جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جلسه شورای اداری ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد در فرمانداری گچساران

عبدالرحیم رحیمی فرماندار شهرستان گچساران از  حضور مدیر کل محترم و روسای ادارات ثبت احوال شهرستانهای استان درگچساران تقدیرو تشکر به عمل آورده و اظهار داشت: کارکنان ثبت احوال با انجام  فعالیت های چشم گیر ، گام های مهمی در زمینه خدمات رسانی به مردم برداشته اند.  وی خاطر نشان کرد: اسناد سجلی مهم تر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 8990
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۸:۲۷

کرونا :

جلسه شورای اداری ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد در فرمانداری گچساران

عبدالرحیم رحیمی فرماندار شهرستان گچساران از  حضور مدیر کل محترم و روسای ادارات ثبت احوال شهرستانهای استان درگچساران تقدیرو تشکر به عمل آورده و اظهار داشت: کارکنان ثبت احوال با انجام  فعالیت های چشم گیر ، گام های مهمی در زمینه خدمات رسانی به مردم برداشته اند.
 وی خاطر نشان کرد: اسناد سجلی مهم تر ین سند هویتی یک فرد درجامعه است که نقش اساسی دربرنامه ریزی و تدوین برنامه های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و می تواند دراجرای دقیق وبه موقع ثبت وقایع حیاتی و هم چنین در پردازش اطلاعات و آمار موثر باشد.
رحیمی ادامه داد: آمار واطلاعات جمعیتی ثبت احوال مبنای خوبی برای برنامه ریزی خرد وکلان کشور می باشد و همین امر نقش و جایگاه  ثبت احوال را در اداره جامعه پررنگ وبرجسته ساخته است.
فرماندار گچساران  با بیان این که ثبت احوال در ارتقا امنیت و حفظ و نگهداری حریم مرزهای هویتی مردم، وظیفه خطیر و مهمی برعهده دارد گفت:رسالت بزرگ ثبت احوال ثبت به موقع و به روز وقایع حیاتی چهارگانه، صدور اسناد هویتی، انتشار آمارهای حیاتی، صدور کارت ملی هوشمند و… با هدف استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان که از زیر ساخت های استراتژیک کشور بزگ ایران  است می باشد.
آقای سید محمد علی تقوی مدیر کل ثبت احوال استان نیز در ادامه با ارئه آماری از جمعیت استان اظهار داشت:جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۹۳۶۱۵ نفر می باشد که سهم شهرستان گچساران از این برآورد ۱۲۴۴۸۰ است .

۱۲۳۹۸۷۳۴
وی با بیان این مطلب که آمار ولادتهای سطح استان طی ۶ ماهه اول سال جاری حاکی از رشد ۴ درصدی نسبت به شش ماهه اول سال گذشته می باشد افزود:متاسفانه بالا رفتن سن ازدواج در استان ما و به ویژه شهرستان گچساران نگران کننده است و مسئولین باید در این رابطه چاره اندیشی نمایند تا دارای استانی جوان و سرزنده بوده و بتوانیم تعادل در هرم جمعیتی برقرار نماییم  .
آقای تقوی با اشاره به منویات وتاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون افزایش نرخ رشد جمعیت اظهار داشت: اگر امروز با برنامه ریزیهای مناسب زمینه ازدیاد رشد جمعیت هموار نگردد قطعا طی چند دهه آینده مشکل پیری جمعیت آسیبهای متعدد امنیتی ، اقتصادی ،فرهنگی واجتماعی برای کشور در برخواهد داشت .لذا می طلبد که مسئولین نظام با اتخاذ تدابیر صحیح وبه موقع زمینه رشدنرخ جمعیت را هموار تا از آسیبهای احتمالی جلوگیری به عمل آید.
 مدیرکل ثبت احوال با اشاره به برخی اقدامات شاخص این اداره‌کل گفت: آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی و اتصال آن به شبکه آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی ثبت احوال کشور یکی از مهمترین پروژه های چند سال اخیر می باشد که بااستفاده از این پروژه ، ارائه هرگونه خدمات سجلی به متقاضیان در هر نقطه از کشور بدون مراجعه به اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه امکان‌پذیر می باشد.
وی با اشاره به کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک بیان داشت :کارت هوشمند ملی به عنوان کلیدی برای ورود به فضای مجازی دولت الکترونیک محسوب و زمینه ارائه خدمات صحیح و آسان در تمام بخشها را محیا می سازد. تقوی اضافه نمود پروژه صدور کارت هوشمند ملی در حال حاظر همگام با استانهای پیشرو در تمام ادارات ثبت احوال استان درحال اجرا می باشد .

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi