پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

چالش‌های عجیب هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد/از اعتبارات ناچیز تا امکانات غیر قابل بیان

به گزارش کرونا از یاسوج فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست معاون عمرانی استانداری و مدیرکل ستاد بحران  استانداری در بازدید از ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی هواشناسی استان و دیگر بخش های این اداره کل با پرسنل هواشناسی دیدار و گفت‌وگو کردند کردند در ابتدای این نشست علی کرمی مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89549
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

کرونا :

چالش‌های عجیب هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد/از اعتبارات ناچیز تا امکانات غیر قابل بیان

به گزارش کرونا از یاسوج فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست معاون عمرانی استانداری و مدیرکل ستاد بحران  استانداری در بازدید از ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی هواشناسی استان و دیگر بخش های این اداره کل با پرسنل هواشناسی دیدار و گفت‌وگو کردند کردند

در ابتدای این نشست علی کرمی مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن ارائه گزارش کاملی از اقدامات و بخش‌های مختلف هواشناسی گفت: سازمان جهانی هواشناسی هر ساله به مناسبت چنین روزی شعار سالی را اعلام  می‌کند که شعار سال سازمان جهانی هواشناسی آینده هوا، اقلیم و آب در گذر نسل‌هاست. 

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت کار در هواشناسی اشاره کرد و گفت: هواشناسی در علوم مختلف کاربرد دارد، در هوانوردی، توریسم، معماری، شهرسازی، کشاورزی، حمل ونقل جاده ای  ریلی دریایی و … کاربردهای فراوانی دارد. 

وی بیان کرد: هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تا سال ۱۳۷۴ به صورت منطقه ای زیر نظر استان فارس بود و از سال ۱۳۷۴ تبدیل به اداره کل شد، از نظر ساختار تشکیلاتی ۷۱ پست مصوب دارد که از این تعداد ۵۰ پست با تصدی و ۲۱ پست بلا تصدی است. 

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۵ ایستگاه از انواع  مختلف اعم از کشاورزی، اقلیم شناسی، فردگاهی، باران سنجی و ایستگاه‌های جاده ای داریم.

کرمی به سه چالش مهم پیش روی هواشناسی و کارکنان آن اشاره کرد و گفت: یکی  از چالش‌هایی که هواشناسی استان سالها با آن دست به گریبان بوده  وجود ایستگاه های باران سنجی در مناطق صعب العبور است  که نتوانستیم  به علت نداشتن وسایل نقلیه از آن‌ها بازدیدی داشته باشیم گر چه گاه با خودروهای شخصی و یا کرایه ای بازدیدهایی داشته‌ایم اما کماکان یک معضل جدی برای هواشناسی است.

یاسوج ۷سال گرفتار ساخت یک پل!/گره در پل چهارم بشار کجاست؟
دنبال کنید

چالش‌های عجیب هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد/از اعتبارات ناچیز تا امکانات غیر قابل بیان 3

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد چالش دوم را بودجه عمرانی این اداره کل دانست و گفت: برای ادارات شهرستانهای ما بودجه  ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیونی به صورت اسناد خزانه اختصاص داده می شود که هم هزینه کرد آن برای اداره کوچکی مثل هواشناسی سخت است و همین که پیمانکاری برای این مبلغ پای کار نمی آید.

کرمی در ادامه خاطرنشان کرد:  از آنجایی که باید ادوات هواشناسی به روز و منطبق با سازمان جهانی هواشناسی باشد نسبت به تخصیص بودجه نقدی  به اداره هواشناسی توجه بیشتری داشته باشید.

وی در بخش پایانی با اشاره به انتقال چند نفر از کارشناسان خبره هواشناسی گفت: تمام کارشناسان هواشناسی مدرک تحصیلی لیسانس به بالا دارند ولی از لحاظ هزینه و رفاه در مضیقه‌اند که به همین خاطر حاضرند پست کارشناسی دیگر ادارات را داشته باشند ولی در اداره هواشناسی با پست معاون و رئیس بخش کار نکنند.

 شهامت سرپرست معاون عمرانی هم گفت: به فعالیت‌ها و سختی کار پرسنل هواشناسی واقفیم 
و اعلام می‌کنیم که نیازمند خدمات شما هستیم. 

وی افزود: هواشناسی از  قدیمی‌ترین و به روزترین علم ها به شمار می‌رود علمی که قدمتی به درازای تاریخ دارد و وظیفه ماست بنا به اهمیت کاری که شما دارید از کارکنان هواشناسی غافل نشویم.

این مسئول یادآور شد: در خصوص اعتبارات هزینه ای با اولویت بندی سعی بر این است به صورت ویژه‌تری هواشناسی را دریابیم. 

وی در ادامه گفت: اطلاعات و برآوردها باید در زندگی مردم جریان داشته باشد و می‌توان با انعقاد تفاهم نامه بین دستگاه‌های اجرایی از جمله مجمع نظام مهندسی ساختمان با مجموعه راه و شهرسازی حداقل تغییری در شیوه ساخت این بناها اعمال شود که به اتلاف منابع و انرژی در ساختمان‌ها نرسیم. 

پهنه بندی گسل‌های کشور تصویب و ابلاغ شد
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi