دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

انجام بیش از ۹ هزار میلیارد پروژه عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد/کاهش تصادفات با اصلاح کمربندی یاسوج

به گزارش کرونا از یاسوج، عیسی شهامت از افزایش میزان اعتبارات پروژه‌های عمرانی استان خبر داد و گفت: قریب به ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است که این هزینه‌‌ها از سفر دولت به استان تامین شده است. سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89761
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

کرونا :

انجام بیش از ۹ هزار میلیارد پروژه عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد/کاهش تصادفات با اصلاح کمربندی یاسوج

به گزارش کرونا از یاسوج، عیسی شهامت از افزایش میزان اعتبارات پروژه‌های عمرانی استان خبر داد و گفت: قریب به ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است که این هزینه‌‌ها از سفر دولت به استان تامین شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: افزون بر ۲۰ کیلومتر تونل در سطح استان در دست اجرا است که بیشترین میزان تونل در سطح کشوری است.

شهامت با بیان اینکه این تعداد تونل هزینه‌های زیادی برای نگهداری می‌برد، افزود: اعلام کردیم که استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان پایلوت تونل در نظر گرفته شود و اعتبارات ویژه‌ای برای نگهداری تونل‌ها تخصیص داده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه احداث پروژه‌های عمرانی با توجه به توپوگرافی استان هزینه‌بر است، گفت: مشکل دیگری که پروژه‌های عمرانی دارند اینکه وقتی پروژه جاده‌سازی ملی است، بخش روشنایی و دیگر تجهیزات پروژه نیز باید ملی تعریف شود و به اعتبارات استانی اضافه نشود.

وی به افزایش فعالیت‌های عمرانی در دولت سیزدهم اشاره کرده و گفت: مقایسه راه‌ها نشان می‌دهد که قریب به ۳۰ کیلومتر نیوجرسی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در یک سال و نیم اخیر نصب شده است.

شهامت با بیان اینکه رعایت تمام استاندارد‌ها در جاده پاتاوه دهدشت نیازمند هزینه‌های زیادی است، گفت: گالری تونل ۲ کیلومتری این جاده که مشکلاتی را ایجاد کرد ۱۸۰ میلیارد تومان برای تعمیر آن هزینه برداشته است.

سرپرست معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: احتمال دارد جاده دهدشت-پاتاوه به دلیل مشکل تونل، تا شهریورماه نیز بازگشایی آن انجام نشود ولی می‌توان تغییر مسیر موقتی را در کنار تونل استانداردسازی کرد تا جاده بازگشایی و افتتاح شود.

تقدیر ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج از استاندار کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

شهامت گفت: انجام ۴.۵ کیلومتر راه دو بانده کمربندی ۱۲ کیلومتری یاسوج موجب کاهش تصادفات از ۱۱ درصد به ۸ درصد شده است در صورتی که اعتبار تزریق شود ۷.۵ کیلومتر این جاده نیز دوبانده می‌شود و ۸ درصد تصادفات کاهش می‌یابد، ممکن است حتی به صفر نیز می‌رسد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi