پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

درگیری شدید لفظی در جلسه شورای شهر بندرعباس/ از ماجرای مراسم قلعه قاضی تا حمله به فولاد کاوه+فیلم

به گزارش کرونا از بندرعباس، یکی دیگر از جلسات شورای این شهر صحنه درگیری شدید لفظی میان دو طیف ۷ نفره و ۴ نفره این شورا بود. در این جلسه، یعقوب دبیری نژاد، عبدالرضا حیدری سراجی و فاطمه جراره به بیان انتقادات تندی نسبت به همدیگر پرداختند. یعقوب دبیری نژاد: ادعای پاکدستی را ادامه دهید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89616
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

کرونا :

درگیری شدید لفظی در جلسه شورای شهر بندرعباس/ از ماجرای مراسم قلعه قاضی تا حمله به فولاد کاوه+فیلم

به گزارش کرونا از بندرعباس، یکی دیگر از جلسات شورای این شهر صحنه درگیری شدید لفظی میان دو طیف ۷ نفره و ۴ نفره این شورا بود.

در این جلسه، یعقوب دبیری نژاد، عبدالرضا حیدری سراجی و فاطمه جراره به بیان انتقادات تندی نسبت به همدیگر پرداختند.

یعقوب دبیری نژاد: ادعای پاکدستی را ادامه دهید افشاگری می کنم

در ابتدای این جلسه یعقوب دبیری نژاد عضو شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: بنده از رییس کنونی شورای شهر بندرعباس در رسانه خودم و در گذشته حمایت های فراوانی کرده ام که انگار ایشان فراموش کرده است ولی بداند که هرگز وجدان خودم و مردم شهرم را به بازی های کثیف سیاسی و زد و بندهای مرسوم سیاسیون نخواهم فروخت اما ایشان این منصب ریاست شورا را مدیون همین خط و مشی است.

 

 

وی ادامه داد: رییس شورا هنوز متوجه نشده که من اگر اهل معامله بودم همان زمانی که از سوی دوستان ایشان پیغام و پسغام و وعده و وعید و تهدید مرحمت می فرمودند سر سفره چربشان می نشستم. صد البته در خواب ببینند که بتوانند همچون دوره گذشته شورا با شل و سفت کردن وظایف شورایی و نظارتی خود برای خودشان و نزدیکانشان کلاهی ببافند.

دبیری نژاد عنوان کرد: عده ای در دور قبل شورا با همین شل و سفت کردن ها امتیازات زیادی گرفته اند و اگر ادعای پاکدستی خود را ادامه دهید حتما در نطق ویژه ای امتیازات گرفته شده را افشا خواهم کرد.

وی در بخش دیگری از نطقش با تشکر از فولاد هرمزگان، نفت ستاره خلیج فارس و نفت بندرعباس در ایفای مسؤولیت های اجتماعی خود برای مردم هرمزگان و بندرعباس، به انتقاد از شرکت فولاد کاوه در عدم انجام مسؤولیت های اجتماعی اش پرداخت و گفت: فکر کرده اند که با برگزاری یک پیاده و دادن ۴۴ دوچرخه، می توانند بر روی عدم ایفای مسؤولیت های اجتماعی شان سرپوش بگذارند. فولاد کاوه در دو سال اخیر بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سود خالص داشته اما متأسفم برای رییس شورایی که در روی آنتن زنده شبکه سه سیما از این مجموعه تقدیر و تشکر می کند که ۴۴ دوچرخه به او به عنوان نایب رییس هیأت ورزش های همگانی داده است.

وی از رییس شورا برای تعریف و تمجید آبکی از فولاد کاوه کیش انتقاد کرد و عنوان داشت: مظلومیت هرمزگان همین است که مطالبه ای را که باید برای توسعه زیرساخت های درمانی و آموزشی و بهداشتی و ورزشی این شهر منجر شود را صرف مطرح نمودن خویش کنیم.

شیخ حیدری: با مانع تراشی مستمر عده ای در شورا طرفیم

عضو دیگر شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: روابط عمومی شورا بداند که روابط عمومی ۱۱ نفر است و آخرت خود را نباید به دنیای دیگران بفروشد.

زمان برگزاری «سلام فرمانده» درکهگیلویه و بویراحمد اعلام شد+عکس
دنبال کنید

وی در ادامه اظهار کرد: از شهروندان بندرعباسی عذرخواهی می کنم که جریانی در شورا چشم طمع به جایی دیگر داشته و با ایجاد اختلاف و دو دستگی دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند. برخی روی بنی اسراییل را هم در ایراد گرفتن و مانع تراشیدن سفید کرده اند.

 

 

شیخ حیدری افزود: اگر مانع تراشی از سوی این گروه در شورای شهر نبود، امروز شاهد شورایی همدل و متحد بودیم که میثاقی جز آبادانی  بندرعباس نمی داشتند اگر این بازی ها نبود، بچه های این شهر می توانستند اکنون از شهربازی هم استفاده کنند.

این عضو شورای شهر بندرعباس با بیان این که رفتار تفرقه بیانداز و حکومت کن شما دیگر رنگی ندارد و مدیریت ضعیف و بی برنامه شورا سبب مشکلات زیادی شده است و دست شما برای همه اعضا رو شده است. رییس شورا آتش بیار معرکه نباشد و اجازه دهد این آخرین روزهای حضور در شورا نام نیکی برایش بجای بگذارد.

حیدری سراجی همچنین گفت: در شورای قبل هم با همین رفتارهایتان، شورا را به حاشیه بردید و حواشی فراوان ساختید و مشابه همین اختلافات را برای شورای ششم هم برنامه ریزی کرده اید. این نیرنگ ها با شورای قبل جه کرد؟ با همین شورا نیز همین کار را می کند. این که همیشه چهره طلبکار به خود بگیرید و از دیگران ایراد بگیرد، راهکار نیست.

شیخ حیدری تأکید کرد: در یک مورد اخیر برای احداث خانه ورزشی بانوان که حاصل پیگیری همکار دیگرمان بود، مکان آن را با هزار ایراد به جانمایی صورت گرفته، به محله و نزدیک خانه خودتان تغییر دادید و بعد در جمع مردم سه راه برق در پیاده روی خانواده می گویید که شهردار باید برای این منطقه سالن ورزشی بانوان بسازد! اگر واقعا راست می گویید در نامه ای به شهردار، مکان سالن ورزشی را از نزدیک خانه تان به سه راه برق تغییر دهید.

فاطمه جراره: سخنان سبک و بی پایه و اساس در جلسه مطرح شد

رییس شورای شهر بندرعباس در پاسخ به نطق دبیری نژاد و شیخ حیدری اظهار کرد: سخنان سبک و بی پایه و اساسی مطرح شد که دم خروس بیرون زد و باید از این حرف ها خجالت بکشید.

 

 

وی افزود: هرچه لایق خودتان بود را مطرح کردید اما بدانید که مردم حق دارند یک سری مسائل را بدانند و این که چه منافعی از در اصلاح بودجه انحرافات آن است که یک عضو شورا خودش را بی خیال می داند و بدنبال چیز دیگری است.

جراره به استفاده ابزاری از شهرداری برای انتخابات آینده مجلس از سوی عده ای خاص انتقاد و مطرح کرد: حضور در همه مراسمات با ربط و بی ربط که معلوم است از آن کیست، نیازی به توصیف ندارد. آدم یاد آن دزدی می افتد که برای گیر نیافتدن خودش، برای دیگران آی دزد آی دزد می گوید. من روبروی دیوهای قدرت و ثروت در این شهرداری ایستادم و از مواضع اصولی خودم پایین نیامدم و نمی آیم و سابقه من هم کاملا مشخص است. تو و اطرافیانت که نه توان و نه ثروت و نه سیاست و نه تدبیرش را نداری.

احتمال افزایش تعداد داوطلبان انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
دنبال کنید

رییس شورای شهر بندرعباس گفت: بهتر است دست از فتنه افروزی بردارید و بگذارید تا شورای شهر کار خودش را بکند. اصل ماجرا این است که به برخی کمیسیون داده نشد و و برخی منبای کار شورایی را که حاکمیت حداکثری است، قبول ندارند چون فکر می کنند که به عنوان قدرت در شهرداری و خارج آن وصل هستند.

جراره اظهار کرد: شما که نماینده مجلس را برای رایزنی گرفتن کمیسیون در شورا خرج می کنید، نه شأن شورا را می دانید و نه شأن نماینده مجلس را.

وی عنوان کرد: مشکل شما جلسه قلعه قاضی است ( اشاره به جلسه ای عمومی که به احمد مرادی نماینده بندرعباس اجازه سخنرانی داده نشده است) صریح می گویم که تاکنون تصمیمی برای کاندیدا شدن در مجلس نگرفته ام و اگر کاندیدای مجلس نشوم، جواب این تهمت ها را چگونه خواهید داد؟ البته که حاشا کردن برای شما خیلی ساده است. از رای نیاوردن چه کسی این قدر خشمگین شده اید و نگرانید؟ از دست دادن صندلی سبز مجلس شما را آشفته کرده که هر چه از دهانتان بیرون می آید، می گویید.

رییس شورای شهر بندرعباس در پایان گفت: شما که هم شهرداری و هم مراسماتش را برای نماینده خودتان خرج می کنید از چه انتقاد دارید؟ برخی فکر می کنند که هر چه بیشتر داد و بیداد کنند، حق با آنهاست. صدا بلند کردن نشانه حق بودن نیست و یادمان نرفته که روزی که شهردار یکی از معاونانش را بر خلاف نظر شما گذاشته بود، دنبال استیضاح همین شهردار بودید اما حالا دایه مهربان تر از مادر شده اید. همین شرکت فولادی که به آن انتقاد می کنید به خاطر آن است که این پیاده روی و برگزاری آن و بهره برداری از آن را به شما و جریان شما نداد و حالا دارید در مرکز برای تغییر مدیرعاملش تلاش می کنید.

به گزارش فارس، جراره پس از پایان اظهاراتش، پایان جلسه شورا را اعلام کرد اما یعقوب دبیری نژاد و سه عضو دیگر شورا همچنان در جلسه باقی ماندند و اظهارات تندی را از پشت میکروفون شورا ایراد کردند.

 

 

پایان پیام/

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi