شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح جدید آب خلیج فارس مشکل تنش آبی کرمان را رفع می کند

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای معادن استان کرمان گفت: طرح جدید آب خلیج فارس که در حال نهایی شدن است، مشکل تنش آبی کرمان را رفع می کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89162
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

کرونا :

طرح جدید آب خلیج فارس مشکل تنش آبی کرمان را رفع می کند

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده مردم کرمان و راور و عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای معادن استان کرمان گفت: این استان دارای ذخایر زغال سنگ فراوانی است و با وجود اینکه این صنعت بسیار اشتغالزا محسوب می شود اما به حال خود رها شده اند و اندازه ظرفیت ها از آن بهره برداری نمی‌شود.

وی افزود: طرح فولاد راور با مشکل برق و زیرساخت ها مواجه شده که نیازمند کمک شورای معادن استان کرمان برای تامین مواد اولیه کارخانه بریکت سازی هستیم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: در صورتی که محدوده معدنی به فولاد راور واگذار شود، این کارخانه در این زمینه می تواند ۲۰۰ تا ۳۰۰ اشتغال با تامین مواد اولیه ایجاد کند و مشکل برق هزینه هایی به شرکت تحمیل کرده که امیدوارم این مشکل رفع شود تا این پروژه تا سال آینده به بهره برداری برسد.

پورابراهیمی با اشاره به برنامه راهبردی شورای معادن درزمینه قانون جهش دانش بنیان و استفاده از ظرفیت قانون معافیت مالیاتی عنوان کرد: این ظرفیت می تواند فوق العاده به استان کمک کند و شرکت ها آن را جدی بگیرند.

وی افزود: با هماهنگی کمیسیون تلفیق سهم استان ها را از حقوق دولتی معادن در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش دادیم و سهم استان کرمان به عنوان بهشت معادن ایران، عددی قابل توجه خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: ۳۰ میلیون مترمکعب انتقال آب را به استان کرمان انجام دادیم تا این استان را از بی آبی نجات دهیم؛ طرح جدید آب خلیج فارس که در حال نهایی شدن است، مشکل تنش آبی کرمان را رفع می کند./

پایان پیام

ورزشکاران ثروت اجتماعی کشور و نشانه امید و پویایی جامعه هستند
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi