جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ورود سامانه بارشی جدید از روز یک‌شنبه/ هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هشدار زرد صادر کرد

علی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، گفت: با بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی آسمان استان طی ۴۸ ساعت آینده نسبتاً پایدار خواهد بود. سرپرست اداره‌کل هواشناسی افزود: با ورود سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه تا اواخر روز سه شنبه به تناوب افزایش ابر بارش های رگباری، گاهی همراه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89848
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

کرونا :

ورود سامانه بارشی جدید از روز یک‌شنبه/ هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هشدار زرد صادر کرد

علی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، گفت: با بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی آسمان استان طی ۴۸ ساعت آینده نسبتاً پایدار خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی افزود: با ورود سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه تا اواخر روز سه شنبه به تناوب افزایش ابر بارش های رگباری، گاهی همراه با رعد و برق و در برخی مناطق مرتفع بارش برف، وزش باد (تندباد لحظه ای) و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

همچنین هواشناسی با صدور هشدار زرد از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی در تمام مناطق استان خبر داد و احتمال آسیب به سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی مخابراتی، شکستن درختان فرسوده، کاهش دید، اختلال در تردد جاده‌ای، جاری شدن رواناب و طغیان رودخانه، احتمال ریزش تگرگ و آسیب محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب از توقف در بستر و اطراف مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی محصولات کشاورزی و عدم چرایی دام در ارتفاعات و محافظت از دام ها، اتخاذ تدابیر لازم ایمنی در استخرهای پرورش ماهی از توصیه‌های هواشناسی است.

گفتنی است طبق اعلام هواشناسی آسمان استان در روز یکشنبه ۱۳ فروردین صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر احتمال بارش پراکنده و در برخی نقاط افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi