چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای طرح سردسیری استان کرمانشاه مشکل تأمین آب شرب و صنعتی را در پی دارد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه اجرای طرح سردسیری استان کرمانشاه مشکل تأمین آب شرب و صنعتی را در پی دارد، گفت: همچنین با اجرای این طرح رودخانه قره‌سو همیشه پر از آب خواهد بود و به بالا رفتن ظرفیت مزارع حاشیه این استان نیز کمک بزرگی خواهد کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90219
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

کرونا :

اجرای طرح سردسیری استان کرمانشاه مشکل تأمین آب شرب و صنعتی را در پی دارد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: نخود استان کرمانشاه یکی از محصولاتی است که به لحاظ کیفیت در کشور جایگاهی ویژه پیدا کرده است.

وی افزود: جایگاه نخست نخود استان کرمانشاه علاوه بر تأمین بخش عمده نیاز داخلی به سراسر دنیا نیز صادر می‌شود اما باید توجه داشت که برای حفظ جایگاه این محصول نیازمند برنامه‌های مناسب هستیم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: برگزاری رویدادهای مربوط به نخود و تبدیل آن به یک برند شاخص جهانی از جمله اقدامات ضروری در این حوزه است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس به تأثیر و نقش نمایندگان مجلس در حوزه کشاورزی، گفت: حمایت از گندمکاران در مجلس شورای اسلامی و اختصاص تعداد بیشتری تراکتور به کشاورزان حاصل تلاشی است که از سوی نمایندگان استان کرمانشاه صورت گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت استان کرمانشاه در تولید برخی محصولات در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: در این مناطق با توجه به وجود شرایط مناسب برای کشت انواع محصولات سازگار با آب و هوای گرم مانند خرما شرایط خوبی فراهم خواهد کرد تا بتوانیم در این زمینه نیز شاهد رشد و پیشرفت باشیم.

نماینده مردم کرمانشاه با تاکید بر اجرای طرح‌های سردسیری و گرمسیری، بیان کرد: طرح سردسیری در بودجه امسال به طور جدی مطرح شده و بودجه مربوطه برای راه‌اندازی آن در سال جاری پرداخت خواهد شد و در طرح گرمسیری نیز با توجه پیگیری‌ها اما هنوز در اجرای فاز دوم و سوم مشکلاتی وجود دارد.

دستور عین‌اللهی برای اعزام هیاتی به منظور بررسی وضعیت بیمارستان نیمه‌کاره نصرآباد
دنبال کنید

رشیدی ادامه داد: با توجه به مطالعات انجام شده در اجرای سامانه سردسیری و ملی بودن این پروژه با اجرای سامانه سردسیری در استان کرمانشاه مدیریت و مهار کردن ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح سردسیری استان کرمانشاه مشکل تأمین آب شرب و صنعتی را در پی دارد، عنوان کرد: همچنین با اجرای این طرح رودخانه قره‌سو همیشه پر از آب خواهد بود و به بالا رفتن ظرفیت مزارع حاشیه این استان نیز کمک بزرگی خواهد کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi