جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رباط کریم، بهارستان و پرند با کمبود تعداد مدارس و فضای آموزشی مناسب مواجه است

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جمعیتی که در رباط کریم، بهارستان و پرند وجود دارد، تعداد مدارس و فضای آموزشی مناسب وجود ندارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89105
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

کرونا :

رباط کریم، بهارستان و پرند با کمبود تعداد مدارس و فضای آموزشی مناسب مواجه است

حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به مشکلات آموزشی و کمبود فضای آموزشی مناسب در حوزه انتخابیه خود گفت: با توجه به جمعیتی که در رباط کریم، بهارستان و پرند وجود دارد، تعداد مدارس و فضای آموزشی مناسب وجود ندارد و با توجه به این که این مناطق جزو مناطق محروم محسوب می شود، وزارت آموزش و پرورش باید برای تناسب سازی تعداد دانش آموزان و فضا آموزشی اقدامی جدی صورت دهد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در برآورد جمعیت در شهرستان های رباط کریم و بهارستان، اشکالات جدی وجود دارد، پرند در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ هزار جمعیت دارد؛ درحالیکه گفته میشود ۹۰ هزار جمعیت دارد. شهرستان بهارستان نزدیک به ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ درحالیکه صحبت از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت می شود؛ بنابراین این برآوردهای جمعیتی برای خدمات رسانی ایجاد اشکال کرده و سطح خدمات رسانی را کاهش داده است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: در شهرستان های رباط کریم و بهارستان بالغ بر ۲۰۰ هزار دانش آموز وجود دارد که از شرایط تحصیلی مناسبی برخوردار نیستند؛ چراکه فضای آموزشی مناسب و تعداد کافی مدارس وجود ندارد، حتی در پرند با توجه به تعداد دانش آموز در این شهر، مدرسه کافی وجود ندارد که باعث شده کلاس های درس، قابلیت و ظرفیت لازم برای نشستن دانش آموزان را نداشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت موظف است فضای آموزشی مناسب برای مناطق محروم  ایجاد کرده و بودجه مناسبی را برای این امر قرار دهد که در این راستا مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای رفع موانع موجود و تخصیص بودجه های لازم بکار گرفته و می تواند دولت را در پیشبرداین امر مهم یاری کند./

«جاجیم» آلاشت
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi