جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آلودگی تجمیعی در آبیک؛ با فعالیت برخی معادن در مجاورت شهر و روستاهای آبیک

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: فعالیت برخی معادن در مجاورت شهر و روستاهای آبیک باعث شده تا ما شاهد آلودگی تجمیعی در آبیک باشیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90345
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

کرونا :

آلودگی تجمیعی در آبیک؛ با فعالیت برخی معادن در مجاورت شهر و روستاهای آبیک

به گزارش  کرونا به نقل از خانه ملت؛ فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی به فعالیت برخی معادن در آبیک اشاره کرد و گفت: به واسطه فعالیت برخی معادن، شاهد حجم بالای آلایندگی در این شهرستان هستیم‌.

وی با بیان اینکه آبیک در محاصره انواع آلایندگی‌ها قرار دارد، افزود: فعالیت واحدهای آلاینده به معضلی بزرگ برای مردم در شهر آبیک تبدیل شده است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: فعالیت کارخانه سیمان، نیروگاه شهید رجایی، دشت الله آباد که در حال تبدیل به کانون ریزگرد است همچنین فعالیت برخی معادن در مجاورت شهر و روستاهای آبیک باعث شده تا ما شاهد آلودگی تجمیعی در آبیک باشیم.

محمدبیگی بیان کرد: شرایط در آبیک به گونه‌ای است که در سال‌های گذشته چندین بار آبیک صدرنشین آلوده‌ترین شهر در کشور و استان قرار گرفته‌است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حمایت مطلق تعدادی از مسئولان از فعالیت بدون چارچوب و ساختارمند معادن تاکید کرد: ما از فعالیت معادن به شرط آنکه مغایر با ساز و کار مشخص و اصولی نباشد، حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: نباید به بهانه حمایت از فعالیت‌های معدنی اجازه فعالیت به معادنی داده شود که در مجاورت روستاها و زندگی مردم قرار دارند و آلایندگی در آن محرز است.

محمدبیگی اضافه کرد: معادن باید به وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند و مسئولان به هیچ عنوان نباید از این موضوع کوتاهی کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نحوه فعالیت معادن و جلوگیری از افزایش میزان آلایندگی در آبیک بوده و خواهد بود./

مبادله تفاهم نامه اجرای پروژه فاضلاب ۶شهر گیلان بین شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء / آغاز ساماندهی رودخانه های گوهر رود و زرجوب
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi