شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشرفت عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی آب کهگیلویه و بویراحمد/ تقدیر معاونت علمی ریاست جمهوری

به گزارش کرونا از یاسوج، جلسه هماهنگی پروژه های آبرسانی به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و مدیران ارشد جهاد سازندگی استان در محل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد. در ابتدای این دیدار امید صالحی با اشاره به منابع ارزشمند آب و نفت کهگیلویه و بویراحمد،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90088
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

کرونا :

پیشرفت عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی آب کهگیلویه و بویراحمد/ تقدیر معاونت علمی ریاست جمهوری

به گزارش کرونا از یاسوج، جلسه هماهنگی پروژه های آبرسانی به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و مدیران ارشد جهاد سازندگی استان در محل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.

در ابتدای این دیدار امید صالحی با اشاره به منابع ارزشمند آب و نفت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: منابع آبی این استان تأمین کننده آب چند استان است، از همین رو می‌طلبد نگاه به رفع مشکل مردم این استان در بحث آب ویژه‌تر باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از همکاری خوب بسیج سازندگی در عملیات اجرایی آبرسانی به مناطق محروم اشاره کرد و  افزود: با وجود توپوگرافی خاص و پراکندگی گسترده روستاهای استان پیشرفت در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی آب بیش از ۶۵ درصد است.

وی بیان کرد: هم اکنون یک هزار و ۶۴۱ روستا را با ایجاد دو هزار و ۸۹۶ کیلومتر خط انتقال و سه هزار و ۸۹۰ شبکه توزیع خدمات می‌دهیم.

صالحی عنوان کرد: پراکندگی و صعب‌العبور بودن باعث شده هزینه‌ها در تامین آب آشامیدنی مردم بسیار بالا باشد، علاوه بر این، ضریب سوختگی الکتروپمپ ها نیز بالا بوده و توان شرکت آبفا را معطوف به خود کرده است.

صالحی گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای آبفا در فاز اول ۲۱۷ میلیارد تومان بود که ۲۰۷ میلیارد تومان تخصیص یافت و عمده آن نیز جذب شد، ضمن اینکه در حال حاضر ۴۸ روستا ۱۰۰ درصد تکمیل شده و مابقی نیز بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تأمین لوله به سرعت به مرحله بهره‌برداری می‌رسند. 

تمام بار درمانی مردم گچساران بر دوش بیمارستان قدیمی شهیدرجایی/ از تعطیلی ام‌آرآی تا از کار افتادن دستگاه رادیولوژی
دنبال کنید

 صالحی به برخی مشکلات پیش روی تکمیل پروژه‌های محرومیت زدایی در حوزه آب پرداخت و بیان کرد: عدم خرید به موقع لوله، تاخیر در پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران و عدم نظارت بر کیفیت لوله‌های خریداری شده از جمله این مشکلات است که  در صورتی که رفع شوند آماده‌ایم تا دو هزار میلیارد تومان را جذب و کار را آغاز کنیم.

 در ادامه سرهنگ ناصر صالحی گفت: برای خدمت آمده‌ایم و تشنه کار برای مردم هستیم، در این مسیر هر چقدر هم کار برایمان تعریف شود انجام وظیفه می کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رتبه خوب استان در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی آب، قطعاً نتیجه تعامل و هماهنگی  شرکت آب و فاضلاب با ما بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه پشتیبانی و حمایت مناسب، رتبه عالی استان در اجرایی شدن پروژه‌های آب در مناطق محروم استان بوده است، البته اگر پول باشد کارها را سریع تر از این هم می‌توانیم به پیش ببریم.

در ادامه سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در میان ۳ استان نخست کشور از نظر پیشرفت عملیات اجرایی پروژه های محرومیت‌زدایی آب قرار دارد.

محمد همت افزود: این امر البته نشان دهنده تعامل خوب دو مجموعه شرکت آبفا و بسیج سازندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی گفت: در گذشته کشور به مسائل توهم زا گره خورده بود این امر باعث شده بود توسعه زیرساخت ها به ویژه در مناطق روستایی آنطور که باید مد نظر قرار نگیرد، اکنون اما نگاه دولت این است که محرومیت زدایی راس امورات باشد، باید حداقل های رفاهی برای همه مردم به صورت عادلانه فراهم باشد.

سخنگوی دولت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نمایشگاه عکس‌های دیده نشده بازدید کردند
دنبال کنید

وی به تفاوت بنیادین محرومیت زدایی در دولت اخیر اشاره کرد و افزود: شاخص دسترسی به آب در دنیا بطور متوسط بالای ۶۰ درصد نیست اما در ایران بالای ۷۰ درصد بود و با اجرای پروژه های محرومیت زدایی به بیش از  ۸۹ درصد رسیده که از الزامات رفاه است که دولت با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی و با هزینه هزاران میلیارد تومان به دنبال تحقق آن بوده است.

همت ادامه داد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و نیروهای آن ابداً نگاه مالی به قرارداد جهاد آبرسانی نداشته و فراتر از آن تاکنون حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان از منابع خود نیز هزینه کرده است.

سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری بیان داشت: سپاه به جهت همکاری آمده، تا مشکلاتی که زمینه ساز نارضایتی مردم هستند مدیریت و به طور مناسبی مرتفع نمایند. ما در بازه یکسال به اندازه محیط یک کشور خطوط آب ایجاد کردیم که خود یک انقلاب در آبرسانی است.

همت از ۳ شرط مهم برای انجام پروژه ها در قالب جهاد آبرسانی گفت و افزود: ورود ما به روستاهایی که در آن فعالیتی نمیشود یا کارها راکد مانده و رها شده، ما بنا نداریم با ورودمان نان کسی بریده شود، طرح هایی تعریف شود که در نهایت مردم نتیجه آن را لمس کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi