سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

صدور مجوز بیش از ۳ هزار حلقه چاه در کهگیلویه و بویراحمد/ اورهال پمپاژهای امام زاده جعفر در فاز اول

به گزارش کرونا از گچساران آرش مصلح در جلسه شورای حفاظت منابع آب و دشت پایلوت گچساران اظهار کرد: جا دارد از مجموعه حاکمیتی گچساران و همکاری آنها با امور آب تشکر و قدردانی کرد. وی با اشاره به بارش ۶۵۰ میلیمتری باران در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زیربنای تولید، کشت کشاورزی، دامپروری و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89036
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

کرونا :

صدور مجوز بیش  از ۳ هزار حلقه چاه در کهگیلویه و بویراحمد/ اورهال پمپاژهای امام زاده جعفر در فاز اول

به گزارش کرونا از گچساران آرش مصلح در جلسه شورای حفاظت منابع آب و دشت پایلوت گچساران اظهار کرد: جا دارد از مجموعه حاکمیتی گچساران و همکاری آنها با امور آب تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به بارش ۶۵۰ میلیمتری باران در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زیربنای تولید، کشت کشاورزی، دامپروری و صنعت آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون در بخش عمومی آب در استان ۷۰ مناقصه با رقم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برگزار شده که تا پایان سال نیز ۱۴ مناقصه دیگر در سطح استان برگزار خواهد شد.

مصلح عنوان کرد: برای اورهال کردن پمپاژ های امامزاده جعفر در فاز اول تا کنون ۱۰۰ میلیارد ریال خریداری صورت گرفته و تعمیر آنها در دست اقدام است.

 وی گفت: پروژه های متعددی در سطح استان و گچساران در دست اجرا می باشد که در این شهرستان می توان به خط انتقال تنگ انگشتر به طول ۱۷۰۰ کیلومتر اشاره کرد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز مطالعه ۱۷۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان در دست اقدام می باشد.

 مصلح بیان کرد: این اقدام برای دانستن حد بستر و حریم رودخانه توسط پهپاد پیشرفته و کارشناسان صورت می گیرد که از این میزان حدود ۳۵۰ کیلومتر آن در گچساران و باشت قرار دارد.

 وی افزود: برای اولین بار افزون بر ۷۲ میلیارد ریال از محل پدافند غیر عامل در استان استفاده شده که از این میزان ۶۰ میلیارد آن در گچساران هزینه گردیده است.

اختتامیه جشنواره تجسمی یاسوج | سلام دوباره هنرمندان به سالن ارشاد!/هنرمند برجسته: لطفا با همین دست فرمان جلو بروید!
دنبال کنید

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد: بعد از یازده سال توانستیم اسناد کشاورزان ساکن در منطقه سد تنگ سرخ را به دفتر اسناد رسمی ارسال کرده و با آنها به توافق برسیم.

مصلح اضافه کرد: از رویدادهای مهم آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد می توان به افزایش اعتبارات مصوب از ۴۶۰ میلبارد تومان سال قبل به یکهزار و۹۲۳میلیارد تومان برای طرح های ملی، استانی وغیره، در حال مطالعه بودن ۱۷۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان تست آبگیری سد چمشیر، اتصال انشعاب پتروشیمی گچساران به سد کوثر، تولید ۲۱ میلیون کیلووات ساعت برق در نیروگاه‌های برقابی آب منطقه ای، برگزاری ۶۰ مناقصه در سال جاری، تصویب‌۷۰میلیارد ریال از محل پدافند غیرعامل برای تاسیسات حساس و استفاده از ظرفیت سایر منابع مالی برای پیشرفت فیزیکی طرح ها اشاره کرد.

وی افزود: بعد ازپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد برخی از طرح های مهم اجرا و در حال‌ بهره‌ برداری می باشد که برخی از آنها اعم از دو سد کوثر و شاه قاسم، ۹ شبکه آبیاری و زهکشی با وسعت ۱۶۰۰۰ هکتار، ۷ طرح تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب، ۵ نیروگاه برقابی، بیش از،۵۰ ایستگاه هیدرومتری و هواشناسی متعلق به آب منطقه ای ، صدور مجوز بیش از ۳۰۰۰ حلقه‌ چاه و بیش از،۵۰۰۰ ایستگاه پمپاژ و برداشت‌ از منابع آب سطحی هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد اضافه کرد: امسال ۲۰۰ مبلیارد تومان به بخش آب گچساران اختصاص داده شده است.

مصلح اظهار کرد: تحولات خوب و‌چشمگیری در سطح استان و گچساران به بدکت نظام‌جنهوری اسلامی در حوزه آب ایجا شده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حملات تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم می‌کنم
دنبال کنید

انتهای پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi