادراه داریم اما در استان سیستان و بلوچستان جاده های دو طرفه داریم.

وی  اظهار کرد: مرگ و میر در تصادفات جاده ای در بزرگراه ها و آزادراه ها در وهله اول به کیفیت خودروها باز می گردد و در وهله دوم به خطای نیروی انسانی و رانندگان مربوط می شود. عدم توجه به نکات راهنمایی و رانندگی بیشتر منجر به واژگونی خودروها و مرگ سرنشینان می شود. اما در تصادفات جاده ای استان سیستان و بلوچستان خودروها شاخ به شاخ باهم تصادف می کنند. تقریبا نصف آمار کشته شدگان در تصادف جاده ای در ایام نوروز امسال به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد.

حسین زهی تصریح کرد: هر سال این آمار ارائه می شود اما وزارت راه شهرسازی هیچ گونه توجهی به وضعیت جاده ها ندارد. باید یکبار برای همیشه بودجه ای تخصیص داده شده و کریدور شمال به جنوب که از اهمیت بالایی برخوردار است تکمیل شود. کیفیت خودروها نیز عامل اساسی در بالا بودن آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای است.

وی تاکید کرد: متاسفانه رقابتی در بازار تولید خودروهای داخلی وجود ندارد. نیاز است خودروسازهای داخلی حداقل در کنار افزایش روزافزون قیمت ها، مقداری توجه به ایمنی و کیفیت خودروهای تولیدی داشته باشند./

استان مرکزی در اقتصاد دریایی می‌تواند نقش‌آفرین باشد
دنبال کنید

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi