جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد/ آماده‌باش به دستگاه‌های عضو ستاد بحران

به گزارش کرونا از یاسوج، عیسی شهامت در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان از روز یکشنبه ششم فروردین گفت: هواشناسی در پی ورود این سامانه بارشی به استان هشدار نارنجی صادر کرده لذا همه دستگاه‌ها در آمادگی کامل باشند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89755
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

کرونا :

هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد/ آماده‌باش به دستگاه‌های عضو ستاد بحران

به گزارش کرونا از یاسوج، عیسی شهامت در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان از روز یکشنبه ششم فروردین گفت: هواشناسی در پی ورود این سامانه بارشی به استان هشدار نارنجی صادر کرده لذا همه دستگاه‌ها در آمادگی کامل باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزی افزود: جهاد کشاورزی از طریق رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی را انجام دهد.

 وی در ادامه سخنان خود از دستگاه‌هایی که در حال ارائه خدمات به مسافرین و میهمانان نوروزی هستند، قدردانی کرد و افزود: راهداری، میراث فرهنگی و گردشگری، هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، پلیس راه و راهور، آموزش و پرورش و فرمانداری‌ها و شهردارای‌ها دستگاه‌هایی هستند که در ایام نوروز خدمات خوبی به میهمانان ارائه کردند.

وی با اشاره به در پیش بودن سفر دور دوم دولت به کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌ها برنامه‌ها، خواسته‌ها و پیشنهادات خود برای سفر دولت را تا دهم فروردین ارائه کنند در غیر اینصورت از گردنه اخذ اعتبارات دور دوم سفر خارج می‌شوند و مدیر آن دستگاه‌ها مواخذه می‌شود.

 شهامت در ادامه خواستار همکاری و تعامل بین همه دستگاه‌ها شد و گفت: آموزش و پرورش گلایه دارد که در این ایام نوروز که زمان خدمت‌رسانی به مردم است دستگاه‌های خدمات‌رسان قصد قطع انشعابات را دارند که از دستگاه‌ها می‌خواهم از قطع انشعابات در این ایام خودداری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرداری‌ها توقعات را در ایام نوروز برآورده نکردند، گفت: منکر زحمات شهرداری‌ها نمی‌شویم اما از آنها انتظار می‌رفت در ایام نوروز بیش‌تر پای کار باشند.

از طلبگی تا مدیریت حوزه علمیه/یک نخبه گمنام در سنگر دفاع از ارزش های دینی
دنبال کنید

وی عنوان کرد: متاسفانه شهرداری‌ها در ایام نوروز ضعف‌هایی داشتند و در ورودی شهرها یک بنر از شهرداری‌ها برای ایام نوروز مشاهده نشد و مردم رنگ و بوی بهار را احساس نکردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه شوراهای شهر به جای اینکه پای کار باشند و برای شهر کاری کنند از دولت طلبکار هستند در حالی که ما باید در زمینه عملکردها و کسری بودجه از آنها طلبکار باشیم.

وی با بیان اینکه وضعیت شهر یاسوج زیبنده نیست، گفت: دولت کمک خوبی به شهرداری‌ها داشته که به تفکیک هر شهرستان اعلام می‌کنیم اما از کم‌کاری‌ها در شوراهای شهر و شهرداری‌ها غافل نیستیم و حتما به این موارد می‌پردازیم.

 شهامت بیان کرد: جنگ و دعواهای شورای شهر و شهرداری‌ها موجب شده اگر عملکرد مثبتی داشتند هم زیرسوال برود که در سال ۱۴۰۲ با هیچ عضو شورا و شهرداری تعارف نداریم و از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم به عملکرد شوراها و شهرداران ورود کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فیبرنوری نقاط کور استان مانند کمربندی یاسوج دیده شود، گفت: با شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز، آمار حوادث رانندگی منجر به فوت در ایام نوروز ۴۰ درصد کاهش داشته است که امیدواریم همین رویه ادامه داشته باشد.

وی با ابراز نگرانی از فوت دو کودک ۶ و ۷ ساله در رودخانه‌های استان از شرکت آب منطقه‌ای استان خواست علاوه بر نصب تابلوهای هشدار دهنده نسبت به شناسایی و احصاء نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌ها اقدام کند.

 شهامت بارش‌ ۷۳۰ میلی‌متری باران در سطح استان را یک نعمت برشمرد و گفت: برای محافظت از منابع آبی استان نیازمند احداث سد هستیم.

حضور بیش از ۷۰ هزار نفر در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد در طرح نوروزی آرامش بهاری
دنبال کنید

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان با گلایه از وضعیت شهر یاسوج در شب‌ها گفت: یاسوج شب‌‌ها تاریک و فاقد جلوه است که شرکت توزیع نیروی برق ملزم است هر چه سریعتر این مشکل را حل کند، ضمن اینکه مشکل روشنایی تونل‌های جاده پاتاوه به دهدشت در منطقه لوداب رفع شود.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارش‌های شدید در روزهای یکشنبه و دوشنبه گفت: تدابیر لازم برای اسکان مسافران نوروزی اندیشیده شود و هشدارهای لازم از طریق ارسال پیامک به مسافران داده شود.

علیرضا نیکروز بیان کرد: ورزش و جوانان سالن‌های خود را برای اسکان اضطراری در اختیار مدیریت بحران قرار دهد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi