جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جاده های چندین روستای برف گیر فریدون‌‍ شهر مسدود است؛ مردم آذوقه و خوراک کافی ندارند

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس گفت: حدود ۲۸ روز از بارش برف سنگین در منطقه گذشته است اما همچنان جاده های چندین روستای حوزه انتخابیه مسدود بوده و البته قطعی برق هم در این روستاها اتفاق افتاده و تاکنون نیز برق این روستاها وصل نشده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88926
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

جاده های چندین روستای برف گیر فریدون‌‍ شهر مسدود است؛ مردم آذوقه و خوراک کافی ندارند

حسین محمدصالحی دارانی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، به شرایط بحرانی و انسداد جاده های روستاهای برف گیر شهرستان فریدون شهر اشاره کرد و گفت: حدود ۲۸ روز از بارش برف سنگین در منطقه گذشته است اما همچنان جاده های چندین روستای حوزه انتخابیه مسدود بوده و البته قطعی برق هم در این روستاها اتفاق افتاده و تاکنون نیز برق این روستاها وصل نشده است.

وی افزود: ارتفاع برف در گردنه کلوسه شهرستان فریدون شهر به بیش از ۹ متر می رسد و با توجه به بازگشایی هایی که انجام شده و دستگاه هایی که به مناطق برفی اعزام شده اند، اما کار قابل توجهی را پیش نبرده اند و تا الان چند نفر در این روستاها به دلیل مسدود بودن راه ها فوت کردند.

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس گفت: خوراک دام و اغذیه مردم در این روستاها تقریبا به صفر رسیده است و ناگفته نماند که چند نوبت با همکاری ارتش و هوانیروز استان اصفهان توانستیم اغذیه و خوراک برای اهالی روستا ارسال کنیم اما همچنان مشکلات برای روستاییان وجود دارد؛ متاسفانه  مدیریت بحران نامطلوب در استان اصفهان باعث شکل گیری این اتفاقات شده است چرا که دستگاه های مربوطه همراهی لازم را نداشته اند.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: از طرفی باید از مسئولان شهرستان فریدون شهر و چادگان علی رغم اینکه امکانات ناچیزی در اختیار داشتند تشکر کرد چرا که پای کار آمدند و تا حدودی آلام مردم مناطق برف گیر را تسکین بخشیدند، اما متاسفانه تجهیزات راهداری ما محدود است و نمی توان اقدام اساسی انجام داد البته گلایه خود را نیز به مسئولانی استانی در این رابطه اعلام کردیم.

نمایشگاه دستاوردهای شبکه جوانان رضوی در قزوین برگزار می شود
دنبال کنید

محمد صالحی دارانی اظهار کرد: با توجه به اینکه بارندگی هایی در منطقه صورت گرفته و مقداری نیز هوا تغییر کرده است سقوط بهمن را شاهد بودیم و بخشی از جاده ها که بازگشایی شده بودند مسدود شده است و این موضوع نیز گلایه مردم منطقه را در پی داشته است.

وی با تشکر از همکاری ارتش و مدیریت بحران کشور عنوان کرد: باید وزارت پیشگیری از بحران را تشکیل دهیم تا دستگاه هایی نظیر اورژانس، هلال احمر و … زیرمجموعه آن قرار بگیرند تا در مواقع بحرانی سریع تر وارد عمل شوند البته طرح تشکیل این وزارتخانه در کمیسیون بررسی و در مراحل نهایی قرار گرفته است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi