پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

در جلسه مدیریت پسماند گچساران چه گذشت؟/ از عدم همکاری برخی پزشکان تا معرفی آنها به مراکز قضایی

به گزارش کرونا از گچساران احسان مظاهری در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گچساران اظهار کرد: به زودی جایگاه کارخانه بازیافت پسماند ویژه استان، نخاله و زباله های روستایی مشخص خواهد شد. وی بیان کرد: در این اقدام باید استعلامات لازم از سوی منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های مربوطه صورت گیرد.  معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89007
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

کرونا :

در جلسه مدیریت پسماند گچساران چه گذشت؟/ از عدم همکاری برخی پزشکان تا معرفی آنها به مراکز قضایی

به گزارش کرونا از گچساران احسان مظاهری در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گچساران اظهار کرد: به زودی جایگاه کارخانه بازیافت پسماند ویژه استان، نخاله و زباله های روستایی مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: در این اقدام باید استعلامات لازم از سوی منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های مربوطه صورت گیرد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گچساران تصریح کرد: در خصوص دفن زباله‌های عفونی مراکز درمانی و مطب های پزشکان برخی از آنها با شرکت مورد نظر همکاری های لازم را انجام دادند و تعدادی از پزشکان نیز هنوز همکاری های لازم را اجرا نکردند که این تعداد به مراکز قضایی جهت اقدامات لازم معرفی شده اند.

مظاهری عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل بهار و تعطیلات نوروز ساماندهی و پاکسازی ورودی شهر دوگنبدان با همکاری شهرداری، شرکت نفت، راهداری و پتروشیمی انجام خواهد شد.

 وی گفت: شهردار دوگنبدان با همکاری منابع طبیعی، راهداری، کاشت نهال در حریم جاده اصلی گچساران به سمت دیل و حد فاصل محل قدیمی جایگاه دفن پسماندهای ساختمانی را آغاز کرده است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: جایگاه نخاله ساختمانی شهر گچساران نیز در جاده پازنان مشخص شده که با همکاری ادارات متولی و مدیریت شهرداری و اقدامات لازم در خصوص آن صورت خواهد گرفت.

 مظاهری با اشاره به اینکه نصب تابلوهای هشدار دهنده در مکان تخلیه نخاله های ساختمانی در جاده پازنان باید انجام شود، بیان کرد:کامیون دار ها و کسانی که می‌خواهند نخاله های ساختمانی خود را تخلیه کنند باید به این مکان هدایت شوند.

 وی افزود: جایگاه پسمانده ویژه دفن زباله شهر با دعوت یک مشاور صلاحیت‌دار زیست محیطی که بتواند گزارش ارزیابی زیست محیطی را ارائه دهد توسط شهرداری به این شهر صورت خواهد گرفت تا عقد قرارداد این اقدام انجام شود.

4 کشته و زخمی درتصادف محور گچساران به زیدون
دنبال کنید

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گچساران گفت: دفن غیراصولی زباله در شهر دوگنبدان طی سال‌های گذشته علاوه‌ بر ایجاد مشکلات محیط‌زیست و تهدید سلامت شهروندان ، نارضایتی مردم را بدنبال داشته‌

 مظاهری ابراز کرد: بدلیل نبود دیوار حائل این مکان محلی برای سگ های ولگرد شده که ساخت این دیوار از ورود سگ های ولگرد، انتشار زباله و انتقال بیماری جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه سال های گذشته شهرداری باید نسبت به دیوار کشی و محصور نمودن جایگاه دفن زباله اقدام کند .

مظاهری اظهار کرد: ورود شیرابه زباله که با بارش باران به منابع آبی و خاک رسوخ می کند از دیگر پیامدهای ساماندهی نشدن محل دفن زباله ها در این شهرستان است.

وی به خطرات ناشی از ریختن پسماندهای خانگی در مکان هایی نزدیک به مناطق مسکونی و رودخانه ها اشاره کرد و گفت: دفن غیر اصولی زباله موجب انتقال بیماری های خطرناک برای ساکنان محلی در بلند مدت خواهد شد. 

رضاقشقایی شهردار  دوگنبدان گفت: هم اکنون روزانه به طور متوسط ١٢٠تُن انواع زباله شهری در این شهرستان تولید که در ایام نوروز بیشتر خواهد شد. 

وی افزود: از میزان پسماند از سوی ۱۶ دستگاه ماشین آلات جمع آوری می شود.

شهردار دوگنبدان بیان کرد: هم اکنون کار دفن پسماند شهری این شهرستان در نزدیکی سدچم‌شیر دوگنبدان انجام می گیرد که این خود به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

علی محمد آقایی بخشدار گچساران نیز گفت: ۱۸ جایگاه دفع زباله در روستاهای مناطق بویراحمد گرمسیری و لیشتر این شهرستان وجود دارد که ساماندهی آنها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ۲۰ روستای این شهرستان در زباله های خود از جایگاه دفع زباله شهری استفاده می کنند.

رئیس جدید بیمه سلامت گچساران معرفی شد
دنبال کنید

در جلسه مدیریت پسماند گچساران چه گذشت؟/ از عدم همکاری برخی پزشکان تا معرفی آنها به مراکز قضایی 5

در جلسه مدیریت پسماند گچساران چه گذشت؟/ از عدم همکاری برخی پزشکان تا معرفی آنها به مراکز قضایی 6

در جلسه مدیریت پسماند گچساران چه گذشت؟/ از عدم همکاری برخی پزشکان تا معرفی آنها به مراکز قضایی 7

 

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi