جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز سیر برگشت مهاجران در خمین؛ با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این شهرستان و ایجاد اشتغال

نماینده مردم خمین در مجلس در آیین بهره‌برداری از مرحله دوم فروسیلیسیم خمین، گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این شهرستان و ایجاد اشتغال، سیر برگشت مهاجران در خمین آغاز شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89510
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

آغاز سیر برگشت مهاجران در خمین؛ با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این شهرستان و ایجاد اشتغال

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، علیرضا نظری نماینده مردم خمین و عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره‌برداری از مرحله دوم فروسیلیسیم خمین، گفت: فروسیلیسیم یکی از شرکت‌های موفق سرمایه‌گذاری در این شهرستان است که نیاز صنایع فولاد کشور را تامین می‌کند و ارزآوری خوبی به همراه دارد.

وی افزود: این واحد در اشتغال خمین نیز موفق عمل کرده، چراکه بخش قابل توجهی از نیروی کار این واحد از این شهرستان تامین شده است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم، استفاده از شرکت‌های باربری این شهرستان، خرید و گردش مالی در بانک‌های این خطه به منظور ارتقا شاخص‌های اقتصادی زادگاه امام راحل، انتظار مردم از فروسیلیسیم است.

نظری با بیان اینکه اقتصاد خمین مبتنی بر کشاورزی است، افزود: از زمان تاسیس شهرک صنعتی در این منطقه، سرمایه‌گذاری خوبی در این شهرک انجام شده و نیاز نیروی انسانی را پوشش داده است.

وی بیان کرد: این شهرستان در سال‌های گذشته حدود ۱۱۸ هزار نفر جمعیت داشت اما به دلیل محدودیت‌های شغلی، حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کاهش یافته است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این شهرستان و ایجاد اشتغال، سیر برگشت مهاجران در خمین آغاز شده است.

نظری بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود به دلیل سرعت سرمایه‌گذاری در خمین، این منطقه در سال‌های آینده با کمبود نیروی کار مواجه می‌شود.

وی توضیح داد: از اوایل سال ۹۸ تا مهر سال گذشته، ۲ هزار و ۶۰۰ اشتغال با بیمه اجباری در شهرستان خمین ایجاد شد و این روند در حال پیشرفت است./

پایان پیام

ضرورت توجه ویژه به مسئله کشاورزی نوین و صنایع تبدیلی در خواف و رشتخوار
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi