جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟/از خشک دستی در بودجه‌های قرآنی تا بی‌توجهی به نماز جماعت اداری

به گزارش کرونا از یاسوج؛ نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور برخی از اعضا و به ریاست آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج و همچنین رئیس شورای فرهنگ عمومی این استان برگزار شد. **با دست خالی نمی‌توان فعالیت تبلیغی کرد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89354
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

کرونا :

در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟/از خشک دستی در بودجه‌های قرآنی تا بی‌توجهی به نماز جماعت اداری

به گزارش کرونا از یاسوج؛ نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور برخی از اعضا و به ریاست آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج و همچنین رئیس شورای فرهنگ عمومی این استان برگزار شد.

**با دست خالی نمی‌توان فعالیت تبلیغی کرد

در ابتدا امین درخشان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی به موضوع جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان را در پیش داریم و می‌بایست مبلغین و کسانی که تریبون در دست دارند به خوبی جنگ ترکیبی دشمن را برای جوانان و مردم و بخصوص جوانان و نوجوانان تبیین کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه این نشست شورای فرهنگ عمومی را مختص ماه مبارک رمضان برگزار کردیم گفت: باید در این ماه مبارک برنامه‌های فرهنگی و بصیرتی به‌خوبی در جای‌جای استان اجرا شود.

در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟/از خشک دستی در بودجه‌های قرآنی تا بی‌توجهی به نماز جماعت اداری 5

در ادامه رئیس حوزه های علمیه برادران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همگی وظایفی را برعهده داریم مبلغان ما هم در طرح هجرت و هم در طرح امین می توانند اقدامات خوبی انجام دهند طرح امین بیشتر مختص آموزش و پرورش بوده و ماه مبارک رمضان هم در ایام تعطیلات است لذا در طرح هجرت می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم به شرط اینکه همکاری لازم انجام و هزینه در اختیار قرار دهند تا بتوانیم مبلغین را برای اقدامات خوب خودشان در این ماه مبارک یاری کنیم و قطعاً می‌بایست هزینه و بودجه برای این کار کنار گذاشته شود زیرا حوزه های علمیه هیچگونه بودجه ای ندارند.

در ادامه معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سپاه فتح در همه برنامه‌های فرهنگی پای کار خواهد بود و در ماه مبارک رمضان نیز وظیفه خود را انجام می‌دهیم اما سایر دستگاه ها هم باید پای کار باشند.

وی افزود: برنامه های قرآنی را اجرا خواهیم کرد و در حسینیه ثارالله از ابتدای ماه مبارک رمضان این برنامه ها را خواهیم داشت.

نستهن مقدم شهردار یاسوج گفت: ما نیز از تمامی فضاهای شهری و بیلبوردها برای ماه مبارک رمضان و تبلیغ در این ایام استفاده خواهیم کرد اما تنها نباید کارها به یک یا دو دستگاه سپرده شود.

**فقط به قرائت خشک و خالی قرآن اکتفا می‌شود

در ادامه مهمترین اظهارات مربوط به معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج بود که از اعضا خواست این برنامه ها به صورت عملیاتی باشد و تصمیمات و خروجی ها به خوبی دیده شود.

اندرزیان در ادامه اظهارات خود با اشاره به این که نیاز است برنامه های اخلاقی به خصوص برای مدیران استان داشته باشیم گفت: در یکی از نشست های اخیر استانی دیدیم که نیاز به برنامه های اخلاقی بسیار است.!

وی همچنین به موضوع حجاب اشاره کرد و گفت: استان ما استانی گردشگرپذیر بوده که می‌بایست در خصوص حجاب و عفاف به خصوص در ایام تعطیلات نوروز همگی پای کار بیایند امر به معروف و نهی از منکر فراموش نشود.

این مسئول افزود: در استان ما قرآن بسیار مهجور بوده و فقط به یک قرائت خشک و خالی اکتفا می کنیم.

در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟/از خشک دستی در بودجه‌های قرآنی تا بی‌توجهی به نماز جماعت اداری 6

**بچه‌ها را در تعطیلات به حال خود رها نکنیم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به اینکه در استان در زمینه های مختلف امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد یادآور شد: باید در اماکن عمومی و پارک ها این کار انجام شود همچنین باید بدانیم مسئول فضای مجازی استان کیست باید برنامه‌ریزی لازم را برای امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی داشته باشیم؛ نظام آموزشی ۲۷ روز تعطیل است که می باید برای دانش آموزان در فضای مجازی به خصوص در سامانه شاد برنامه به خصوص برنامه‌های قرآنی داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه نیاز است امر به معروف و نهی از منکر را در این مدت به خوبی و با تذکر خیرخواهانه انجام دهیم گفت: در هر کجا که امر به معروف و نهی از منکر به صورت خیرخواهانه و با زبان خوش بوده به نتیجه رسیده است.

گلودرد و سرفه‌های اُمیکرون را با این دمنوش‌ها ضربه فنی کنید/ قرقره آب نمک در دوران کرونا
دنبال کنید

افتخاری همچنین به برنامه های این سازمان در تعطیلات و ماه مبارک اشاره کرد و گفت: برنامه تفسیر آیات در خانه های قرآنی، جز خوانی با همکاری سپاه، محفل انس با قرآن با حضور قاریان کشوری، تجلیل از مبلغان قرآنی و جلسات خانگی قرآن و جلسات موضوعی تفسیر قرآن، محافل قرآنی، تشویق به افطاری ساده و مواسات مومنانه، برگزاری مسابقات در فضای مجازی و برنامه ریزی‌ شب قدر و اجرای طرح سفره ماه مبارک رمضان از جمله برنامه‌های ما خواهد بود.

**اعتبارات قرآنی استان چه قدر است؟

در ادامه نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم چنین شرح داد که نیم درصد اعتبارات استان را می توان در حوزه قرآن هزینه کرد که کل این اعتبارات ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود همچنین دستگاه های اجرایی می توانند دو درصد از بودجه خود را در حوزه کارهای فرهنگی هزینه کنند.

معاون گردشگری و میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه غرفه های صنایع دستی در نقاط مختلف استان برپا می‌شود گفت: سعی می کنیم که از این غرفه ها پخش اذان داشته باشیم و محیط در خور شان برای نمازخانه ایجاد شود همچنین انتظار داریم که روحانی مبلغ در کنار غرفه ها برای پاسخگویی به شبهات و سوالات داشته باشیم.

میرپور در این نشست همچنین یادآور شد که در کنار غرفه‌های برپا شده پخت غذا را نخواهیم داشت چرا که ماه مبارک رمضان در پیش است اما بعد از افطار می توانیم غذاهای محلی نیز در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهیم.

**مدیرانی که به اشتباه مدیر شده‌اند!

در ادامه یکی دیگر از اعضای این جلسه با اشاره به اینکه نیاز است در مدارس توجه بیشتری به برخی تحرکات داشته باشیم گفت: برخی مدیران رعایت مسائل و مصالح کشور را نمی‌کنند و باید با مدیران این چنینی که به اشتباه در دولت مردمی و انقلابی پست گرفته‌اند برخورد شود.

وی در ادامه گفت: مدیران ما به صورت تخصصی در اداره کار خود را انجام می دهند اما در کار فرهنگی بسیار ضعیف هستند مسائل فرهنگی مثل حجاب و نماز جماعت را در دستور کار قرار نمی‌دهند.

در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟/از خشک دستی در بودجه‌های قرآنی تا بی‌توجهی به نماز جماعت اداری 7

این عضو شورای فرهنگ عمومی استان گفت: برخی ادارات اصلاً امام جماعت که ندارند هیچ مسجد برای نماز خواندن در ادارات آنها هم وجود ندارد و بی توجهی در ادارات به نماز جماعت کاملاً مشهود است.

عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این نشست گفت: جلسات این چنینی را برای مچ گیری و انگ زدن برگزار نکنیم در جلسات باید ارائه راهکار باشد نباید تخم یاس را بکاریم و دیدیم که مردم در ۲۲ بهمن و نیمه شعبان پای کار هستند.

**مساجدی که قرآن ندارند!

در ادامه لایقی مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: تشکیل پایگاه های قرآنی در مساجد را داریم تا شناسایی نخبگان قرآنی را داشته باشیم در مساجد متأسفانه کمبود قرآن وجود دارد امکان خرید قرآن هم برای ما مقدور نیست باید در این زمینه حمایت لازم از کانون فرهنگی هنری مساجد صورت گیرد.

وی به تخصصی کردن کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد که باید کانون‌های تخصصی را حمایت کنیم تفاهم‌نامه‌ای هم با دارالقرآن استان بسته ایم که راه اندازی گروه های قرآنی و تواشیح را داشته باشند و در ماه مبارک رمضان این کار را انجام دهند.

لایقی افزود: شورای نظارت بر مساجد ۷ یا ۸ ماه است که تعطیل شده نیاز است این شورا را به ریاست نماینده ولی فقیه در استان برگزار کنیم.

**هشدار نوروزی پلیس

نیروی انتظامی استان نیز در این نشست اعلام کرد که در نوروز امسال نیز مانند همه ساله پای کار هستیم اولویت ما جلوگیری از سرقت و همچنین جلوگیری و پیشگیری از تصادفات است.

بارش شدید باران در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد/ نکات ایمنی که رانندگان باید رعایت کنند
دنبال کنید

نماینده نیروی انتظامی گفت: از ۱۵ اسفند قرارگاه‌های نوروزی خودمان را فعال کرده‌ایم برنامه های خاصی نیز برای ماه مبارک رمضان داریم که از جمله آن‌ها برگزاری نشست های قرآنی است همچنین ماموران خود را برای رفتار خوب با شهروندان و مسافران توجیه کرده ایم.ژ

وی افزود: توقع از مسئولان است در این ایام ساختمانهای خود و اموال بیت المال را حفاظت کنند و اگر در جایی مشکلی وجود دارد جابجایی اموال به ساختمان دیگری را داشته باشند.

او همچنین یادآور شد که در بحث حجاب و عفاف تابع ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های ارسالی هستیم.

**اینجا جای بیان اشکالات است نه عملکردها

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به کسانی که می‌گویند نباید در این جلسه گلایه داشته باشیم گفت: گلایه ها را باید در همین جلسات مطرح کرد در این جلسه برای رفع مشکل گرد هم جمع شده‌ایم لذا اینجا تنها برای ارائه مشکلات آمده‌ایم و جلسه راهکارها و باین نواقص بوده و نباید به عملکرد ها بپردازیم اینجا باید مشکلات به صورت جدی گفته شود.

هدایتخواه در ادامه گفت که موضوع روزه و قرآن و حجاب در نوروز را داریم که باید برای آنها اقدام کنیم گفت: جریان ضد انقلاب اعلام کرده که خط روزه خواری را به جد دنبال خواهد کرد در باب حجاب هم موضوع مسافران نوروزی را داریم که باید مراقبت زیادی داشته باشیم همچنین باید امر به معروف و نهی از منکر به صورت خیرخواهانه و با زبان و لحن درست صورت گیرد در جاهایی کسانی که رعایت نمی کنند نیروی انتظامی می تواند ورود کند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید در برنامه ها از مبلغین و سخنرانان و مداحان کشوری استفاده کنیم جشن بزرگ ویژه روز اولی ها را باید جدی بگیریم همچنین ائمه جمعه در نماز جمعه موضوع حجاب و عفاف را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه به سه شب قدر اشاره کرد و گفت: شبهای قدر شب های بسیار مهمی است که مردم با همه وجود شرکت می کنند سخنرانان باید بیشتر از هر چیز به موضوع حجاب و عفاف بپردازند.

در ادامه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گفت: متاسفانه در برنامه های صدا و سیما عملاً موسیقی ارگ به کار می‌رود چرا باید چنین کاری شود.

**برای نهج‌البلاغه کرده‌ایم؟ برای همه چیز پول هست مگر برای برنامه‌های قرآنی؟

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد هم در انتهای این نشست با بیان اینکه برای برنامه های قرآنی باید یک مبلغی در استان مصوب شود گفت: باید مصوبه داشته باشیم و مبلغی در حد ۵ میلیارد تومان برای برنامه های قرآنی کنار بگذاریم فکر نکنم که استاندار و برنامه و بودجه هم با این مبلغ مخالف باشند وقتی به راحتی برای هر چیز ۱۰۰ و یا ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب می‌شود چرا باید چنین مبالغ بسیار کمی برای قران بگذاریم، بچه‌های ما اگر تربیت قرآنی پیدا کردند خیلی از مشکلات حل می شود.

حسینی افزود: اعتبارات فرهنگی دیده نمی‌شود در نهج البلاغه هیچ کاری انجام نداده ایم در ادعیه و محتواهای فرهنگی کاری انجام نشده است لذا کانون های مساجد، موسسات قرآنی و حوزه های علمیه برای برنامه های قرآنی طرح بیاورند تا اعتبار و بودجه به آنها داده شود ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است که برنامه های قرآنی ما بیشتر و با کیفیت بهتری برگزار شود و روانخوانی در ادارات را داشته باشیم.

در پایان  شعار پویش نوروزی برای امسال به پیشنهاد مدیرکل ارشاد؛ «شهر ما همه روزه‌دار هستند» بود که تصویب شد.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi